Gönderen Konu: kabir Azabı Var mıdır?  (Okunma sayısı 896 defa)

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.413
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
kabir Azabı Var mıdır?
« : 25 Haziran 2007, 22:11:37 »

Kabir ile ilgili sorularymyza y?yk olur umuduyla yapylan bir çaly?mayy bilgilerinize sunmak istiyorum.

Kabirde Hayat ve Azap:

Kabir azaby konusunu açyklarken bu konuyu iki açydan ele almak gerekir.

1.     Kabirin içinde hayat ve azap.

2.     Hayat ve azap kabirde olmayyp, öldükten sonraki dirili?e kadar geçen sürededir. (Berzah)

Kabirin içinde hayat ve azap.

Kabir içinde azap olabilmesi için, ruhun, kabirde cesede geri dönmesi gerekir. Böyle olmasy lazym geldi?inden de konuyla ilgili tüm rivâyetlerde, ruhun cesede döndü?ü ve azap meleklerinin ruh maalcesed azap ettikleri söylenir.

                                           Kabir Sorulary ve Azaby

Rivâyetler:
Hadis kitaplary, Kabir Azaby’ny konu eden tüm rivâyetleri toplamy?lardyr. Ymam Buhârî Sahih’inde, Cenaze Kitaby bölümünde konuya ait “Kabir Azaby Hakkynda Gelen Hadisler” ba?ly?y altynda (86. Bab) 8 adet rivâyete yer vermi?tir. Ayryca “Kabir Azabyndan Allah’a Sy?ynma” ve “Gyybet ve Sidikten Dolayy Kabir Azaby” ve de “Ölüye Sabah Ak?am Kendi Oturaca?y Yerin Gösterilmesi” ba?lyklary altynda açty?y bablarda da birer rivâyete yer vermi?tir.
Zikretti?imiz bu bölümlerde, “Hz. Ai?e’nin bir Yahudi bayandan kabir azabyny ö?renip, efendimize onaylatty?y, Efendimizin kabir azaby ile ilgili ümmetine bir hutbe irat etti?i (enteresandyr ki, bu hutbeyi rivâyetçiden ba?ka nakleden sahabe olmamy?), Yahudi mezarly?ynda Yahudilerin azap çektiklerini efendimizin bildirmesi, Efendimizin sürekli kabir azabyndan korunmak için duada bulunmasy, gyybet ve sidik syçramasynyn kabir azabyna neden olaca?y, ölen insana sabah ak?am oturaca?y yerin gösterilmesi” yer alyr.
Burada konuyla ilgili ayny hadisin Buhârî ve Tirmizî’deki ?ekli, kelimesi kelimesine ?öyledir
:
Buharî, Kitab-ül Cenaiz 128 numaraly rivâyet:

“.... Enes ibn-i Malik onlara ?öyle tahdis etmi?tir: “Rasülüllah ?öyle buyurdu: “Kul, kabri içine konuldu?u ve arkada?lary ile cemaati geriye dönüp gittikleri zaman –ki ölü bunlaryn yürürken çykardyklary ayakkabylarynnyn seslerini bile muhakkak i?itir- ona iki melek gelir. Bunlar ölüyü oturturlar ve ona:
_ ?u Muhammed adly kimse hakkynda ne der idin? Diye sorarlar.
Bu soruya muhatap olan mü’min kul:
_ O’nun allah’yn kulu ve rasülü oldu?una ?ehadet ederim, der. Bunun üzerine melekler tarafyndan:
_ Cehennemdeki oturacak yerine bak. Allah bu azap yerini senin için cennetten bir oturacak makama tebdil etti, denilir de o mü’min kul, cehennem ve cennetteki o iki makamyny beraberce görür”.
Katade: “O mü’mine, kabri içinde bir geni?lik verilece?i bize zikrolundu” dedi ve sonra yine Enes hadisine döndü. Rasülüllah ?öyle buyurdu:
“münafyk ve kafir olan kula gelince, ona da:
_ Ben O’nun hakkynda bir ?ey bilmiyorum. Ben sadece insanlaryn onun hakkynda söyleye geldikleri sözü söylerdim, diye cevap verir.
Bunun üzerine ona:
_ Anlamadyn ve uymadyn, denir ve ona demirden tokmaklarla öyle bir vuru? vurulur ki, derhal ?iddetli bir sayha ile ba?yryr. Bu ba?yry?y insan ve cinlerden ibaret olan iki a?yrlyktan ba?ka bu ölüye yakyn olan her ?ey i?itir.”

Tirmizî, Kitab-ül Cenaiz 70 numaraly rivâyet:

“Ölü kabre konulunca birine Münker, di?erine Nekîr denilen iki siyah, çakyr gözlü melek gelir. “Bu adam hakkynda ne diyorsun?” derler. O da hayatta söyledi?i gibi:
_ O, Allah’yn kulu ve elçisidir. Allah’tan ba?ka ilah olmady?yna, Muhammed’in de Allah’yn kulu ve elçisi oldu?una tanyklyk ederim, der. Melekler:
_ Senin böyle söyledi?ini biliyorduk, derler.
Sonra onun kabrinde, yetmi? çarpy yetmi? ar?yn yer açylyr, kabrinin içi aydynlatylyr. Ona:
_ Uyu, denilir. O der ki:
_ Gideyim, aileme haber vereyim. Melekler derler ki.
_ Gelin gibi uyu. Kendi ailesi içinde en sevdi?i kimseden ba?kasynyn uyandyramayaca?y gelin gibi uyu. Tâ Allah onu yatty?y yerden kaldyryncaya kadar. Münafyk ise:
_ Ben onun hakkynda insanlaryn bir ?eyler söyledi?ini duydum, ben de öyle dedim. Bilmiyorum, der. Melekler derler ki:
_ Zaten biz senin böyle dedi?ini biliyorduk!
Topra?a da:
_ Onu syky?tyr! Denilir.
Toprak onu öyle syky?tyryr ki kaburga kemikleri birbirine geçer. Allah kyyamette onu yatty?y yerden diriltinceye kadar ona böyle azap edilir.”

     
Ayny rivâyetin sa?lam addedilen iki kaynak kitaptaki ?ekli böyle.
     
Aslynda ikisi ayny rivâyettir. Fakat a?yzdan a?yza, dilden dile dola?yrken içine bir sürü saçmalyklar sokulmu?tur. Herkes peygamberin adyny kullanarak kendi dü?üncelerini müslümanlara empoze etmi?tir. Rivayetlerin içinde cümle dü?üklükleri, anlam bozukluklary, birinci ?ahystan üçüncü ?ahysa geçmeler vs. gibi bozukluklar vardyr.

Biz bütün bunlardan Rasülüllah Efendimizi tenzih ederiz.

Bu rivâyet yine Enes ibn-i malik çyky?ly olarak Buhârî’nin yine Cenazeler Kitaby’nyn 67. Bab, 94 numarada yer alyr. Yine yary yaryya sözcük de?i?iklikleriyle. Lütfen inceleyiniz.
   
Rivâyetler içinde bir de Buhârî’nin Cenazeler Kitaby, 93. Bab 140 numarada verdi?i uzun bir rivâyet vardyr. Ki bu rivâyette, Peygamber Efendimizin, sabah namazlaryny kyldyrdyktan sonra cemaate dönüp, “içinizde rüya gören var my?” diye sormasy, rüya görenlerin anlatmasy, ama bir gün kimsenin rüya görmemi? oldu?u, o gün Peygamber Efendimizin, “bu gece ben gördüm” diyerek anlatty?y, âhirete ait uzun bir rüyayy anlatmasyndan söz edilir.

Haberi mütevatir olmasy gereken bu rivâyet maalesef haberi vahyd’dir. Yani yüzlerce sahabenin bunu aktarmasy lazym gelmektedir. Zira, denildi?ine göre bunu Rasülüllah Efendimiz mescidindeki tüm sahabeye sormaktadyr, anlattyrmaktadyr ve kendisi de mescidinde anlatmy?tyr.

Enteresandyr ki bu olayy sadece Semre b. Cündep nakletmi?tir. Ayryca biliniyor ki, rüyanyn ilimde ve dinde de?eri yoktur. Sakyn ha, vahy ile oldu?u iddia edilmesin, o zaman bu rüyanyn Kur’ân’da yer almasy zorunlu duruma gelir.
   
Metinleri inceledi?imizde görüyoruz ki, Kütüb-ü Sitte’de de yer alan bu rivâyetlerin tümü Kur’ân’a zyttyr. Y?te Yslam dü?manlary surda gedi?i bu rivâyetler ile açyp içimize, Yahudi, Hint fikirlerini Yslam inançlary olarak yerle?tirdiler. Ayyklayyn ayyklayabilirseniz.

Yukarydaki rivâyetlerin hepsi Haber-i Vâhyd mertebesindedir. Haber-i Vahyd olan rivayetler Ynanç konularynda delil, hüccet kabul edilmezler. Ayryca ayny rivâyetin elden ele dilden dile dola?yrken ne ?ekillere dönü?türüldü?ünü sizler de fark ettiniz.

Meallerdeki çarpyklyklar, anlam bozukluklary, ilaveler ve eksiltmeler bizim yazym hatamyzdan kaynaklanmady. Orjinalinden titizlikle aktardyk.
   
Evet, kabir azaby ile ilgili rivayetlerin tümü Kur’ân ile çeli?ir. Hem de bir çok açydan çeli?ir.

Biz örne?i, ruhun cesede dönece?i cihetinden verece?iz.

Bakynyz:

Yasin 31: “elem yerav kem ehlekna kablehüm minelkuruni ennehüm ileyhim lâ yerciun”;
“Görmüyorlar my, kendilerinden önce nice nesilleri yykyma u?rattyk. Onlar bir daha kendilerine dönmemektedirler.”

Mü’minun 99, 100:” Hatta iza cae ehadehümül mevtü kale Rabbirciun;
Lealliy a'melü salihan fiyma terektü kella* inneha kelimetün huve kailuha* ve min veraihim berzehun ila yevmi yüb'asun;

“Sonunda, onlardan birine ölüm geldi?inde, der ki:”Rabbim, beni geri çevirin,
ki, geride byrakty?ymda salih amellerde bulunayym.” Asla, gerçekten bu, yalnyzca bir sözdür, bunu da kendisi söylemektedir. Onlaryn önlerinde, diriltilip kaldyrylacaklary güne kadar bir berzah/engel vardyr.”

Bakara 28:” Keyfe tekfurune billahi ve küntüm emvaten feahyaküm, sümme yümiytüküm sümme yuhyiyküm sümme ileyhi türceun;
“Nasyl oluyor da Allah’y inkar ediyorsunuz? Oysa ölü iken sizi O diriltti, sonra sizi yine öldürecek, yine diriltecektir ve sonra O’na döndürüleceksiniz.”

Not: Dünyada iken ölüp de, mucize niteli?inde tekrar ruhu cesedine döndürülenler de vardyr.

Bunlar:

Bakara suresi âyet 243:” Elem tera ilelleziyne harecu min diyarihim ve hüm ülufün hazerel mevt* fekale lehümüllahu mutu sümme ahyahüm* innAllahe lezufadlin alenNasi ve lâkinne ekseranNasi la ye?kürun;
“Ölüm korkusuyla binlerce ki?i halinde yurtlaryndan çykanlary görmedin mi? Allah onlara “ölün” dedi de sonra onlary diriltti. ?u bir gerçek ki Allah,insanlara kar?y lütufkardyr. Fakat insanlaryn çoklary ?ükretmezler.”

Âyette kysaca de?inilen olaylaryn teferruaty Kitâb-ü Mukaddes’te yer almaktadyr:

Peygamber Hezekiel (Biz Zülkifl olarak biliriz) Ysrailo?ullaryndan bir grubu sava?a te?vik etmi?. Onlar korkup isteksizlik göstermi?ler. Allah da onlary öldürüvermi?. Sonra Hezekiel’in (Zülkifl) duasyyla Allah onlary hayata döndürmü?. Kitab-ü Mükaddes 825-826.

Bakara suresi 259:” …* feematehullahu miete amin sümme beaseh* kale kem lebist* kale lebistü yevmen ev ba’da yevm* …
“........... Bunun üzerine Allah, o ki?iyi yüz yyllyk bir süre için öldürmü?, sonra diriltmi?ti. “Ne kadar bekledin?” demi?ti. “Bir gün veya günün bir kysmy kadar bekledim.” dedi. .....”

Olayyn teferruaty âyeti kerimenin tamamyndan bakylmalydyr. Biz burada söz edilen ki?iyi Üzeyr As. olarak tanyyoruz.

     
Bunlara ?eksiz ve ?üphesiz imanymyz vardyr ve olmalydyr. Bunlaryn içeri?i konumuz dy?yndadyr.Zira bunlar mucize niteli?indedir.

     
Ruhun kabirde cesede dönmesi Hint kültüründe mevcut bir inançtyr. Kabir azaby yukaryda ki rivâyetlerde gördü?ünüz gibi Yahudilerden geçmi? de olabilir.
   
Hindularyn inançlarynda kuyruk sokumunun büyük syrlary vardyr:

“Ynsanyn omurga kemiklerinin ortasyndan beyne ula?an bir bo?luk vardyr. Alt kysmynda da kuyruk sokumunu da içine alan, çok sa?lam yapyly kapaly bir üçgen bulunmaktadyr.E?er mücâhede ile bu üçgeni kapatan sed açylyrsa beyinle üçgen arasynda bir ba?lanty kurulur.
O zaman zyr cahil olan birisi bile dünyanyn tüm bilgilerine kavu?ur.”


Tasavvufçular, kuyruk sokumunun, ilim ve syr yeri oldu?unu, ibadet ve ruh terbiyesiyle, kuyruk sokumu ile beyin arasyndaki mechul seddin açylaca?yny ve o zaman insanyn bütün ilimleri ö?renmi? olaca?yny söylerler.

Görülüyor ki, tasavvufçular, Hint felsefesini kendilerine ?iar edinmi?ler. Kuyruk sokumunun ilim ve syrlar kayna?y olmasy dü?üncesi, kuyruk sokumunun ölmeyece?i ve insanyn hem kabirde hem de mah?erde bu kuyruk sokumundan dirilece?i anlayy?yny getirmi?tir. Bu do?rultuda birçok hadis de uydurulmu?tur.

Münker ve Nekîr:

Buhârî’deki rivayette sorgucu meleklerin adlary geçmez.

Tirmizî’de bunlara; Münker = Çirkin ve Nekîr = Kötü adlary verilir.

Ylm-i Hal kitaplaryny bir tarafa byrakyrsak tüm akylly, izanly, vicdanly din adamy ve herkes meleklere böyle isim yaky?tyrmanyn uygun olmady?y kanaatini ta?yr.

Bu Münker ve Nekîr ismi geçmi?te de çok yadyrganmy?, ehli insaf bilginler kesinlikle bunu kabul etmemi?lerdir.

Meleklerin (Münker ve Nekîrin) sorgulamalary

Evet, rivâyetler böyle.

Kur’ân’yn bize bildirdi?i sorgu ve sorgulama ise ?öyle:

Kasas 78: Kale innema utiytühu…. ve la yüs'elü an zünubihimül mücrimun;
“O dedi: “Bu servet.................. Günahlarynyn ne oldu?u, günahkarlardan sorulmaz.”

Rahman 39-42:
Feyevmeizin la yüs'elu an zenbihi insün vela cann;
Fe bi eyyi alai Rabbiküma tükezziban;
Yu'reful mücrimune bi siymahüm feyü'hazü binnevasyy vel'akdam;
Fe bi eyyi alai Rabbiküma tükezziban;
“O gün günahyndan ne cin sorguya çekilir ne de insan.
Rabbinizin nimetlerinden hangisini yalanlayacaksynyz?
Suçlular yüzlerinden tanynyr da perçemlerinden ve ayaklaryndan yakalanyrlar.
Rabbinizin nimetlerinden hangisini yalanlayacaksynyz?”

Mü’min 16: “Yevme hüm barizun* la yahfa alellahi minhüm ?ey'* li menil Mülkül yevm* Lillahil Vahydil Kahhar;”
“O gün onlar ortaya çykarlar. Hiçbir ?eyleri Allah’a gizli kalmaz. Kimindir o gün mülk? O Vâhyd ve Kahhâr olan Allah’yn”

Casiye 33: “Ve beda lehüm seyyiatü ma amilu ve haka bihim ma kânu bihi yestehziun;”
“Yaptyklarynyn kötülükleri kar?ylaryna dikilmi?, alay edip durduklary ?ey kendilerini ku?atyvermi?tir.”

Ya Sin 65:” elyevme nahtimü alâ efvahihim ve tükellimüna eydiyhim ve te?hedü ercülühüm bimâ kânu yeksibûn;”
“O gün a?yzlaryny mühürleyece?iz. Bize elleri konu?acak, ayaklary da kazanmy? olduklaryna tanyklyk edecek.”

Fussylet suresi âyet 19-23:

“Gün olur, Allah’yn dü?manlary, düzenli bir biçimde bir araya toplanyp ate?e sürülürler.
Nihâyet oraya geldiklerinde kulaklary, gözleri, derileri yapyp-ettikleri hakkynda onlar aleyhine tanyklyk edeceklerdir.
Derilerine: “Aleyhimize neden tanyklyk ettiniz?” derler. Derileri derler ki: “O her ?eyi konu?turan Allah konu?turdu bizi. Hani sizi ilk seferinde O yaratmy?ty ya! Ve siz O’na döndürüleceksiniz.”
Siz, i?itme gücünüzün, gözlerinizin, derilerinizin aleyhinize yapaca?y tanyklyktan gizlenmiyordunuz. Tam aksine siz yaptyklarynyzdan bir ço?unu Allah’yn bilmeyece?ini sanyyordunuz.
Y?te Rabbiniz hakkynda besledi?iniz bu zannynyz sizi mahvetti ve hüsrana u?rayanlardan oldunuz.”

   
Bu âyetlerde suçlulara günahlarynda sorulmayaca?y belirtiliyor. Ama bu suçlularyn sorumlu olmayaca?y anlamyna gelmez. Herkes yapty?yndan sorumludur.Ancak âhirette, insanyn dünyada yapmy? oldu?u i?ler o kadar açyk biçimde görünecektir ki artyk suçlunun suçunu sorup ara?tyrma?a gerek yoktur. Herkesin dünyada yaptyklary, ruhuna i?lemi?tir. Yaptyklarynyn izleri, ameline göre alametleri dy?a vurmaktadyr. Bütün organlar yaptyklaryny dy?a yansytmaktadyr.

   
Kur’ân’y kerim, âhiretteki hesaby, sorguyu- süâli bu kadar net olarak açyklamy? olmasyna ra?men, Ylm-i Hal kitaplarynda zayyf ve mürsel rivâyetlere dayanylarak yapylmy? Münker ve Nekîr senaryolary kesinlikle uydurmadyr.

Bu meleklerin “Rabbin kimdir?, Nebin kimdir?” gibi sorular soraca?yna dair rivâyetlerin uydurma oldu?u ortadadyr. Kur’ân suçlulara, günahlaryndan sorulmayaca?yny, herkesin ne yapty?ynyn ortaya çykaca?yny, sorguya gerek bulunmayaca?yny vurgularken, uydurmacy i?güzarlar, Münker ve Nekîr’e sorular sordurmadan edememi?lerdir.

Halbuki ölen ki?inin alasy dy?yna vurmu?tur. Münker ve Nekîr kör müdür ki de o alametleri, o izleri görememektedirler! Gördükleri halde soruyorlarsa biraz ayyp ediyorlar. Melekler böyle yapmazlar. Yapyyorlarsa ve de görmüyorlarsa kesinlikle onlar melek olamazlar. Melek ruhsal varlyktyr. Ruh ruhu görmez mi hiç?

Bakynyz Ynsana neler sorulacak:

Tekasür 8:” Sümme le tüs'elünne yevmeizin anin nayym;”
“Sonra o gün nimetten kesinlikle sorguya çekileceksiniz.”

Zuhruf 19:” Ve cealül Melaiketelleziyne hüm ybadur Rahmani inasa* e?ehidu halkahüm* setüktebü ?ehadetühüm ve yüs'elun;”
“Rahmân’yn kullary olan melekleri, di?iler saydylar. Onlaryn yaratyly?yna tanyk myydylar? Tanyklyklary yazylacak ve sorguya çekileceksiniz.”

Zuhruf 44:” Ve innehu lezikrun leke ve likavmik* ve sevfe tüs'elun;”
“Gerçek ?u ki bu Kurân sana ve toplumuna bir ö?üttür. Bundan sorumlu tutulacaksynyz.”


Nahl 56:” Ve yec'alune lima la yalemune nasyyben mimma razaknahum* tAllahi letüs'elünne amma küntüm tefterun;”
“Tutuyor, kendilerine sundu?umuz ryzyklardan hiçbir ?eyin farkynda olmayanlara pay çykaryyorlar. Allah’a andolsun ki, iftira edip durdu?unuz ?eylerden kesinlikle hesaba çekileceksiniz.”


Nahl 93:” Ve lev ?aAllahu lecealeküm ümmeten vahydeten ve lâkin yudyllu men ye?au ve yehdiy men ye?a'* ve letüs'elünne amma küntüm ta'melun;”
“Allah dileseydi, elbette ki sizi bir tek ümmet yapardy. Ama O, diledi?ini saptyryyor, diledi?ini de iyiye ve güzele kylavuzluyor. Yapyp ettiklerinizden mutlaka sorgu-süâle çekileceksiniz.”


Enbiya 13:” La terküdu verciu ila ma ütriftüm fiyhi ve mesakiniküm lealleküm tüs'elune;”
“Kaçmayyn, içinde servet ?ymarykly?yna dü?tü?ünüz yere, meskenlerinize dönün ki, hesaba çekilebilesiniz.”


Enbiya 23:” La yüs'elu amma yef'alu ve hüm yüs'elun;”
“O yapty?yndan hesaba çekilmez ama onlar hesaba çekilirler.”


   
Bu âyetler, suçlularyn, Allah adyna uydurduklary ?eylerden, yaptyklary günahlardan, Kur’ân’a kar?y sorumsuz davrany?lardan sorulacaklaryny bildirmektedir.

Bu sorgulama, suçlulardan neler yaptyklaryny ö?renme sorgulamasy de?il; yaptyklaryny onlaryn yüzlerine vurup onlary azarlama, yaptyklary suçlardan onlary hesaba çekme ?eklinde bir sorgulamadyr.

Münker ve Nekîr senaryolaryndaki tarz bir soru sorup cevap alma de?ildir. Bu âyetlerin amacy, insanyn, yapty?y hareketlerden, davrany?lardan sorumlu oldu?unu; suçlularyn cezalandyrylaca?yny vurgulamaktadyr.

Yoksa ki?inin sorguya cevap verip vermemesi önemli de?ildir. Çünkü ruh üzerindeki eylemin i?aretleri her ?eyi ap açyk göstermektedir. Görünen bir ?eyi sormanyn anlamy ve gere?i yoktur.

Mezar ba?ynda ölüye yapylan telkyn:

     
Uydurma rivayetlere göre Münker ve Nekîr kabire gelecek, ölmü? olanyn ruhu kabirde cesede girecek ve Münker ve Nekîr sorgu soracakmy?.

Ymam dikilir kabrin ba?yna:
“Ey Ay?e o?lu/kyzy Ahmet/Fatma! Hatyrla sen artyk dünyadan gittin, sorulan sorulara do?ru cevap ver! ... Rabbim, Allah’tyr de! Nebim Muhammed’dir de! Dînim Yslam’dyr de!
! Bu telkin Arapça yapylyr: “ üzkürü/üzküri-l ahdellezi......” diye. Ölü Arapça’dan çakar my, kopyayy alyr de?erlendirir mi!?

Rabbimiz olan Allah ne diyor?:Ölüler i?itmezler:

Neml 80:” Ynneke la tüsmiul mevta ve la tüsmius summed duae iza vellev müdbiriyn;”
“Sen, ölülere i?ittiremezsin. E?er dönüp giderlerse, sa?yrlara da ça?ryyy duyuramazsyn.”

Fatyr 22. “Ve ma yesteviyl ahyau ve lel emvat* innAllahe yüsmiu men ye?a'* ve ma ente bi müsmiyn men fiyl kubur;

“Diriler de e?it olmaz, ölüler de. Allah diledi?ine i?ittirir. Ama sen, kabirdekilere i?ittiremezsin.”


Peki bu saçmalyklaryn din adyna yapylmasy niye? Kim soktu bunlary bu yüce dîne?




Ykincisi: Berzahta azap:


   
Birinci ?yk yani kabirde bedene, ya da ruh ile beraber bedene azap hem aklen hem de naklen sabit olmayynca, illaki,

“kabir azabyny mutlaka dinde yer almalydyr, herkes buna inanmalydyr, bu insanlary korkutmazsan olmaz”

diyenler, bu kez azaby, kabirde de?il de Berzahta ruha reva görürler ve ona göre malzeme hazyrlarlar.
   
Denilmi?tir ki, kabir azaby kabrin içinde de?il de berzahta ruha yapylyr. Ve yukarydaki rivâyetlerdeki kabir azabyny, kabirden berzaha çevirirler.

Kur’ân’da olmayan, Allah’yn bildirmedi?i bir âlemi icad ederler. Bu âlem, “Berzah Âlemi”’dir.
     
Kur’ân’da yok böyle bir âlem. E?er ki berzah âlemi diye bir âlem olsa idi, ve o âlemde kötülere azap edilseydi, Yüce Rabbimiz kullaryny uyarmak için mutlaka ve mutlaka o alem ile ilgili bilgi ve sahneleri Kur’an’y kerimde bizlere lütfederdi. Typky mah?er ve âhiret hayaty, cehennem ile ilgili vermi? oldu?u bilgiler ve gözümüzün önüne serdetti?i cehennem sahneleri gibi.
   
Olmazsa olmasyn, onlar uydurdular my olur gider!

Mü’minun 99, 100: “Hatta iza cae ehadehümül mevtü kale Rabbirciun; Lealliy a'melü salihan fiyma terektü kella* inneha kelimetün huve kailuha* ve min veraihim berzehun ila yevmi yüb'asun;
“99-Sonunda onlardan birine ölüm geldi?inde ?öyle der: Rabbim beni geri döndürünüz;
100- Döndürün ki, o arkada byrakty?ym yerde iyi bir i? yapayym.” Hayyr, bir kelime ki bu, o söyler onu. Arkalarynda, dirilecekleri güne kadar bir berzah/engel/mani vardyr.”
Gördü?ünüz gibi, ölenler, geriye bedenlerine ve dünyaya kesinlikle döndürülmezler. Buna bir engel vardyr. “Berzah”, engel demektir.
Kur’ân’y kerimde üç yerde geçer. Birisi konumuz olan âyet, birisi de,

Rahman 20:” Beynehüma berzahun la yeb?yyan;

“Bir berzah/engel var aralarynda; kendi synyrlaryny a?myyorlar.”

Bir di?eri de

Fürkan 53:” Ve HUvelleziy merecel bahreyni hazâ âzbün füratün ve hazâ milhun ücac* ve ceale beynehüma berzehan ve hycren mahcura;”

“Yki denizi birbiri üstüne salan O’dur. Bu, tatly ve yürek ferahlatycy; ?u tuzlu ve acy. Ve ikisinin arasyna bir berzah/engel koymu?tur.”

   
Berzah alemi uydurulduktan sonra bu sözcü?e terim anlamy yüklenmi?tir. E?er ki bunun ölüm ile ha?r arasynda bir dönemi ifade eder bir anlamy olsaydy Rabbimiz, “yevmiddin, mah?er, abdest, oruç terimlerinde oldu?u gibi.” bu berzahy da bize bizzat kendisi Kur’ân’ynda açyklardy.

Evet ruhun geri gelmesine engel var. Bu engel, ady konmu?; saati dakikasy, saniyesi belirlenmi?, takdim ve te’hiri söz konusu olmayan eceldir, ölümdür; yâni mukadder ölümün kazasy, gerçekle?mi? olmasydyr, hükmü ilahidir.

Bakynyz:

Münafikun 10:” Ve enfiku mimma razaknaküm min kabli en ye'tiye ehadekümülmevtü feyekule Rabbi lev la ahharteniy ila ecelin kariybin, feassaddeka ve ekün minessalihyyn;

Sizden birine ölüm gelip de: “Rabbim!... Beni yakyn bir ecele kadar tehir etseydin de sadaka verseydim ve salihlerden olsaydym” demesinden önce sizi ryzyklandyrdy?ymyz ?eyden infak edin.

Münafikun 11 "Ve len yuahhyrAllahu nefsen iza cae eceluha* vAllahu Habiyrun bima ta'melun;

Eceli geldi?i vakit, Allah hiçbir nefsi te’hir etmez. Allah yaptyklarynyzy Habiyr’dir.

Ybrahim 44:” Ve enzirin nase yevme ye'tiyhimül azâbü feyekulülleziyne zalemu Rabbena ahhyrna ila ecelin kariybin, nücib da'veteke ve nettebiyrRusul* evelem tekûnu aksemtüm min kablü ma leküm min zeval;
< idiniz? mi etmemi? kasem olmady?yna zeval bir için sizin Önceden olalym”. tabi Rasûllerine ve edelim icabet da’vetine et, te’hir ecele yakyn bizi “Rabbimiz, der: ?öyle olanlar zalim vakit O uyar. insanlary hususunda gün gelece?i azabyn Kendilerine>

A’raf 53:” Hel yenzurune illâ te'vyleh* yevme ye'tiy te'viyluhu yekulülleziyne nesuhu min kablü kad caet Rusulü Rabbina bil Hakk* fehel lena min ?üfeae feye?feu lena ev nureddü fena'mele ?ayrelleziy künna na'mel* kad hasiru enfüsehüm ve dalle anhüm ma kânu yefterun;”
< için ve ?öyle olanlar kayboldu. uzakla?yp onlardan ?eyler durduklary uydurup u?rattylar hüsrana kendilerini gerçekten (Onlar) yapalym”. gayryny yaptyklarymyzyn de döndürülelim yahut etsinler; ?efaat bize ki, my var ?efaatçylardan bizim Aceba getirmi?. Hakky Rasûlleri Rabbimizin “Gerçekten derler: unutmu? onu önce daha gün, geldi?i te’vilinin O’nun bekliyorlar. te’vilini ancak>

Secde 12:” Velev tera izil mücrimune nakisu ruusihim ynde Rabbihim* Rabbena ebsarna ve semi'na fercy'na na'mel salihan inna mukynun;

Mücrimler/suçlular Rablerinin indinde ba?laryny e?mi?ler: “Rabbimiz! Ybsar ettik/gördük, do?ruyu bulduk ve i?ittik. Döndür geriye bizi, salih amel yapalym. Do?rusu biz kesin olarak inandyk.

