Gönderen Konu: Commandos: Strike Force  (Okunma sayısı 598 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Commandos: Strike Force
« : 10 Ağustos 2007, 18:58:06 »
Her yıl aralık-kasım aylarına denk gelen dehşet oyunlar silsilesini bir nevî atlattık derken, yine bazı efsane olmuş serîlerin yeni oyunlarının çıkarılacağı duyuruldu. Aslında Commandos: Strike Force çok uzun zamandır konuşuluyordu ama tüm bilgileri yeni yayıldı ve biz de sizi mahrum bırakmayalım dedik. Eh, iyi dedik sanırım. Yok yahu, kötü mü dedik yoksa?! Şaşırtma oğlum adamı, iyi dedik iyi...

Bildiğiniz üzere Commandos serisi ilk olarak 1998 yılında başlamış ve daha ilk oyunuyla bir efsane olmayı hak etmiştir. O zamanların neredeyse en iyi stratejisi ünvânını alan serî, daha sonraki oyunlarıyla da bu başarısını korudu. Korudu korumasına ama, son oyun Commandos: Destination Berlin her Commandos sever tarafından beğenilmedi. Küçük bir sarsılma yaşadı yapımcı Pyro. Sonuçta taa 1998 yılından 2006'ya sağlam bir şekilde gelen serî, yeni oyunuyla da tüm FPS severlerin göz bebeği olacak gibi. Neden FPS dedim merak edeceksiniz. Eh bunun çok basit bir cevabı var, çünkü Commandos: Strike Force bizi bir FPS oyunu olarak karşılayacak. Nedendir bilinmez ama yapımcılar böyle garip bir değişikliğe gitmiş. Gerçekten zor ve tehlikeli bir riski üzerlerine almışlar. Bu risk olayı bir zamanlar Worms'ü yapam Team 17 firması tarafından da yaşanmıştı. Adamlar 3D grafik motoruna geçerek, gerçekten büyük bir riski sırtlamışlardı ama taşıyamadılar. Sonuç fesat oldu ve Worms eski güzelliğini kaybedip, belki de çoğu kişi tarafından sıradan bir oyun olarak düşünülmeye başlandı. Sanırım herkes Pyro'ya da bu anlattıklarımın olacağından, Commandos'un önemini yitirip, normal bir oyun olmasından korkuyor. Ama burada biz ya da siz bir şey yapamayız, yapamazsınız...

Şimdi gelelim sadede. Dediğim gibi oyun FPS olarak piyasaya sürülecek. Oyun boyunca Strike Force örgütünden üç kişiyi yöneteceğiz. Bunlar profesyonel asker ve her birinin uzman olduğu alanlar var. Yeri geldiğinde zaten oyun içinde karakter değişimine gidip, bölümleri öyle aşacağız. Mesela kilit açmada uzman olmayan bir adama kilidi inatla açmasını emretmek katıksız aptallık olacağı için böyle bir olaya girmeyeceğiz. Ha girecek olan varsa bilemem tabiî... O yüzden, kilidi etkisiz hale getirmesini bilen bir askeri seçip, kapıyı onunla açacağız. Hadi diyelim o da açamadı, kırın o zaman!

Strike Force'ta üç ana ülkede görevlere katılacağız. Norveç, Fransa ve Rusya'da geçecek görevleri yine bu üç ana karakterle halledeceğiz. Kâh Nazi bölüğünü gâfil avlayacağız, kâh Nazi devlet binalarını havaya uçuracağız. Şimdi aklıma geldi de, benim uzun süredir anlayamadığım bir olay var. Bu Hitler denen faşist adam acaba niye böyle işler yaptı. Adam resmen tüm dünyayı kendi üzerine çekti, herif canına susamış resmen veya çok gaz olmuştu o zamanlar. Tabiî kimse adamın gazını söndüremeyince de, böyle olaylara girişmiş. Sonunda da düşman Berlin'e dayanınca intihar etmiş. Akıllı adammış aslında, dünyayı bir faşistten kurtarmış kendini öldürerek hehee... (Editörden: Yahudileri katlettiği için onu seven ve örnek alan kesimler de var, bu söylediğinden sonra alacağın tepkilerden Gamerbug sorumlu değildir. Ha sana katılıyorum o başka mesele.)

Oyunda, her görevin birkaç bitiş seçeneği olacak. Biz bu yollardan kafamıza eseni izleyip uygulayacağız. Bu serbestlik aslında oyuna en büyük artıyı getiren özellik. Serbest olmayınca oyuncu bir süre sonra oyundan beziyor, oynayası gelmiyor. Tabiî oyun efsaneyse bu tür olaylar pek artı eksi olarak geçmiyor, direkt dalıyorsun bitiriyorsun. Son bölümü bitirip, son müziği dinlerken de "Aaa ne çabuk bitmiş lan!" deyip arkanıza yaslanıyorsunuz... Oyunun bir başka değişik yanı, düşmana paldır küldür saldırma gibi olayların olmaması. Aslında var ama uygularsanız sizin için pek hayırlı bir iş ve sonuç çıkmaz ortaya. En azından işin içine biraz olsun taktik katmanız gerekecek. O yüzden şimdiden beyinlerinizi yorun, kendinizce bölümler oluşturun kafanızda ve nasıl hallederim ben burayı diye düşünün (Şaka tabiî, yapmayın dediğimi sakın)...

Strike Force'un bir başka özelliği ise, "Bullet Time"! Artık bu her oyunda kullanılmaya başladı, fakat biz oyuncular yine de beğenerek yiyoruz. Siz de yiyin. Eskimiyor vallahi tadı hiç! Yiyen yiyene yani. Yiyin gayri! Yemeyen ne olsun, sen söyle?... İşte bu yüzden herkes Bullet Time'laşmalı... (Editörden: Eğitim şart! Bu arada bu editör her yerden çıkar oldu, sonu hayır değil vallahi!)

Grafikler konusunda nedense Eidos ile pek anlaşamadım. Nedense görüntülere baktığımda pek bir zevk alamıyorum. Çok karanlık ve renkler kötü kullanılmış gibime geldi. Ayrıca adamlar biraz köşeli olmuş. Dokular pek iyi değil. Neyse ki bu daha işin aslı değil, oyun çıkınca göreceğiz. Şimdilik yine bekliyoruz otobüsü, bekleye bekleye bir hâl olduk ama arkadaş! O kadar çok beklenecek otobüs var ki. Belediye adam gibi çalışmıyor...

Yapımcısı Pyro, dağıtımcısı Eidos olan Commandos: Strike Force şimdilik iyi bir FPS olacağa benziyor. Oyundaki serbestlik olayı bunun en büyük destekçisi. Ama grafiklerin pek de iyi olmaması bu desteği biraz da olsa azaltıyor. Dediğim gibi beklemekten fazlasını yapamıyoruz, ama yine diyorum ki "Bu belediye adamı hasta eder!"...
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive