Gönderen Konu: Duality  (Okunma sayısı 541 defa)

Çevrimdışı melih123

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 12.490
  • Puan 2352
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - steve_melih@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
Duality
« : 30 Aralık 2007, 21:11:08 »
Sanalında yaşamak varken gerçek hayata ne gerek var?


 
Bir bilgisayar RPGsi yapmanın en güzel yanı oyunda hiç bir sınır olmamasıdır. TSR’ın fantazi dünyalarından alacağınız bir konuyu tamamen gelecekte geçen bir oyuna rahatlıkla uygulayabilirsiniz. Sonuçta kahraman her zaman kahramandır, bulunması gereken mucizevi ve kutsal silah da “birisinin kılıcı” yerine uzaylılar tarafından dünyaya saklanmış bir silah olabilir. Duality’de bu örneğe benzer bir şekilde bu sefer bulunacak eşyalarda değil ama oynanacak karakterlerde değişikliğe gidiyor.

Üç karakter

Gelecekle ilgili senaryolarda mutlaka merkezi hükümetlerin zayıflayacağı ve para babası dev şirketlerin dünyayı veya dünyaları ele geçirip herkesi köleleştireceğine dair şeyler söylenir durur. Bu öngörü bilimkurgu senaryolarını temel almış bir çok oyunda da aynen böyle geçer. Aynı kural burada da devam ediyor. Yalnız bu kez dünyaya hakim olan güç aslında bir “program”. Büyük şirketlerin arkasında onları yönlendiren bu kötü niyetli güç yalnışlıkla “uyandırılmış” bir yazılımdır. Bir Cyberpunk dünyada geçecek olan oyunda insanlar makinalarla oldukça bütünleşmiştir. Hatta bu bütünleşme o kadar büyük boyutlara varmıştır ki insanla makina arasında çok az bir fark kalmıştır. Paranın en yüksek değer olduğu yerde insan hayatı rahatlıkla harcanabilir bir hal almıştır. Oyunda başlı başına bir karakter olan “kötü niyetli yazılım”dan başka bir kiralık asker, bir hacker ve başka bir sanal kişilik mevcut. Bu üç karakterin hepside farklı zamanlarda oyuncunun kontrolüne girecek. Her birini oynayarak daha önce girdiğimiz mekanları daha farklı gözlerden göreceğiz. Oyunun sonunda üç karakterin edindiği bilgileri birleştirerek büyük resmi görmemiz sağlanacak.
Karakterlere bir göz atalım:

Kiralık Asker
Herhangi bir ahlaki değeri bulunmayan bu karakter için tek belirleyici rol müşterisinin vereceği ücrettir. Verilen görevin hizmet ettiği amaç onun için bir önem taşımaz. Kazandığı paralarla kendini daha iyi donatır ve daha zor görevlere hazırlık yapar. Donanımı daha yüksek ateş gücüne sahip silahlar, alıcılar, sinyal karıştırıcıları, optik kamuflaj, zırhlar ve saldırı amaçlı implantasyonlardan oluşur. Otomatik hedefleme sistemi sayesinde bilgisayarı rakiplerinin hangi noktalarına ne kadar zarar verileceğini hesaplar ve o noktalara silahlarını kilitler. Tek yapması gereken tetiğe basmaktır.

Hacker
Amacı gittikçe daha da zor sistemleri kırarak adını duyurmak ve böylelikle yeni işler alabilmektir. Ateşli silahlar kullanabilmesine karşın çatışmada bir asker kadar iyi değildir bu yüzden sessiz hareket etmeyi ve mümkün olduğu kadar düşmanlarıyla karşılaşmaktan kaçınmayı tercih eder. Bir sistemi ele geçirdikten sonra orası artık onun çöplüğüdür. Sistemi istediği şekilde yönlendirerek çok büyük zararlar verebilir. Fakat ağa bağlı kaldığı süre boyunca dışarıdan gelebilecek herhangi bir fiziksel saldırıya karşı tamamen savunmasızdır. Bu yüzden etrafına çeşitli tuzaklar yerleştirerek güvenliğini garanti altına alır. Herhangi bir ağın içindeyken Program Bible ile özel yeteneklerini kullanabilir. Bu yetenekleri FRP’lerdeki büyülere benzetebiliriz. İstediği kadar yeteneği kullanabilmesine karşın kullanım aralarında bunların tekrar şarj olmasını beklemek zorundadır. Level’ı arttıkça daha karışık ve daha güçlü yeneneklere sahip olacaktır. Oyunda bir hacking işlemi çeşitli bulmacalar ve mekanik işlemlerle ifade ediliyor. Hacker istediği zaman gerçek dünya ile sanal dünya arasında geçiş yapabilir.

Sanal Kişilik
Aslında yalnışlıkla sanal dünyaya transfer olmuş bir bilim adamımın ruhudur. Onun buraya transfer olmasının sorumlusu bilim adamının bedenini yok eden “kötü amaçlı program”dır. Amacı kim olduğunu bulmaktır. Çünkü ruh transfer sırasında tüm belleğini kaybetmiştir. Levelları arttıkça anılarını geri kazanacak ve oyunun finalinde tamamen eski güçlerini elde etmiş olacaktır. Hatta şimdiden oyundaki son dövüşün bu karakter ile kötü program arasında olacağını bile söyleyebiliriz.

Neler yapabileceğiz?
Oyuna ilk önce bir kiralık asker olan Travis ile başlayacağız. Diğer karakterlere göre oynanması daha kolay olan Travis ile birlikte oyunun kontrollerine alışacağız. Hikayeye göre Travis A şirketinde çalışan bir güvenlik elemanıdır. B şirketinin A şirketine ait bir ürünü çalmak istediğine dair bir duyum alınır ve güvenlik sıkılaştırılır. Fakat haberin alındığı o gece birisi Travis’i bayıltır ve ürün çalınır. Hiç kimse hırsızları güvenlik sistemini nasıl aşıp bu işi gerçekleştirdiğini anlayamamıştır. Travis hırsızları bulup ürünü geri almakla görevlendirilir. Olayı araştırınca sorumluların Sam adlı bir bilim adamı ve Cube adlı bir hacker olduğunu öğrenen Travis onları bulur ve öldürerek ürünü geri almayı başarır. Fakat kulaklarında Cube’ün ölmeden önce söylediği sözler yankılanmaktadır “Seni Cain kışkırttı Travis!”
Oyundaki hiç bir quest’in daha önceden belirlenmiş bir çözüm şekli yok. Çözüm tamamen oyuncuların tercih ettiği yöntemlere ve yeteneklerine bağlı olacak. İsterseniz düşmanlarınıza cepheden bir saldırı yaparak onları darmadağın etmeye çalışacaksınız ya da gölgelere saklanıp önlerinden kaçarak ağlarına sızacaksınız. Tüm oyun gelecekteki sanal bir mega şehirde geçecek. Gerçek hayatta olduğu gibi etrafta da günlük hayatını yaşayan insanlar dolaşacak. Her quest yaklaşık olarak yirmi ila kırk dakika arasında bitecek. Grafiklerde ayrıntıya inildiği için farklı dudak hareketlerinden çeşitli yüz ifadelerine kadar bir çok değişik akışı bir arada görebileceğiz. Hava şartları değişecek, trafik olacak.
Oyuna bir multiplayer deathmatch seçeneği eklenmeside düşünülüyor. Programcıların sanal karakteri deathmatch’de bir GM (GameMaster) olarak kullanma planları var.
Tür olarak tam bir yere yerleştiremediğimiz oyuna bir Action RPG demek sanırım en doğrusu olacak. Yeni bir Deus Ex türevi olarak ta görebileceğimiz Duality’i Pyro Studios’tan ayrılmış son derece tecrübeli bir programcı grubu yapıyor. Oyun 2002’nin ikinci yarısı hatta 2003’ün başlarına doğru hazır olacak.

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.413
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
Duality
« Yanıtla #1 : 30 Aralık 2007, 22:52:19 »
Paylaşim için saol