En’âm 27” Velev tera iz vukyfu alennari fekalu ya leytena nureddü ve la nükezzibe bi ayati Rabbina ve nekûne minel mu’miniyn;

Nar/ate? üzerinde durdurulduklary vakit: “Ke?ke geri döndürülsek, Rabbimizin ayetlerini yalanlamasak ve mü’minlerden olsak” dediklerini bir görsen.

En’âm 28” Bel beda lehüm ma kânu yuhfune min kablu, ve lev ruddu leadu lima nühu anhü ve innehüm lekazibun;”

Hayyr, önceden gizliyor olduklary kendilerine zahir oldu. E?er geri döndürülseler elbette nehyolunduklaryna geri dönerlerdi. ?üphesiz ki onlar yalancylardyr.

?ura 44” Ve men yudlililahu fema lehu min Veliyyin min ba'dihi, ve teraz zalimiyne lemma raevül azâbe yekulune hel ila mereddin min sebiyl;

Allah kimi saptyryrsa, ondan sonra artyk onun için bir veliy yoktur. Zalimleri, azaby gördüklerinde: “(Dünya’ya) geri dönecek bir yol var my?” dediklerini görürsün.

Mü’min 11 “Kalu Rabbena emettenesneteyni ve ahyeytenesneteyni fa'terefna bi zünubina fehel ila hurucin min sebiyl;”

Dediler Ki: “Rabbimiz, bizi iki kerre öldürdün ve iki kere de dirilttin de günahlarymyzy i’tiraf ettik!. bir çyky? yolu/çyky?a giden bir yol var my?”.

Mü’min 12” Zâliküm bi ennehu iza duyyAllahu Vahdehu kefertüm* ve in yü?rek bihi tu'minu* felhükmü Lillahil Aliyyil Kebiyr;”

Bu durumunuzun sebebi ?udur: Allah, kendi Tekli?i ile ça?yryldy?ynda, küfr/ inkar ettiniz. E?er O’na ?irk ko?ulsa, iman ederdiniz. Hüküm, Aliyy, Kebiyr olan Allah’yndyr!.

Fatyr 37:” Ve hüm yastarihune fiyha* Rabbena ahricna na'mel salihan ?ayralleziy künna na'mel* evelem nuammirküm ma yetezekkeru fiyhi men tezekkere ve caekümün neziyr* fezuku fema liz zalimiyne min nasyyr

Onlar orada feryad ederler: “Rabbimiz!.. Bizi çykar ki önceden yapty?ymyz amelin gayry salih amel yapalym. “Sizi, ö?üt alacak olanyn ö?üt alaca?y bir ömürle ömürlendirmedik mi?. Ve size neziyr/uyarycy de geldi . O halde tadyn. Zalimler için bir Nasyyr/yardymcy yoktur”.

Ama “berzah” sözcü?ünün anlamyny, âyetin anlamyny çarpytyrsan “Berzah Âlemi” adyyla bir âlem icad edersin, olur gider. Öyle de olmu?tur.

Meallere bakty?ymyzda;
Mü’minun suresi âyet 99, 100:

“Nihayet onlaryn her birine ölüm geldi?i vakit diyecek ki: “Rabbim! Beni dünyaya geri döndür.
Ta ki, ben o byrakty?ym dünyada salih amel i?leyeyim.” Hayyr hayyr! O, yalnyzca bir sözdür. Onu da o söyler. Ötelerinde ise bir Berzah vardyr. Diriltilecekleri güne kadar orada kalacaklardyr.”
“...güne kadar orada kalacaklardyr.” ifadesi tamamen hayâli; âyette bu ifadeye ne bir ibare, ne bir i?are, ne ne bir delale ne de bir iktiza kesinlikle yoktur. Ehil olanlar lütfen incelesinler.

Ynsan için Allah iki âlem yaratmy?tyr:

Dünya ve âhiret âlemi.

Yunus suresi âyet 64:

“Dünya hayatynda da âhirette de müjde vardyr onlara. Allah’yn kelimeleri de?i?mez. Y?te budur o büyük kurtulu?.”

Zümer suresi âyet 26:

“Allah; onlara dünyada rezilli?i tattyrdy. Âhiretin azaby ise elbette daha büyüktür. Bir bilselerdi.....”

Fussylet suresi âyet 31:

“Biz sizin, dünya hayatynda da âhirette de dostlarynyzyz. Cennette sizin için nefislerinizin arzulady?y her ?ey var. Orada sizin için istedi?iniz her ?ey var.”

?u âyetlere de bakabilirsiniz:

Bakara 200-202,
“Gerekli ibadetlerinizi bitirdi?inizde yine Allah'y anyn. Typky atalarynyzy andy?ynyz gibi, hatta daha kuvvetli bir any?la. Ynsanlardan bazysy ?öyle der: "Ey Rabb'imiz, bize dünyada ver." Böylesi için âhyrette bir nasip yoktur. Onlardan kimi de ?öyle yakaryr: "Ey Rabb'imiz, bize dünyada da güzellik ver, âhyrette de güzellik ver. Ve bizi ate? azabyndan koru." Y?te böyle diyenlere kazandyklaryndan bir nasip vardyr. Allah, hesaby çok çabuk görür.”

Al-i Imran 145
“Allah'yn izni olmadykça hiçbir ki?i ölmez. Vakti belirlenmi? bir yazydyr o. Dünya çykaryny gözetene ondan veririz; âhiret yararyny gözetene de ondan veririz. ?ükredenleri ödüllendirece?iz biz.”

Hud 15,16, 99
Her kim i?reti hayaty ve onun süsünü isterse böylelerinin yapyp ettiklerinin kar?yly?yny kendilerine bu hayatta tam olarak veririz. Onlar dünyada hiçbir eksiltmeye u?ratylmazlar.

Öyleleridir ki bunlar, âhirette kendileri için ate?ten ba?kasy yoktur. Sanayi olarak ürettikleri, orada i?e yaramaz olmu?tur. Yapyp ettikleri de bâtyl hale gelmi?tir.

Pe?lerine lanet takylmy?tyr: Hem burada hem kyyamet gününde ne kötü destektir o arkalaryna takylmy? olan!

Ysra 19
Kim de âhireti ister ve inanmy? olarak ona yara?yr bir gayretle çaly?yrsa, böylelerinin gayretleri te?ekkürle kar?ylanyr.

?ura 20
Âhiret ekini isteyenin o ekinini artyryryz; dünya ekini isteyene de ondan veririz. Ama böylesi için âhirette bir nasip yoktur.


Tevbe 38
Ey iman sahipleri! Size ne oldu ki, "Allah yolunda seferber olun" denilince yere çakylyp kaldynyz. Âhiretten vazgeçip i?reti hayata my razy oldunuz? O i?eti hayatyn nimeti âhiret yanynda pek azdyr.


Nahl 104-107
Allah'yn ayetlerine inanmayanlara Allah kylavuzluk etmez. Onlar için acykly bir azap öngörülmü?tür.
Yalany ancak, Allah'yn ayetlerine inanmayanlar uydururlar. Yalancylyk edenler onlaryn ta kendileridir.
Her kim imanyndan sonra Allah'a küfür eder, kalbi iman ile yaty?my? halde iken baskyyla zorlanan hariç olmak üzere, inkâra gö?üs açarsa, böylelerinin üzerine Allah'tan bir gazap iner. Bunlar için büyük bir azap da öngörülmü?tür.
Bu böyledir, çünkü, onlar ?u i?reti hayaty âhirete tercih etmi?lerdir. Ve Allah, küfre sapanlar toplulu?unu do?ruya kylavuzlamaz.


Naziat 7,38
Onu, ardysyra gelen izleyecektir.
Ve i?reti hayaty ye?lemi? olan için,


A’raf 32
De ki: "Allah'yn, kullary için çykardy?y süsü, güzel ve tatly ryzyklary kim haram etmi??" De ki: "Dünya hayatynda inananlar için de var. Kyyamet gününde ise yalnyz inananlar içindirler." Bilgiden nasipli bir topluluk için biz, ayetleri böyle ayryntyly kylyyor.

Rahman 25
Rabbinizin nimetlerinden hangisini yalanlyyorsunuz?

Kasas 42, 77
Bu dünya hayatynda da arkalaryna bir lanet taktyk. Kyyamet günü onlar, çirkinle?tirilenler arasynda olacaklar.
"Allah'yn sana verdikleri içinde âhiret yurdunu ara, dünyadan da nasibini unutma. Allah'yn sana güzel davrandy?y gibi sen de güzel davran/Allah'yn sana lütufta bulundu?u gibi sen de lütufta bulun. Yeryüzünde fesat isteyip durma, çünkü Allah fesat pe?inde ko?anlary sevmez."

Cuma 10
Namaz kylynynca hemen yeryüzüne da?ylyn ve Allah'yn lütfundan nasibinizi arayyn! Allah'y çok anyn ki, kurtulu?a erebilesiniz.

Furkan 55,56
Allah'yn berisinden, kendisine yarar sa?lamayacak, zarar da veremeyecek ?eylere ibadet/kulluk ediyorlar. Ynkârcy, Rabbi aleyhine ba?kalaryna arka çykar.
Biz seni sadece müjdeci ve uyarycy olarak gönderdik.

Sebe 34-36
Biz, hangi ülkeye bir uyarycy göndermi?sek, onun servet ve refahla ?ymaranlary mutlaka ?öyle demi?lerdir: "Biz, sizin elçilik yapty?ynyz ?eyi inkâr ediyoruz!"
?unu da söylemi?lerdir: "Biz, malca da evlatça da ço?uz. Azaba u?ratylacak olanlar, bizler de?iliz."
De ki: "Rabbim, diledi?ine ryzky geni?letip açar, diledi?ine ölçülü verir/kysar. Fakat insanlaryn çoklary bilmiyorlar."


Evet, Berzah âlemi diye bir âlem yok. Kimse orada azap filan görmüyor, görmeyecek.
Ölüp de mah?erde dirilenlerin berzah âlemi diye bir âlemden haberi var my? Yok mu?
Kimse azap görmü? mü? Yoksa görmemi? mi? Ayetlere bakalym.

Ya Sin suresi âyet 51-54:
“Sur’a üfürülmü?tür. Bak i?te kabirlerinden, Rablerine do?ru akyn akyn gidiyorlar.
?öyle diyecekler: “Vay ba?ymyza gelene! Kim kaldyrdy bizi mezarymyzdan!” Rahman’yn vadetti?i i?te bu. Peygamberler do?ru söylemi?ler.”
Topu topu korkunç titre?imli bir tek ses. Ve bakmy?syn hepsi birden huzurumuzda divan durmaktadyr.
O gün hiçbir canlyya hiçbir ?ekilde haksyzlyk edilmez. Sizler, sadece yapyp ettiklerinizin kar?yly?yny bulursunuz.”


Tâ Hâ suresi âyet 102-104:
“O gün Sur’a üfürülür ve günahkarlary o gün gözleri gömgök bir halde ha?rederiz.
Aralarynda fysylda?yr gibi konu?urlar: “Ancak on gün filan kaldynyz.”
Onlaryn söylemekte olduklaryny biz daha iyi biliriz. Yolca en seçkinleri olan ?öyle diyordu: “Eni-sonu bir gün kaldynyz.”

Yunus suresi âyet 45:
“Onlary huzuruna toplayaca?y gün, gündüzün bir saatinden ba?ka, dünyada durmamy? gibidirler; aralarynda tany?yrlar. Allah’a kavu?mayy yalanlayyp da do?ru yolu tutmamy? bulunanlar, hüsrana u?ramy?lardyr.”

Rum suresi Âyet 55, 56:
“Saat gelip kyyamet koptu?u gün, günahkarlar bir saatten ba?ka kalmadyklaryna yemin ederler. Onlar i?te böyle çevriliyorlardy.
Ylim ve iman verilenler ise ?öyle dediler: “Yemin olsun siz, Allah’yn kitaby gere?ince yeniden dirilme gününe kadar kaldynyz. Y?te bu yeniden dirilme günüdür. Fakat siz daha önceden bilmiyordunuz.”

Abese suresi âyet 33-37:
“?iddetle çarpanyn çykardy?y korkunç ses geldi?inde,
Bir gün ki o, ki?i öz karde?inden kaçar,
Öz annesinden, öz babasyndan, e?inden, o?ullaryndan kaçar.
O gün onlardan her ki?inin kendisine yetecek bir u?ra?y vardyr.”

Ayryca Bakara suresi 259.ayete de yukaryda de?inilmi?ti “... “Ne kadar bekledin?” demi?ti. “Bir gün veya günün bir kysmy kadar bekledim.” Dedi. “Hayyr dedi, aksine sen, yüz yyl kaldyn. .....”
     
Y?te bu âyetlerin ifadelerine göre, ba’s gününde, ha?irde kimse ölümü ile dirili?i arasyndaki döneme ait hiçbir ?ey bilmemektedir. Hatyrlamamaktadyr. Herkes rüyasyz bir uykudan kalkar gibidir. Rahat bir ortamdan sykyntyly bir ortama gelmektedirler. Kimsede sykyntydan, azaptan kurtulmu? bir hava yoktur.Ve “Bizi kabrimizden kim kaldyrdy?” diye de ?ikâyet etmektedirler.Herkes bilinçlidir; herkes ölmeden evvelki ya?antysyny, ve çevresini bilmektedir. Dünyayy hatyrlamaktadyrlar.
Bu âyetlere göre Âlem-i Berzah diye bir yer ve öyle bir azap da söz konusu de?ildir.



Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.413
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
kabir Azabı Var mıdır?
« Yanıtla #1 : 25 Haziran 2007, 22:11:55 »
Kabir azaby nasyl icat edildi?

Yukaryda kysmen i?aret etmi?tik ki, bu inany? Hint kültürü ve Yahudi inany?larynyn Müslümanlara Yslamî imi? gibi sokulmasyyla olu?mu?tur. Konuya rivâyetler malzeme yapylmy? ve bazy Kur’ân âyetlerinin manalary da çarpytylarak konu desteklenmi?tir.
Konuya malzeme yapylmak istenen âyetler:

Ta Ha suresi âyet 124:
“Kim benim Zikrimden yüz çevirirse onun için zor, sykycy bir hayat ?ekli/bir geçim vardyr. Kyyamet günü de onu kör olarak ha?rederiz.”

