Gönderen Konu: Battlezone II: Combat Commander  (Okunma sayısı 549 defa)

Çevrimdışı melih123

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 12.490
  • Puan 2352
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - steve_melih@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
Battlezone II: Combat Commander
« : 30 Aralık 2007, 20:57:48 »
Strateji ile aksiyonu birleştirmeyi başaran Pandemic bu sefer iki türü geri ayrıştırmayı da başarmış.


 
Battlezone II’nin hikayesi ilk oyunun kaldığı yerden devam ediyor. Ama ilk oyundan ikinciye taşınan pek bir şey yok aslında. ABD ve SSCB aralarında anlaştıktan sonra ISDF isminde özel bir güç kurarlar. Her şey güllük gülistanlık giderken ISDF’e bağlı gizli üstlerden biri saldırıya uğrar. Bu noktada Genç teğmen Cook rolünde oyuna biz giriyoruz. Yaptığımız araştırma sonucu saldırganların bir tür yaratık ırkı olduğu ortaya çıkıyor.
Oyun ilk eksisini buradan alıyor. İlk oyundaki ilginç hikaye bir anda klişe bir yaratık avına dönüşüyor. Sizi bilmem ama ben oyunlarda biraz daha yaratık görürsem kusacağım. Bölümler boyunca ilerleyen hikaye ise sadece sıkıyor. Düşman üssünü yok etmek, birilerini kurtarmak, belli bir noktaya ulaşmak gibi sıradan şeylerle uğraşıp duruyorsunuz. Üstelik yaratıklar ırkımız Scion’lar hiçbir zaman hikayeye bizimde bir katkımız olsun diyip sizi şaşırtacak bir hamlede bulunmuyor. Genelde zora düşüp kaçıyorlar.
Oyunun asıl sorunu ise Battlezone’daki aksiyon ve strateji dengesinin bozulması. Bu iki türün sıradan oyuncuya ağır gelmesi ilk oyunun az satmasının sebebi görülmüş olacak ki işler iyice yavanlaştırılmış. Battlezone II’deki strateji sadece üs kurmaktan ibaret. Düşmanın nerden geleceği, sizin nereden saldıracağınız çok açık.
Battlezone II’de birimlerin yapay zekaları gerçek anlamda korkunç. Pek çok kez birimleri ellerinden tutup gidecekleri yere kadar götürmek zorunda kalıyorsunuz. Yoksa bir yerlerde takılıp kalabildikleri gibi, söylediğiniz yere düşman üssü üzerinden gitmeye de kalkabiliyorlar.
Oyunda ki tek artı grafikler. Grafikler kesinlikle muhteşem. Hele bataklıklarla kaplı gezegende her yeri saran yeşilin tonları, sulardaki yansımalar ortalıkta boş boş gezen jölemsi ve dinazorumsu yaratıklar kelimenin tam anlamıyla göz alıcı. Roket ve Mortar’ların ardlarında bıraktığı sis efektleri Quake 3’ün roketlerini aratmıyor. Çevre ile etkileşim oynanışa pek değer katmasa da atmosferi daha da geliştiriyor.
Pandemic ve Activision ilk oyunu oynayıp da hayran kalan herkesi hayal kırıklığına düşürüyor. Ancak ilk oyunu zor ve sıkıcı bulupda burun kıvıranlar bu sefer aradıkları oyunu bulacak.

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.413
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
Battlezone II: Combat Commander
« Yanıtla #1 : 30 Aralık 2007, 22:45:32 »
Paylaşim için saol