Gönderen Konu: Max Payne 2: The Fall of Max Payne  (Okunma sayısı 623 defa)

Çevrimdışı melih123

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 12.490
  • Puan 2352
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - steve_melih@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
« : 30 Aralık 2007, 21:59:28 »
Farklı mı?
Aslına bakarsanız, Max Payne 2’nin oynanışı ilk oyunla aynı. Değişen çok fazla bir şey yok. Yapmanız gereken şey belirli sınırlar içinde ilerlemek ve karşınıza çıkanlarla çatışmak.


 
Bu açıdan oyunun fazlasıyla çizgisel olduğunu kabul etmek gerekir. Her oynayışınızda karşılaşacağınız şeylerin aynı olmasını boşverin, her zaman gidebileceğiniz tek bir yol var. Dolayısıyla oyunun tekrar oynanabilme ihtimali epey az. Ne var ki Remedy’nin oyunu bir film gibi tasarlaması ve bu filmin her karesiyle ayrı ayrı uğraşması bu açığı kapatmış. Oynanıştaki değişikliklerin başında yeni “Bullet Time” sistemi geliyor. Artık kullanabileceğiniz iki farklı Bullet Time var. Bunlardan biri normal, ilk Max Payne’de de olan, Shift tuşuyla kullandığınız. Shift tuşuna bastığınız zaman her şey ağırlaşıyor, sesler derinleşiyor ve yaptığınız hareketler daha hoş görünüyor. Bunun size sağladığı herhangi bir avantaj yok. Sadece görselliğe bir katkıda bulunuyor. Diğer Bullet Time sistemi ise (Bullet Time 2.0) daha farklı. Mouse’un sağ tuşuna bastığınız zaman oyun yine ağırlaşıyor, ama sizin hızınız ve hedefiniz normal hızında kalıyor. Bu da daha rahat nişan almanızı ve düşmanlarınızı daha kolay vurabilmenizi sağlıyor.
Görsel sanatlar...
Max Payne 2’nin bir diğer artısı ise fizik modellemesi. Oyunu ilk açtığınız andan itibaren garip bir şekilde her şeyi devirme ihtiyacı hissediyorsunuz. Sonradan bunun nedeninin tamamen “gerçek” fizik modellemesi olduğunu farkediyorsunuz! Neredeyse oyundaki her obje çok gerçekçi bir şekilde hareket ediyor. Bunu sağlayan şeyse Havok fizik motoru. Diyelim ki bir varili merdivenden aşağıya doğru ittiniz. Varil yavaş yavaş merdivenden aşağıya yuvarlanmaya başlıyor, sonunda da karşı duvara çarpıp geri tepiyor ve hafifçe sallanarak duruyor. Bu sadece bir örnek. Bunun gibi onlarca şey var oyunda. Mesela yerdeki Cola kutusuna ateş ederseniz kutu yine çok gerçekçi bir şekilde fırlayacak. Havok motoru oynanışı da etkiliyor. Mesela ortada duran kutuları devirip bir adamın yere düşmesini sağlayıp onu yerdeyken vurabilirsiniz. Bir kapıyı açarak da kapının arkasındaki adamı yere düşebilirsiniz. Diğer yandan, kullanılan fizik modellemesi oyunun atmosferini de artırıyor. Çatışmalarda çevredeki eşyalar parçalanıp havada uçuşuyor. Bir de Bullet Time modundaysanız...
“Maksimum acı”
Sonuçta Remedy, son zamanlardaki en iyi “saf” aksiyon oyunlarından birini yapmayı başarmış. Ve aksiyonu sağlam bir senaryoyla birleştirmiş. Bu sayede hem oyun oynuyorsunuz, hem film izliyorsunuz, bir de tabii ki, çizgi-roman okuyorsunuz. Kısacası Max Payne 2, tavsiye etmekten çekinmeyeceğim çok kaliteli bir devam oyunu.

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.413
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
« Yanıtla #1 : 04 Ocak 2008, 00:19:23 »
Paylaşim için saol

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Max Payne 2: The Fall of Max Payne
« Yanıtla #2 : 04 Ocak 2008, 11:16:46 »
saol kardeşim ..
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive