Gönderen Konu: Greyhawk: Temple of Elemental Evil  (Okunma sayısı 529 defa)

Çevrimdışı melih123

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 12.490
  • Puan 2352
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - steve_melih@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
Greyhawk: Temple of Elemental Evil
« : 30 Aralık 2007, 21:23:44 »
Sakin, barışçıl kasabamız Hommlett’e hoş geldiniz


 
Greyhawk klasik olarak nitelendirebileceğiniz, her şeyi barındıran bir yerdir. Fakat her şeyin ortasıdır, orta karardır. Diğer diyarlarda sivrilen ne varsa burada sade haliyle vardır. Özellikle Greyhawk dünyasının atmosferini Hommlett’e girince solursunuz, yeşillikler içerisinde cennet gibi bir kasaba. Duluyla,çocuğuyla, çiftçisi, terzisi, demircisi, hanı, kilisesi ve grove’u. Böyle barışçıl bir kasabada bizim gibi eli silahlı savaşçısı, büyücüsü, hırsızı, rahibi ne arar peki? Aslında bütün olay her şeyi yoluna koymaktır. İnsanlarla konuşup dolaşırız, halledebileceğimiz meselelerde yardımcı oluruz, onlar da edebiliyorlarsa bize.

Görünüş ve etkileri

Klasik izometrik görüş harika. Grafikler iki ve üç boyutlu harmanı ve cidden mükemmel görünüyor. Ağaçlar beni büyüledi. Ayrıca hiç acımamışlar, oturup ince ince uğraşmışlar; her yaratığın animasyonunda kendine has özellikleri dövüş biçimi ve karakteri yansıtılmış. Zaten oyun boyunca karşınıza çıkan gruplardaki herkesin özellikleri kendine has. Mesela Moathouse’un altındaki muhafızlardan biri mızrakla uzaktan, biri topuzla yakından, diğerleri kılıç kalkanla geliyor üstünüze. O adamın silahı kılıç değil de topuz olunca özellikler değişiyor. Oyun klasik D&D ama 3.5 Edition kuralları kullanıyor. Bir başka cesaret örneği de savaşların sıra tabanlı yapılmış olması. Benim gibi kontrol hastaları için çok iyi, ne nedir bileceğim ve her şey kontrolümde gelişecek. Belki gerçek hayatta her şey kontrolümde gelişmiyor ama bu oyunda öyle olacak.

Macera akışı

Hommlett’ te başlayan macera eski bir savaş alanına, küçük bir ağaçlığa, eski bir taç binanın altındaki dehlizlere, eskiden kötülüğün kalbinin attığı yer olan küçük Nulb’a ve nihayet büyük kötülüğün hapsinden kurtulmak üzere olduğu Temple of Elemental Evil’a akıyor. Bölgeleri keşfetmek, bir yerden diğer yere ana haritadan giderken rasgele canavarlarla karşılaşmak hep zevkli şeyler, ekstra tecrübe ve hazine demek. Ve aslında çok laf edilen 10. seviye sınırı iyi çünkü bir yerden sonra Level atlayamayacağınızdan tecrübeye kıyıp sürüyle güzel eşya yapabiliyorsunuz. Ayrıca unutulmaması gereken buna gelecek görev paketlerinin ya da devam oyunlarının da olacağı. Denilene göre bu seviye limiti yeni oyunlarda yükseltilecek.
Peki oyunla ilgili hoşuma gitmeyenler neler? Hatalar, ki bunların çoğu da yakında çıkacak resmi bir yama ile halledilecekmiş yani aslında bu oyunun notunu yamadan sonra bir daha düşünmeniz lazım. Neden hataları anlatmadığımı sormayın çünkü öyle çok ve öyle yerine göre değişiyorlar ki.

Sonuç

Greyhawk türden anlayan ve özellikle klasik D&D maceraları sevenler için birebir bir oyun. Fakat bu türden anlamayanlar için kafa karıştıracak bir oyun doğrusu. Gönlüm daha önce ön incelemesini yaptığım ve aslında beklentilerimi karşılayan bu oyuna klasik vermekti ama öyle yaman hatalar var ki ve öyle özel bir kesime hitap ediyor ki şu hali ile ancak Level Hit alabiliyor.

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.434
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
Greyhawk: Temple of Elemental Evil
« Yanıtla #1 : 30 Aralık 2007, 23:02:38 »
paylaşim için saol