Gönderen Konu: Need for Speed: ProStreet  (Okunma sayısı 561 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Need for Speed: ProStreet
« : 10 Ağustos 2007, 21:03:33 »
2007 yılının oyun dünyası açısından çok verimli geçiceğini hepimiz tahmin etmiştik. Her ne kadar yaz sezonu "en iyileri" beklemekle geçip gitmeye devam etse de, sonunda buna değeceğini görebiliyoruz. Öyle ki, her şey bir kenara, yeni bir NFS için oyuncular her şeyi göze almış durumda (aynı trailer'ı oyun çıkana kadar bıkmadan ve usanmadan defalarca izlemek gibi). Öyleyse artık "efsane" diyebileceğimiz Need for Speed'in merakla beklenen son üyesi ProStreet'e daha aydınlatıcı ve eğlenceli bir "İlk Bakış" atabiliriz.

 Eğer, şimdi siz GamerBug okurlarına NFS'nin öz geçmişinden bahsedeceğimi sanıyorsanız, üzülerek, "Yanılıyorsunuz!" demek zorundayım. Çünkü artık hepimiz NFS'nin yıllar yılı süren macerasını gayet iyi bilmekteyiz (açıklamamamın gerçek sebebi yükselecek kahkahalar olması aslında =)). O yüzden, geçmişten bugüne nelerin değiştiğini de yakından takip ettik. Peki ProStreet bizlere neler vaat ediyor? Artık kabuğu kırıp bir şeyleri değiştirme vakti mi? Yoksa "Ben hâlâ o NFS'yim, sadece yeni üç araba ve iki spoiler ile donatıldım." demeye devam mı?

 NFS: ProStreet serînin en farklı ve en iddialı üyesi olma çabasında. EA artık bir şeylerin değişme vaktinin geldiğini anlamış olacak ki karşımıza geçmişe dair pek bir şey hatırlamayan ve hatırlatmamaya kararlı bir oyun yapımı ile çıkıyor (en azından şimdilik böyle gözüküyor). Oyunumuzun ahım şahım bir konusu yok, ama her zamanki gibi arcade yarış egolarımıza uygun bir etken hazırlanmış. ProStreet' te artık ne intikam peşinde koşuyoruz ne de bir şey kanıtlama çabasına giriyoruz. Yaptığımız tek şey iyi bir yarışçı sıfatı ile hafta sonu yarışlarına katılarak en iyi hamlelerimizi yapmak (yine de EA bize bu konuda genişletici bir süpriz bulunduruyor olsa gerek). Durum böyle olunca NFS U2, MW ve Carbon 'daki Free Roam özelliği ortadan kaldırılmış oluyor. Zaten buna çok da gerek duyduğumuz söylenemez. Öyle ki Carbon fırtınasından sonra oyuncular her yarışa Race Map ten gire gire bu özelliği unutmuş olsa gerek. Onun haricinde kullanacağımız canavarların sayısındada bir hayli azalma var fakat bu Prostreet'in yetersiz olduğu anlamına gelmiyor. Öyle ki genişletilmiş "Autosclupt" özelliği ile modifiye zevkini katlamayı düşünen PS, sadece Autosclupt özelliğine kıyak geçmeyerek tüm görselliğe bir yenilik katmış. Arabanıza 4 farklı jant ekleme şansınız olduğu gibi her vinyl ya da eklenecek diğer parçalar (muhtemelen visual bölümü için geçerli) farklı örneklere bürünme özelliğine sahip. Bu da daha fazla seçenek, daha çok yaratıcılık ve elbette daha çok eğlence demek, değil mi?
Elbette güzel yanlar bunlarla sınırlı değil. Her zaman onca konusu olmasına rağmen "Ben bir Arcade'yim!" diyen NFS'de bu yüzden hasar özelliği görememiştik. Fakat, dediğim gibi, artık bir şeylerin değişme vakti gelmiş olacak ki ProStreet bize "Hasar mı? O zaman al sana hasar!" dercesine geliştirmiş olduğu hasar özelliği ile akılları baştan alıcak derecede harika tasarlanmış. Bunun yanı sıra artık etrafı toz duman edebileceğimiz gerçekçi bir "Smoke" efekti unutulmamış. EA bu yeniliğe o kadar çok güveniyor ki, sadece Smoke özelliği icin başlı başına bir trailer hazırlamış durumda. Oyunda hasar alabildiğimize göre Fix etmemiz de gerekli sanırım? Öyleyse seçeneklerimize bakalım: Parçalanmış yada kopmak üzere olan parçaları yapıştırabilir ya da paranıza kıyıp yenisi ile düzeltebilirsiniz. Veya ilk ProStreet videosunda gördügünüz hurda Rx-7'deki gibi yamalar ile donatıp arabanızı hem tamir etmiş hemde farklı bir imaj ile donatmış olabilirsiniz, seçim sizin.