Bu âyet, Ebu Hüreyre patentli bir rivâyetle kabir azaby hakkynda kullanylmy?tyr. Ebu hüreyre ?öyle rivâyet etmi?tir:
“Mü’min kabrinde ye?il bir bahçe içindedir. Kabrinde ona yetmi? ar?yn geni?li?inde yer açylyr ve onun kabri, dolunayyn aydynlatty?y gibi aydynlatylyr. ‘Kim benim Zikrimden yüz çevirirse onun için zor, sykycy bir hayat ?ekli/bir geçim vardyr.’ âyetinin kimin hakkynda indi?ini biliyor musunuz?
_ Allah ve Rasülü daha iyi bilir, dediler.
Buyurdu ki:
_ Kabir içinde kafirin azaby ?öyledir: Ona doksan dokuz tenin musallat edilir. Tenin nedir bilir misiniz? Doksandokuz yylandyr! Her yylanyn yedi ba?y vardyr. Kyyamete de?in bu yylanlar onu yalarlar, cismine zehir üflerler.” ( Bu rivâyet Kütüb-ü Sitte’de yer almaz. Bunu Ybn-i Ebi-d-dünya ve Ybn Hibbân rivâyet etmi?lerdir.)

Nuh suresi 17, 18:
“Ve Allah bir bitki gibi sizi yerden bitirdi.
Sonra sizi yere geri gönderiyor bir çykary?la tekrar çykaryyor.


?ems suresi âyet 9,10:
“Benli?ini temizleyip aryndyran gerçekten kurtulmu?tur.
Onu kirletip örtense kayba u?ramy?tyr.”

Not. Rivâyetçiler uydurduklary yetmezmi? gibi, âyetleri siyak ve sibakyndan koparyp, anlamlary çarpytmak suretiyle sapyk zihniyetlerine alet etmi?lerdir. Bu âyetlerde de vurgulu bölümleri kabir azaby olarak açyklamy?lardyr.
Âyetleri pasaj bütünlü?ü içerisinde de?erlendiriniz. Lafzî mânâlaryna dikkat ediniz.Gerçe?i görürsünüz.

En’âm suresi âyet 93:
“Yalan düzüp Allah’a iftira edenden veya kendisine bir ?ey vahyedilmedi?i halde “bana vahyedildi” diyen ki?i ile, Allah’yn âyet indirdi?i gibi ben de indirece?im” diyen kimseden daha zalim kim vardyr! Bir görsen, o zalimleri ölüm dalgalary içindeyken. Melekler ellerini uzatmy?, “çykaryn canlarynyzy” diye! Bu gün zillet azabyyla cezalandyrylacaksynyz; çünkü Allah’a kar?y gerçek dy?y ?eyler söylüyordunuz ve çünkü O’nun âyetlerine kar?y büyüklük taslyyordunuz.”

Not: bazylary buradaki zillet azabyndan kabir azabynyn murat edildi?ini söylemi?lerdir.


Tevbe suresi âyet 101:
“Çevrenizdeki bedevi Araplardan münafyklar var. Medine halkyndan da münafykly?a iyice aly?my? olanlar var. Sen bilmezsin onlary. Ama biz biliriz onlary. Yki kez azap edece?iz onlara, sonra da çok büyük bir azaba itilecekler.”

(Not: Ybn-i Abbas ve Mücahit bu âyette geçen “iki kez azap” dan birinin kabir azaby oldu?unu söylemi?lerdir. Peki âyeti nasyl anlamalyyyz?
Rivayet tefsirlerinde birbirinden farkly ço?u Kur’ân ilkeleriyle çeli?en yüzlerce rivayet var. Hangisini tercih edece?inizi ?a?ar kalyrsynyz.

Siz Kur’ân’a yönelin. Konuyu pasajy iyi okuyun. Bu âyetten evvel konu içerisinde yer almy? 55 ve 85. âyetlere dikkat ediniz. Açyklamalar orada geçmi?.

Tevbe Suresi âyet 55: (85. âyette ayny mânâdadyr.
“Artyk onlaryn mallary ve evladlary seni imrendirmesin. Allah bunlar sebebiyle ancak kendilerini dünya hayatynda azaba çarpytmayy ve canlarynyn, kendileri kafir olarak güçlükle çykmasyny murad eder.”

Gördü?ünüz gibi azap: Dünya hayatynda, mallar ve evlatlar aracyly?yyla ve de ölüm anynda i?kence.
Mallaryn ve evlatlaryn nasyl i?kence/azap aracy olabilece?inin teferruatyna girmeye gerek yok sanyrym. Ölüm anyndaki i?kenceyi de:

Enfal suresi âyet 50:
“ Ve meleklerin kafirlerin canlaryny alyrken yüzlerine ve arkalaryna vurduklaryny bir görseydin! “Yangyn azabyny tadyn.”

Ayetinden anlayabiliriz.

Ybrahim suresi âyet 27:
“Allah, inananlary dünya hayatynda da âhirette de tutarly sözle sa?lamla?tyryr. Allah, zalimleri ?a?yrtyr. Allah diledi?ini yapar.”

Not: bu âyeti celile de yine siyak ve sibakyndan koparylarak, kendi bünyesinde de bütünlü?ü bozularak kabir azaby ve süali hakkynda malzeme yapylmy?tyr. Ki geni? bilgi Sahih Buharî Kitab-ül Cenâiz Baby 122, 123 no.lu Bera ibn Âzip ve ?u’be rivâyetlerinde mevcuttur.

Tekasür suresini de yine uydurmalaryna malzeme yapmy?lardyr.

   
Y?te bu âyetleri kimisi rivâyetlerle, kimisi akyllary syrasynca i?aretlerle kabir azabyna yorumlamy?lardyr.

Ama a?a?ydaki âyeti direkt olarak Kabir azaby olarak anlamy?lar ve bu konuda bir çok görü? ve dü?ünce üretmi?lerdir. Yani bu âyetin kabir azabynyn varly?ynyn kesin delili oldu?unu söylemi?lerdir.

Âyeti celilenin ifade etti?i açyk manayy ise a?a?yda verece?iz. Mukayeseleri yapyn, tahlilleri de?erlendiriniz. Ve i?in gerçe?ini ö?reniniz.

Mü’min 46:

“Ate?. Sabah ak?am ona arz olunurlar. Kyyamet koptu?u gün de “Firavun ailesini azabyn en ?iddetlisine sokun!”

Not: Sabah-ak?am ifadeleri devamlylyktan, süreklilikten kinayedir. Gece-gündüz ifadeleri de ayny. Ba?ka âyetlerden örnekler bulabilirsiniz.

Mesela:

A’raf suresi âyet 41, 205, Mü’min suresi âyet 55: Enam suresi âyet 52 Ahzap suresi âyet 42, Rum suresi âyet 17, Fetih suresi âyet 9, Ve Meryem suresi âyet 62.

Ysterseniz Meryem 62 yi bir ele alalym:

“ Orada bo? lakyrdy de?il, yalnyzca “selam” i?itirler. Orada kendilerinin sabah ak?am ryzyklary da hazyrdyr.”

Buradaki sabah-ak?am ifadeleri devamly-sürekli demektir. Yoksa cennette sabah ak?am sadece iki ö?ün ryzyk verilir demek de?ildir.

Sundu?umuz bu âyetler özellikle de Mü’min suresi 46. âyet konunun kesin delili olarak ileri sürülmü? ve bunun kesin olarak Kabir azabyny ifade etti?i iddia edilmi?tir.

