Gönderen Konu: Shrek 2: Team Action (PC)  (Okunma sayısı 605 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Shrek 2: Team Action (PC)
« : 02 Ağustos 2007, 23:46:04 »
Değişmez bir kural vardır. Bir film iyi bir gişe hasılatı sağlamışsa, onun etinden sütünden yararlanılır. Televizyon dizisi çekilir(Robocop’un son derece kötü dizi bölümlerini hatırlarım), kitabı yazılır (Starwars ve StarTrek filmlerinin kitapları da yayınlanmıştır) ve vazgeçilmez olarak bilgisayar oyunlarına dönüştürülür. Shrek de bu döngüyü bozmayanlardan biri.

İlk filmin belki de yapımcılarının dahi beklemediği başarısı üzerine ikincisi çekilen film şimdi de PC’ler için ikinci oyunuyla karşımızda. Oyunlar ve filmler üzerine düşündüğümüzde ortaya istisnalar dışında tek bir sonuç çıkar: Filmlerin oyunu berbattır! Film adaptasyonu olarak hazırlanmış kötü oyunları listelemek yerine çok başarılı bir örneği atlamak istemem. Bugün bile Commodore listelerine baktığımda Batman The Movie oyunu en sevilen yapımlardan biri olmuştur. Tabii aradan çok zaman geçmiş olabilir ama eski bir dostu anmadan da olmaz. Lafı sadede getirelim ve itiraf edelim. Shrek2, başarısız çevrimlerden harika bir şekilde sıyrılmayı başarıyor.

Dört Silahşörler

Shrek 2 Team Action ismine yaraşır bir şekilde takım olgusunu başarıyla bünyesinde barındıran şeker mi şeker bir platform yapım. Shrek’in yaşadığı bataklık ve ormanlarda geçen oyun, kulubeleri, ağaçları, perileri ve Shrek’in dostlarıyla tam olarak filmin içindeymişsiniz hissini uyandırıyor. Konu olarak ise Prensesin ailesini ziyaret ederken yolda karşılaştığımız sorunlar ele alınmış. Bu yolda, daimi dostlarımız ise Prenses Fiona, Kurabiye adam Gingerman ve dostumuz Donkey. Zaman içerisinde Çizmeli Kedi ve Kurt gibi diğer karakterlerin de eklendiğini hatırlatalım. Uzun bir konunun küçük bölümlere ayrıldığı Team Action, o bölgedeki işimizi hallettikçe ilerleyen bir oynanışa sahip. O bölümler içerisinde ise çözülmesi gereken bulmacalar ve sıkı dövüşler söz konusu. Her karakterin kendine has bir hareketinin olması ise oyunun en büyük özelliği. Örneğin ağır nesneler kaldırmak veya birilerine silleyi indirmek için elbette Shrek’ten faydalanacağız. Zamanı dondurma ve hız kazanmak için Prenses’in yardımına ihtiyacımız olacak. Sağlam duran bir kaya ya da düşman mı var? Onu tepmek için eşşekten daha iyi kim olabilir peki? Bastonunu bumerang gibi kullanan ve en tepelere sıçrayabilen Kurabiye Adam’ı da unutmayın. Kontroller için de özellikle titreşimli joypad’e sahipseniz fazla bir zorluk yaşamayacağınızı belirtmeliyim.

Börtü Böcek Dostumuzdur, Ya Salyangozlar ?

Ekibimizin özelliklerini çeşitli yerlerde kullanarak ilerlediğimiz Shrek 2 Team Action’da doğanın bize sunduğu pek çok düşman var. Örneğin salyangozlar sık sık bizi uğraştırırken, denizden sıçrayıp da karşımızda biten piranalar bir an bizi korkutacak. Bulmacaların ise genel olarak platform oyunlarında alıştığımız zorluğun üstüne çıkmadını söyleyebiliriz. Bir örnek olarak havada uçuşan perileri avlamak için Prenses’in zamanı durdurma özelliğini kullanırken, karşı tarafa geçmek için eşşeğimizle dinamit fıçısını teperek adamlarımızı istediğimiz yöne ulaştırabiliriz. Kısacası, zorluk ve aksiyon özellikle başarılı grafiklerle süslenince aldığımız keyif en üst düzeyde tutulmaya çalışılmış.

Oyunun en büyük eksikliği belki de gözden kaçan noktası kayıt işlemlerindeki gereksiz uygulama. Büyük konunun içinde pek çok ufak görevler yer almakta olduğunu söylemiştik. Malesef, bu görevlerin tamamını geçmeden oyunu save edemiyorsunuz. Etseniz bile başladığınız zaman yine o görevleri tamamlamak zorundasınız. Otomatik kayıt yapan ve sizin ayrıca kaydetmenize izin vermeyen oyunları anlayabiliyorum (Prince of Persia : The Sands of Time). Fakat geçtiğimiz bölümleri yeniden oynamak zahmeti oldukça gereksiz görünüyor. Menüler arasında da yeri geldiğinde çıldırmamak elde değil. Bazen oyundan çıkmak için uzun süre uğraşmanız gerekmekte. Masal kitabı içine yedirilen arabirim daha işlevsel olabilirdi.

Activision firması Shrek işine kendini adamış görünüyor. Altı ay geçmeden ikinci oyunu piyasaya süren firma hız kesmeyi düşünmüyor. Başarılı olan oyunların da akibeti genellikle kendini tekrar olabiliyor. Örneğin bir zamanların çılgınlık yaratan Lemmings tutkusu son sürümlerinde “Oh No More Lemmings” demişti (Hayır daha fazla Lemmings istemiyorum). Shrek 2, şu an için bu aşamadan uzak gözüküyor. Bir sonraki oyunun zamanı ve özellikleri belli olunca bir daha hep beraber durum değerlendirmesi yaparız.
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive

Çevrimdışı fbli_07

  • 4.SINIF UYE
  • **
  • İleti: 1.468
  • Puan 518
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Shrek 2: Team Action (PC)
« Yanıtla #1 : 03 Ağustos 2007, 00:18:14 »
paylaşım için sağol