Gönderen Konu: Anachronox  (Okunma sayısı 581 defa)

Çevrimdışı melih123

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 12.490
  • Puan 2352
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - steve_melih@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
Anachronox
« : 30 Aralık 2007, 20:52:02 »
Ion Storm'un son atışlarından birisi olan Anachronox, hedefi 12'den değil belki ama iki parmak aşağısından vurmayı başarıyor.


 
Anachronox, konsol tipi FRP oyunlarının, Amerika'lılar tarafından yapıldığında nasıl olabileceğinin ilk örneği. Final Fantasy ve ülkemizde hiç bilinmeyen Dreamcast oyunu Grandia (şu anda PC versiyonu üzerinde çalışılıyor) tipi FRP'leri sadece Japon'ların yapabildiğine dair inanış Anachronox ile yıkılıyor. Ana karakterimiz olan Sylvester 'Sly' Boots, meteliğe kurşun atan başarısız, az biraz da salak bir dedektif. Zaten oyuna bismillah demeden dayak yiyerek başlayan Sly'a olan saygımız, ofisinin penceresinden uçarak yere "konma"sıyla aniden sönüveriyor. "Eyvah! Oyun boyunca bu salağı mı yöneteceğiz" diye üzülmeyin, oyunda toplam 6 kişi ve "şey" size katılacak. Ayrıca Sly'in ölü sekreteri "sanal" Fatima da birçok yerde size yardımcı olacak. Gruba katılan karakterlerin oldukça uçuk olduğunu söylemeliyim. Özellikle bir tanesi var ki, size katılmak için bardan içeri girdiği sahnede kopacağınızı peşinen söyliyeyim. Bu karakterin "ne" olduğunu söyleyip oyunun zevkini kaçırmak istemiyorum, sadece hayatta aklınıza gelmeyecek "küre" biçimli bir cisim olduğunu söylemem yeterli olacaktır sanırım.

Anachronox komik bir oyun. Hatta bilim kurgu temalı bir oyundan beklenmeyecek kadar komik. Son zamanlarda beni bu kadar güldüren tek oyun Giants olmuştu, Anachronox'un ara demoları ve şehirlerde hiç beklemediğiniz anlarda karşınıza çıkan olaylar oyuna bağlanmanızı sağlıyor.

Oyunda karakterlerinizi arkadan görüyorsunuz. İstediğiniz kamera uzaklığını/yüksekliğini Options menüsünden ayarlayabiliyorsunuz. Klasik WASD tuşları ile yönettiğiniz karakterler tırtıl gibi birbirini takip ediyor. Hiçbir yerde clipping veya takılma problemi yok. Yüksekten düşmek gibi bir probleminiz yok. Bu örnekleri niye verdim? Çünkü Anachronox'un son zamanlarda oynadığım, oynamaya alışması en kolay oyunlardan biri olduğunu söylemek istiyorum. Etrafı araştırırken mutlaka kullanmanız gereken bir şeyi atlamanız pek mümkün değil, bu tür noktalarda Life-Cursor adlı imleç dönmeye başlıyor. Ama karakterlere özel güçler veren büyüler ve silahlar bazen öyle yerlere gizlenmiş oluyor ki, her köşenin ardına, her yatağın altına bakmanız gerekebiliyor. Oyunun en güzel yanlarından birisi de bu zaten.

Anachronox yaklaşık üç yıldır yapım aşamasında. Oyunda kullanılan Quake 2 motoru yaşını biraz belli ediyor. Ama grafiklerin sevimliliği, mekanların dizaynındaki güzellik ve bazı ışık efektleri bu açığı kapatıyor. Karakterlerin yüz ifadeleri bayağı başarılı. Animasyonlar da öyle. Ayrıca Anachronox uzun zamandır dinlediğim en başarılı müzik ve seslendirmeye sahip. Özellikle Hephaestus gezegeninde çalan bir müzik var ki, uzun zamandır bir oyunda böyle tatlı bir müzik dinlemediğimiz söyleyebilirim.

Gelelim Anachronox'un acı yanlarına. Öncelikle, oyunun savaş sisteminin ne kadar üzerinde uğraşılmış olursa olsun, çok fazla bir olayı yok. En güçlü büyüyü en once yapan kazanır, en güçlü büyüler de hep sizde olduğuna göre hep siz kazanıyorsunuz demek ki. Yaratıkların yapay zeka olarak sıfır olduklarını söyleyebilirim. Savaş sırasındaki grafiklerin ve animasyonların da daha iyi olabileceğini düşünüyorum, ki burada suç oyunda değil, Quake 2 motorunda.

oyunun büyük bir eksisi var ki, birçoğunuzu fellik fellik kaçırtacak. O da asıl konu devreye girmeden önceki yaklaşık 8-10 saati etrafta gezip alakasız işler yaparak geçirecek olmanız. Oyunun esas konusunun çok ilgi çekici olduğunu düşünürseniz (hayır, hayatta söyleyip tadınızı kaçırmam, sadece beceriksiz dedektifimiz boyunun çok üstünde bir görevi üstlenecek desem yeter umarım) bu büyük bir eksi. Birçok oyuncu "eeh bu neymiş böyle" deyip oyundan soğuyacaktır. Ama o sekiz saatlik işkenceyi aşıp da Anachronox gezegeninden bir kurtuldunuz mu, olaylar hızlı bir şekilde açılmaya başlıyor.

Tabii bir de kilitlenme meselesi var. Ben oyunu Windows 2000'de oynadım ve saat başı kilitlenmesi yüzünden mouse'u serial port'a kadar kemirdim. Windows 98'de bu problem daha az. Ama 98'de de hiç beklemediğiniz anlarda çökebiliyor. Oyunu alırken aklınızda bulunsun.

Ion Storm'un son atışlarından birisi olan Anachronox, hedefi 12'den değil belki ama iki parmak aşağısından vurmayı başarıyor. Klasik 300 saatlik PC FRP'lerinden hoşlanıyor olsanız bile, fanatik bir AD&D hayranı olsanız bile, mutlaka oynamalısınız. Ama eğer Final Fantasy delisiyseniz, durduğunuz kabahat diyorum. Koşarak alın, bu işin sadece Japon'lara özgü olmadığına inanacaksınız.

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.429
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
Anachronox
« Yanıtla #1 : 30 Aralık 2007, 22:42:22 »
Paylaşim için saol