Bu husus Ehli Sünnet ve-l-Cemâat mezhebinin kabir azabynyn varly?yna inany?ynyn kesin hücceti olarak kabul edilmi?tir.

Bu nasyl yapylmy?tyr?

Bu anlam Ybn-i Mes’ud ve Ybn-i Ömer’den rivâyet edilmi?tir. Yani bu iki sahabenin bu âyetten kabir azabyny anladyklary söylentisi ortaya atylmy?tyr. Ve bu anlamy çykarabilmek için de teknik ayryntylar çarpytylmy?tyr.

Açyklamaya çaly?ty?ymyz bu Mü’min suresinin 46. âyetini münferiden anlamak mümkün de?ildir. Zira âyetin birinci kysmy, 45. âyetin manaca devamydyr.

Bedel, veya Atf-u Beyan’la 45. âyetteki “Kötü azabyn” ne oldu?unu açyklamaktadyr. Hatta 45. âyet ile 46. âyet tek bir bütün halinde meallendirilirse daha iyi anla?ylyrlar.

Meselâ:

45, 46- “Allah, o adamy ötekilerin kurduklary tuzaklaryn kötülüklerinden korudu. Firavun ailesini de azabyn en kötüsü ku?atty. Ki o sabah ak?am arz olunduklary ate?tir. Kyyamet koptu?u gün de “Firavun ailesini azabyn en ?iddetlisine sokun!”

Ama esas konuyu anlayabilmek için pasajyn tümünü ele almak ve bu âyetleri de pasajyn bütünlü?ü içerisinde de?erlendirmek gerekir. Pasajyn tamamy:

Mü’min suresi âyet 38-52:

“38- O iman eden ki?i dedi ki: “Ey toplumum! Bana uyun, sizi do?ru yola götüreyim.

39- Ey toplumum, ?u i?reti dünya hayaty, geçici bir nimetten ibarettir. Âhiret ise sürekli durulacak yurdun ta kendisidir.

40-Kötü bir i? yapan, sadece yapty?y kadaryyla cezalandyrylyr. Erkek ve kadyndan mümin olarak iyi bir i? yapana gelince, i?te böyleleri cennete girerler ve orada hesapsyz bir biçimde ryzyklandyrylyrlar.

41-Ey toplumum! Sebep ne ki; ben sizi kurtulu?a ça?yryyorum, siz beni ate?e ça?yryyorsunuz.

42-Siz beni, Allah’a küfretmeye ve hakkynda hiçbir bilgim olmayan ?eyi ona ortak ko?maya ça?yryyorsunuz. Ben ise sizi Azîz ve Gaffâr olana davet ediyorum.

43-Sizin beni ça?yrdy?ynyz ?eye, ne dünyada ne de âhirette asla ve asla dua edilemez/onun dünyada ve âhirette ça?ry hakky yoktur. Dönü?ümüz_vary?ymyz Allah’adyr. A?yryly?a sapanlarsa ate? halkynyn ta kendileridir.

44- Size söylemekte olduklarymy yakynda hatyrlayacaksynyz. Ben i?imi Allah’a havale ediyorum. Allah kullaryny iyice görmektedir.”

45- Allah, o adamy ötekilerin kurduklary tuzaklaryn kötülüklerinden korudu. Firavun ailesini de azabyn en kötüsü ku?atty.

46- Ate?. Sabah ak?am ona arz olunurlar. Kyyamet koptu?u gün de “Firavun ailesini azabyn en ?iddetlisine sokun!

47- O vakit onlar ate? içinde çeki?ir dururlar. Horlanan takym, böbürlenen takyma ?öyle der: “biz sizin uydularynyz olmu?tuk. ?imdi ?u ate?in bir kysmyny olsun, bizden uzak tutabilir misiniz?

48- Böbürlenen takym ?öyle konu?ur: “Gerçek ?u ki, hepimiz ate?in içindeyiz. Allah, kullary arasynda hüküm vermi?tir.”

49- Ate?tekiler cehennem bekçilerine ?öyle der: “Rabbinize yakaryn da azaby bizden bir gün olsun hafifletsin.”

50- Bekçiler derler ki: “Rasülleriniz size açyk-seçik mesajlar getirmezler miydi?” derler ki: “Elbette getirirlerdi.” Bekçiler: “ O halde yalvaryn durun; inkarcylaryn yakary?lary çykmazda kalyp gitmi?tir.” Diye cevap verirler.

51- ?u bir gerçek ki, biz rasüllerimize ve iman edenlere, hem dünya hayatynda hem de tanyklaryn aya?a kalkacaklary gün mutlaka yardym edece?iz.

52- O gün ileri sürdükleri özürler, zalimlere yarar sa?lamayacaktyr. Lanet var onlar için ve yurtlaryn en kötüsü onlaryn.”

Kaynak : Y?te Kur’an ( Hakky Yylmaz)

Kusursuzluk Sadece Allah’a mahsusdur.

En do?rusunu bilen Allah’tyr.

Sevgi,saygy ve muhabbetle.

Allah’a emanet olunuz.

Çevrimdışı LeGeND-MæN

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 25.719
  • Puan 1937
  • Cinsiyet: Bay
  • Mangal Yürekli Adam
    • Profili Görüntüle
kabir Azabı Var mıdır?
« Yanıtla #2 : 25 Haziran 2007, 22:12:39 »
SAĞOL HAMZA ABİ BAŞINI OKUDUM ÖĞRENMİŞ OLDUM
tarz yaratmak için Ağır Abi OLma!! Ağır Abi Dediğin Sevdimi Tam Sever Giydiğini herkez Beğenir, Saygısı Sonsuz Sevgisi Ebedi Olur..

DAĞLARINA DARGIMIM YAR...



Çevrimdışı FabregaS

  • Osc Yönetici
  • 2. SINIF UYE
  • ******
  • İleti: 8.108
  • Puan 2519
  • Cinsiyet: Bay
  • PES 10 VS FİFA 10
    • Profili Görüntüle
kabir Azabı Var mıdır?
« Yanıtla #3 : 26 Haziran 2007, 17:55:15 »
saol hamza abi  ;)

Çevrimdışı m3t3d1nh0

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 15.446
  • Puan 9028
  • Cinsiyet: Bay
  • olm kişisel mesajdan sanane
    • MSN Messenger - m3t3_d1nh0@windowslive.com
    • Profili Görüntüle
kabir Azabı Var mıdır?
« Yanıtla #4 : 27 Haziran 2007, 07:59:12 »
bilgi için teşekkür ederim

Çevrimdışı HaLiLL

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 14.638
  • Puan 1441
  • Heryerdeyiz!
    • Profili Görüntüle
    • ultrAslan38
kabir Azabı Var mıdır?
« Yanıtla #5 : 27 Haziran 2007, 14:07:58 »
Bilgi için saol ;)

Çevrimdışı El_NiNo

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 10.664
  • Puan 326
    • Profili Görüntüle
kabir Azabı Var mıdır?
« Yanıtla #6 : 02 Temmuz 2007, 18:23:24 »
paylaşımın için sağol
Şeytanın En Büyük Hilesi Dünya'ya kendinin var olmadığına inandırmakmış!

Çevrimdışı FabregaS

  • Osc Yönetici
  • 2. SINIF UYE
  • ******
  • İleti: 8.108
  • Puan 2519
  • Cinsiyet: Bay
  • PES 10 VS FİFA 10
    • Profili Görüntüle
kabir Azabı Var mıdır?
« Yanıtla #7 : 08 Temmuz 2007, 13:29:18 »
bilgi için sağol  ;)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
kabir Azabı Var mıdır?
« Yanıtla #8 : 09 Ağustos 2007, 00:20:56 »
Paylaşım için teşekkürler
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive