Gönderen Konu: Alien vs Predator  (Okunma sayısı 536 defa)

Çevrimdışı melih123

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 12.490
  • Puan 2352
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - steve_melih@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
Alien vs Predator
« : 30 Aralık 2007, 20:50:30 »
Bilim-kurgu tarihinin en korkunç iki yaratığını karşılaştığı mükemmel bir First-Person Shooter


 
Fox Interactive, FPS piyasasında Quake ve Unreal’ın kurduğu tekeli kırmak için yapılabilecek tek olayı gerçekleştirdi. Hiç kimsenin hayır demeyeceği iki mükemmel ırka mensup savaşçıyı ve birde olaya ister istemez hareket katacağı kuşkusuz olan insan ırkını bir oyunda birleştirdi.

Oyundaki üç karakterin de birbirinden çok farklı olması hangisi ile oynarsanız atmosferin de ona göre değişmesini sağlamış.
Oyundaki tüm silahlar diğer FPS’lerdeki gibi değişik özelliklere sahip çeşitli silahlar değil. Sadece Marine ile oynarken çeşitli silahlar bulabiliyorsunuz. Diğer savaşçıların silahları standart. Ama silah harici kişisel özellikleri, Marine’lerin bu çeşitli silah artılarını yok ediyor. Belki de oyunun başarısının en önemli noktalarında biri de bu, tüm savaşçıların güçleri eşit. Dolayısıyla düşmanların da.

Teknik özelliklerin oyun gidişatını bu denli etkileyen başka bir oyun görmediğimi söyleyebilirim. Ses ve grafik özellikleri oyunda başarılı olmak için çok önemli bir etken. Ses efektlerinin EAX uyumlu ses sistemi ile çevrenizdeki seslerin yönüne göre strateji belirleyebiliyorsuz. Bu özellik tam olarak ilk Unreal’da uygulanmış ve oyun lanse edilirken reklam aracı olarak çok kullanılmıştı. Ama bu oyundaki EAX özelliği oyun yapısı göz önüne alındığında Unreal’dan çok daha büyük stratejik önem taşıyor. Özellikle Marine ile savaşırken yaratıkların seslerine, diğer savaşçılarla savaşırken Marine’lerin silah seslerine göre hareket ediyorsunuz. Bu
unsur da hem oyunun gerilimini artırarak atmosferin daha güzelleşmesini sağlıyor hem de oyunu ‘’Önüne geleni temizle’’ mantığına dayalı bir oyun olmaktan çıkarıp, stratejik hamlelere dayalı bir savaşa dönüştürüyor. Grafik yapısına gelince tamamiyle 3D grafik sistemi kullanılan AvP’de ışık, gölge efektleri de ses efektleri kadar önemli. Predator’un görünmezlik efekti, Marine’nin Flare efekti gerçekten estetik katmaktan çok oyunun gidişatını etkileyen etmenler.

Alien&Predator, FPS türü oyunlarda daha önce denenmemiş bir olayın denendiği bir oyun. Belli silahlarla belli düşmanları, aynı şekilde öldürmek yerine üç değişik ırkla planlar kurarak savaşmak gerçekten harika. Zaten oyunun atmosferinin normal bir insanı etkilememesi olanaksız. Bir Alien öldürürken ister istemez Ripley’i düşünüyorsunuz. İleri düzeyde sayılabilecek yapay zeka oyundan soğumanızı engelliyor. Bu kadar güzel sözden sonra oyundan kaynaklanmayan ancak can sıkıcı olan bir konuya değinmek istiyorum. Oyunun Türkiye’de satılan kopya versiyonunun
CD-Rip yani full versiyon olmaması ses efektlerinin ve müziklerin tam olmaması ve oyunu save edememe gibi problemleri yanında getiriyor. Oyunu Save edebilmek için tüm Cd’yi HardDisk’e kopyalamalı ve User_Profiles bölümünde bir klasör yaratmalısınız. Bu yarattığınız klasörün adını daha sonra oyun içindeki Profiles bölümüne yazıp, oyunun her bölüm sonunda Autosave ile saklanmasını sağlayabilirsiniz. Tabii bu mükemmel oyunu spastik hale sokup piyasaya süren zihniyete de selamımı gönderiyorum. Elbet birgün bizim de orijinal oyunlar alıp kaliteli ürünler kullanabileceğimiz günler gelecek.
Sonuç olarak AvP kesinlikle alınıp,oynanması gereken klasikleşecek bir oyun.

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.413
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
Alien vs Predator
« Yanıtla #1 : 30 Aralık 2007, 22:42:06 »
Paylaşim için saol