 Oyunda Drift, Drag, Circuit ve Speed Challange şeklinde dört yarış türü mecvut. Speed Challange oyundaki yeni bir mod olmakla beraber yapmanız gereken tek şey gaza basmak ve sürüş yeteneklerinizi sergilemeniz. Adındanda anlaşıldıgı üzere gereken tek şey hız. Biraz da oynanabilirliğe bakalım: Çoğunuzun bildiği bir şey var ve o da ProStreet tüm gözlerin sizde olmasını istememesi. Bu yüzden gerçekçilik daha ön plânda. Artık sürüşünüze dikkat ettiğiniz gibi rakiplerinizinde hareketlerini de gözden kaçırmamalısınız. Aksi takdirde yoldan firlayabilecek bir HemiCuda'nın ön tamponuna 250 km/h hız ile dokunmak istemezsiniz sanırım? Ayrıca, rakiplerinizin yapay zekası geçmişe göre biraz daha ilerlemiş durumda. Öyle ki sizi yoldan çıkarıp yol vermemeye çok özen gösteriyorlar. Bu özellikler rekabeti katlayacağı gibi eğlenceyi de doruğa ulaştıracaktır, emin olabiliriz. Yarışlar kapalı (trafiğe, elbette) mekânlarda geçtiği için peşinizde ne bir Cross var nede anlamsızca hareket eden şehir arabaları var. O yüzden sanırım PS sizden yapabildiğiniz kadar hız yapmanızı istemekte.

 ProStreet elbette sadece oynanabilirliği ile değil görselliği ile de göz dolduruyor. Yeni bir fizik motorunun gücünü arkasına alan PS, ağızları açık bırakacak kalitede. Efektler o kadar doğru ve yerinde kullanılmış ki, yollar gerçeği ile farksız duruyor. Bir dakika!.. Gerçek mi ? Özür dilerim, söylemeyi unuttum sanırım. Oyundaki pist ve mekânlar tamamen gerçek yerlerden alıntı durumda. Sanırım, EA tüm kozlarını ProStreet'te kullandı. Oyunu mükemmel kılmak için elinden gelen her şeyi yapan bu firmayı tebrik etmemek nankörlük olur.

 2007'nin Sonbahar aylarında çıkması beklenen Need For Speed ProStreet tüm hızı ile yaklaşmakta. Bizede herzamanki gibi 3-5 resim ve birkaç trailer ile yetinmek kalıyor. Tüm özellikleri ile serinin ve belkide yılın en iyi yarış oyunu olma yolunda yaklaşan ProStreet artık birşeylerin değiştiğinin sinyallerini veriyor.

 Oyunun resmî sitesinde yayımlanan araba listesini eklemeyi unutmayalım:

* Nissan GT-R PROTO
* 1970 Plymouth® Hemi® Cuda
* 1995 Mazda RX-7
* 1999 Mitsubishi Eclipse
* 2006 Audi S4
* 1986 Toyota Corolla GTS AE86
* 2006 Mitsubishi Lancer EVOLUTION IX MR-edition
* 2006 Volkswagen Golf GTI
* 2008 BMW M3

 Elbette ileride çoğalması bekleniyor...

 
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive