Gönderen Konu: Championship Manager 2007  (Okunma sayısı 585 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Championship Manager 2007
« : 10 Ağustos 2007, 18:54:44 »
Her sene, Championship Manager 03-04'ün ardından yapımcı Sports Interactive ile yayıncı Eidos'un yollarını ayırdığını, ardından isim hakkını elinde bulunduran Eidos'un yeni bir yapımcı, Beautiful Game Studios ile çalışmaya başlayarak serîyi devam ettirme çabaları gösterdiğini ve serînin başarısının esas nedeni Sports Interactive'in de "Football Manager" ismiyle oyunculara hizmet vermeyi sürdürdüğünü söyleyerek bulunulan senenin oyununa giriş yapıyoruz, bu kez bu hatırlatmayı yapmak yerine, bu senenin menajerlik oyunları konusunda -şayet Football Manager gizli tuttuğu bazı yeniliklerle aradaki farkı arttırmazsa- oldukça büyük rekabetlerin ortaya çıkabileceğini belirterek başlayalım. Hele hele son senelerin en "efsane öldürücüsü" seçilebilecek kadar kin toplama başarısını gösteren Beautiful Studios'un bu sene hiç de fena bir performans göstermediğini CM 2007'nin çıkış öncesi tanıtım sürümünü oynayıp anladıktan sonra bu beklentiyi belirtmemek, menajerlik oyuncularına hâlâ "sadece" Football Manager'ın olduğunu göstererek, ufak bir kısırlığa sürüklenmemize yol açmak olur.

 Bu rekabetin, her ne kadar Championship Manager 2007'nin "iyi" olduğunu söylesem de, sadece Football Manager 2007 ve Championship Manager 2007 arasında olacağını beklemek büyük bir hata olur, bilhassa, ortada kalitesi gittikçe yükselen bir Fifa Manager ve bilgisayara geçiş yapma hazırlığındaki konsol kralı LMA Manager varken. CM 2007 "iyi" diyorum, fakat genel bir değerlendirme yaptığımızda yine başa oynayacak oyunlar olarak üç büyükleri, yani Football Manager'ı, Fifa Manager'ı ve LMA Manager'ı gösterebiliriz, arkalarından Championship Manager gelirken, bir sürpriz yapmazsa, Premier Manager da diğer oyunlarla tanışamamış talihsiz oyuncularla yetinmek zorunda kalacak.

 "Üç büyükler" olarak nitelendirdiğimiz serîlerin ardından geleceğini düşünsek de, "iyi" olduğunu söylediğimiz Championship Manager 2007'yi "en iyi" değil fakat "iyi" yapan özellikler nedir peki? Geçen sene ejderha misâli ateşler püskürttüğümüz Beautiful Game Studios ne yapmış da artık daha ılımlı yaklaşıyoruz oyuna?

 Bildiğimiz ve bir demo incelemede uzun uzadıya anlatmanın anlamsız olduğu menajerlik oyunları özelliklerinin ve geçen seneki oyunun sahip olduğu tüm özelliklerin üzerine yapılan değişiklikler ve eklentiler, oyunun artık daha sevecen tavırlarla karşılanmasını sağlayan etkenler, her ne kadar oldukça küçük etkenler olsalar da. Oldukça beğendiğim, hâtta "keşke Football Manager'da da olsa" diye iç geçirdiğim "özel isimli" yeniliğin dışında, veritabanı geliştirmeleri -gerçi henüz veritabanı konusunda pek bir görüş edinemiyoruz, fakat hiç olmazsa iki tane Aurelio ile karşılaşmadık- ve maç motorunun fiziğinin geliştirilmesi, böylece saçmalıkların kısmen de olsa engellenmesi dışında pek bir eklenti sayamayız, menülerin daha derli toplu olması ve takımla konuşma meselesinin şu ana kadar yapılanın en iyisi olduğuna değinmezsek tabii.

 Kuşkusuz, tüm istatistikî ve taktiksel uğraşlarımızın karşılığını almayı beklediğimiz maçların izlendiği maç motoru, emeğin karşılığını alıp kırbaç yememiz, böylece oyuna daha büyük bir şevkle devam etmemiz açısından oldukça büyük bir önem taşıyor; bu konuda geçtiğimiz iki senenin Championship Manager'larında oldukça büyük sıkıntılar çekmiştik, fakat neyse ki 2007 itibariyle maç motoru oldukça geliştirilmiş, fizik kurallarına uygun hâle getirilmiş görünüyor. Oyuna uzun süre konuk olup, maç motorunu uzun süre derinlemesine incelemek gibi bir şansa sahip olamadığım için bu konuda da konuşmak için belki biraz erken olabilir, fakat geçtiğimiz seneki oyunun demo sürümündeki maç motoru hatalarını gözümün önüne getirdikten sonra, bu kez oldukça iyi gelişmelerin olduğunu rahatlıkla söyleyebiliyorum. Topun yere inmesi saatler almıyor, şutlar taça gitmiyor, seyirciler durup dururken garip sesler çıkarmıyor. Ayrıca, daha önce de olan ve beğeni toplayan "açı çeşitliliği" hâlâ bulunuyor, fakat önemli pozisyonlar dışında, dakikalar ilerlerken gördüğümüz ekrandaki "özet" misali bilgi sayfasının bayağı bir karışık olması can sıkıyor, bunun nedeni karışıklıktan öte yazı stillerinin -her temada- kabaca hazırlanması olabilir.

 2006-2007 sezonunun oyununun en önemli yeniliğine gelirsek, ki gelelim; ProZone ismi verilen ve özenle hazırlandığı belli olan "özel istatistik bölümü". Ne kadar anlatırsam anlatayım tam olarak belirtemeyeceğim, o yüzden bu bölümün ne kadar kullanışlı ve bir menajer için ne kadar faydalı olduğunu, ekran görüntülerine bakarak anlayabilirsiniz -ekran görüntülerinde kasten bu bölüme ağırlık verdim, diğer her şey bilindiği gibi ne de olsa. Sözle açıklamak gerekirse, ProZone, her türlü istatistiğin "yerinde", yani saha üzerinde uygulanmış çizgilerle verildiği bir ekran. Her maçtan sonra, takımınızın her konudaki (taç, korner, orta, pas, top çalma vs.) istatistiklerini, nerelerde sorun olduğunu görmeniz açısından bu bölümün ne kadar faydalı olduğunu milyonlarca defa daha söyleyebilirim. Aslında, diğer menajerlik oyunlarında da bu istatistikleri rakamsal olarak görebiliyorduk, fakat "yerinde" görmek, yani uygulanmış olarak, özel olarak incelemek çok daha bağlayıcı ve sürükleyici, üstelik heves verici.
 
 ProZone'un çok hoşuma gittiğini, bir ara evlenme teklif etmeyi bile düşündüğümü söyledikten sonra, diğer hiçbir yönünde kayda değer bir yenilik görünmeyen oyunun yine hiçbir yenilik barındırmayan bir yönünü yeniden gündeme getirmeliyim: Sesler! Bakın geçtiğimiz sene* sesler için ne demişim: "Yarabbim, ben eski sessiz CM'mi özledim, lütfen verdiğin ses nimetini geri al! İnanın, ses efektleri yüzünden insan yeni haber gelmesini istemiyor, bu kadar nefret verici bir "haber var" tınlaması daha duymadım. Zaten bunun için de oyunu açtığımın on beşinci dakikasına girilirken ben çoktan sesleri kapatmıştım." Bu sene de, en azından çıkış öncesi tanıtım sürümü için, bu ejderha edası taşıyan sözleri tekrarlayabilirim, ProZone bile kurtaramaz Beautiful Game'i.

 Yavaşlık konusundaki sorunlarını da adım adım gidermeye başlayan Championship Manager serîsinin son oyunu, ProZone sayesinde daha "oynanabilir" olacak, o yüzden "iyi" diyebiliyoruz, fakat şu aralar çıkış öncesi tanıtım sürümüyle dahi menajerlik oyuncularının aklını bulutların üzerine uçurabilen bir Football Manager olduğu sürece, Championship Manager yılda bir attığı milimetrik adımlarla kendini ilerleyen zamanlarda da "bir kenara fırlatılmış" bulacağa benziyor.

 *Geçtiğimiz seneden kastımız da, oyunun geçmiş sürümünün çıktığı vakit oluyor. Bu da sadece altı ay öncesine, Nisan 2006'ya denk geliyor; sezon biterken, konu edindiği sezonun oyununu yeni piyasaya süren Beautiful Game'i sevgiyle kucaklıyoruz.
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive