Gönderen Konu: Crysis  (Okunma sayısı 501 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Crysis
« : 10 Ağustos 2007, 19:00:41 »


PC: Sistem, bu oyunu destekleyecek kadar güçlü değil. Lütfen yemeyip içmeyip para biriktir de kurtar beni.
Kullanıcı: Ha? Ne saçmalıyorsun oğlum sen?
PC: Güç yok diyorum, güç.
Kullanıcının Dostu: Abi yazık ya, yüklenme fazla.
Kullanıcı: Ne demek lan o?! Kaldıracak. Ayrıca oyunu oynamıyoruz; ön incelemesini yapıyoruz.
???: Sistemin göçtü, hayırlı olsun. Umarım mutlu olmuşsundur. Bir Dost Sistem... (Not: Bittin oğlum sen! Kardeşimizi göçürdün, hem de bir DirectX 10 uğruna. Ühühü...)

Herkes yakınır canım ülkemde "Türkler neden oyun yapamıyor?" diye. Aslında sayısız bahane ile cevap verip, soruyu sorana 'kapak' demek kolaydır. "Destek yok!", şüphesiz, ilk duyacağımız cümle olur. Ama burada Türk oyuncuların suçu ne? Neden her oyunu anlamak ve oynamak için İngilizce düzeyinin yüksek olması gerek, Türkçe olmasında ne sakınca var? Neden her oyuna onlarca Lira vermek zorundayız? İşte sinirlerimiz geriliyor yine. Sonra kendimizi sakinleştirmek amacıyla şunları geçiriyoruz beynimizden: Crytek... CryEngine... FarCry... Yerli Kardeşler... Cevat, Anıl, Faruk... Film kopuyor ve ekran kararıyor. Ardından ekrana "dann" diye yapışan bir yazı: Crysis.

Gerçekten takdire şâyan işlere imza atan bir firma Crytek. İlk oyunları FarCry ile oyun piyasasının altını üstüne getirmiş, "Yılın Oyunu" ödülünü de kapmışlardı. Ayrıca hatırlayacağınız üzere FarCry, her oyun sitesinden ve her dergiden yüksek notlar almıştı (neredeyse 85-90'ın altında not yoktu). Bu işlerin en büyük kahramanları olan Yerli Kardeşler şu an Türkiye'nin, oyun piyasasındaki gururu durumundalar. Onlar bu gururla işleri geliştirdiler. CryEngine ile geldikleri noktayı, CryEngine2 ile oldukça gerilerinde bıraktılar. Yeni oyunları Crysis ile oyun dünyasının akışını değiştirecekler ve ödülleri toplamaya devam edecekler.

Senaryo Çok Önemli

Günümüzde sürükleyici senaryolara sahip olan oyunlar oldukça az. En iyi ihtimalle bir kitabın oyunu yapılıyor ve doğal olarak senaryo hazır geliyor. Bunu yapmalarında anlaşılmayacak bir taraf yok, fakat oyunu oynamaya başladığınızda genellikle hayal kırıklığı yaşıyorsunuz. Neden? Çünkü; oyunu şişirerek senaryonun dışına taşıyorlar. Demek istediğim şu: Oyuna özel iyi bir senaryo artık çok nadir çıkar oldu. Crysis ise bu konuda yakınmanıza olanak vermiyor. Dünyalar Savaşı filmini hatırlayacaksınız. Büyük bir kesim Crysis'i o filme benzetiyor, o filmin oyunu olarak görüyor. Şöyle bir bakalım o zaman hikâyeye...

10-15 yıl sonrası, yakın bir zaman yani. Evrende her zaman var olmuş ve nadir olarak da olsa dünyayı tehdit etmiştir meteorlar; işte böyle bir tehditle karşı karşıya dünya. Müthiş bir panik havası estiren meteor, kötümser topluluğa olanak veriyor ve bu kötümser grup herkesin daha da paniğe girmesine neden olan şeyler söyleyerek işi çıkmaza sokuyorlar. Bu noktada tahmin ettiğiniz gibi ya Amerika ya Rusya bu olaya el koymalı. Ama Rusya senaryoda yok, Amerika var; öbür türlü olsa ayıp olurdu zaten! Neyse; Amerika, meteoru durdurmak için çok büyük çaba sarf ediyor, ama hiçbir olumlu sonuç elde edemiyorlar. Meteor garip bir sinyal ile yoluna devam ediyor. Bu sinyal neredeyse her şeyi değiştiriyor, ne olduğu çözülemese de. Kuzey Kore ve Amerika, bu bilgiyi sadece kendilerinde var sanarak araştırmalara devam ederken dev kaya parçası atmosfere giriyor ve yavaşlıyor. Düştüğü adayı bile neredeyse hiç etkilemeyen meteor, yerin altında masumca yatarken Amerika bu başarıyı kendine yontuyor. İşin aslını öğrenmek için adaya gidiliyor ama Kuzey Kore, Amerika'ya tehditler yağdırıyor ve topraklarına girmelerine izin vermiyorlar. Amerika bu gelişmeler üzerine bir Delta Force ekibi gönderiyor adaya. 5 kişilik bu özel tim bilgi toplama amacıyla gizlice adaya gidiyor. Savaş kaçınılmaz hale gelmişken, meteor büyük bir etki ile patlıyor. Artık ülkeler değil, gezegenler var (biraz abartıya kaçtı gibi, ne dersiniz?).

Geri -Yapay- Zekalı Düşman İstemiyoruz

Şükürler olsun ki, yapay zeka sorunları ile çok nadir karşılaşıyoruz BBV(FPS) türündeki oyunlarda. Bu konuda en ileri noktadaki oyun ise F.E.A.R.'dı şüphesiz. Half Life, Call of Duty ve bir çok markalaşmış serinin de farkı yok aslına bakılırsa. Eh, takdir edersiniz ki, Crysis gibi bir oyunun da bu konuda kesinlikle sıkıntı çekmemesi gerekir. Sürekli vurgulamakta fayda var; oyun sadece grafikten ibaret değil. Senaryosu ile ne derece iddialı olduğunu gördük. Aynı şey yapay zeka için de söylenebilir. İlk olarak yayımlanan videolardan birinde buna katılmamız sağlanıyor. Özellikle adada, yani yeşilliklerin arasında düşman çok zor olarak beliriyor görüş alanımızda. Belirdiği zaman ise sadece birkaç saniyeniz oluyor öldürmek için. Bu kadar kısa sürede başarı elde etmek zor oluyor hâliyle.
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive