Gönderen Konu: Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (PC)  (Okunma sayısı 407 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (PC)
« : 02 Ağustos 2007, 14:42:25 »
 Daha ilk Ghost Recon Advanced Warfighter'dan (GRAW) kendimizi alamamıştık ki, X360 için oyunun ikinci sürümü Mart ayında satışa sunuldu. X360 sahibi değilseniz ama sağlam bir PC'niz varsa, artık GRAW 2 oynamak için her şeye sahipsiniz demektir. Zira aradan geçen 5 ay içerisinde yapım, PC kullanıcıları için de marketlere dağıtıldı.

İlk oyundan 48 saat sonrasında başladığımız GRAW 2'de Amerika'nın güney sınırındayız. Özel teçhizatlı timimiz ile Meksikalı isyancılara karşı mücadele ediyoruz. Geniş haritalarda, hem sizin hem düşman için bolca pusu kurabilecek mekan mevcut. Bu yüzden ekibinizi aktif bir şekilde kullanırsanız, fazla kayıp vermeyeceksinizdir. Farenin orta tuşuyla ekip arkadaşlarımızı yönlendiriyoruz. Bunun için komut seçmemiz gerekiyor. Eğer adamlarımızı bir yere gönderiyorsak, haritadan da gittikleri yönü kontrol etmekte fayda var. Zira onlar bizim bir bakıma sağ kolumuz ve biz, sağ kolumuzu ateşe atmak istemeyiz değil mi? Eğer içlerinden ölenler olursa, bir daha onları göreve çağıramıyoruz.

Serinin ilk oyunu gibiyeni yapımın da yapay zekası başarılı, fakat henüz yeterli seviyede değil. Örneğin az evvel çatışma yaşanan meydana, sonradan gelen isyancıların tavırları oldukça fantastik görünüyor. Böyle bir anda çevreyi kolaçan etmeleri gerekirken, çatışmanın olduğu yere gelip, sağ sola bakmadan, tek bir yöne doğru odaklanarak hareket eden düşmanlar, deyim yerindeyse keklik gibi avlanıyorlar. Ayrıca darbeye karşı alınan hasarlar da kimi zaman şaşırtıcı sonuçlar doğuruyor. Nasıl mı? Bir insanın dizine bir el ateş ederek onu öldürebilir misiniz? GRAW 2'de bazen bu tür enstantanelerle karşılaşıyoruz.

Ölmedi, yoğunlaştı!
SWAT 4'te de karşılaştığımız bir sistem, GRAW 2'de de aynı şekilde kullanılmış. Takım arkadaşlarınızın üzerindeki kameralar sayesinde, onların nerede olduğunu ve ne ile karşı karşıya olduğunu görebiliyorsunuz. Bu da ekibin yönetimine daha çok hakim olmanızı sağlıyor. Bir uyarı olarak, onları yakınlara tutmayı ihmal etmeyin. Zira GRAW 2'de ölmeyip de etkisiz hâle gelebiliyorsunuz. Bu anlarda ellerini çabuk tutarlarsa takım arkadaşlarınız sizi iyileştiriyor, aksi hâlde isyancıların kurşunlarına bir kez daha hedef oluyorsunuz ve oyun sizin için o noktada bitiyor.

GRAW'un en önemli artısı kuşkusuz Ageia PhysX kartı destekli fizik motoruydu. X360 için geliştirilen İkinci oyunda da Ageia PhysX'in katkıları yadsınamaz derece büyüktü; çevrede hareket eden ve devrilen objeler görmek, yapımın atmosferine önemli artılar kazandırıyordu. GRAW 2'yi PC'de denemek isteyen kullanıcılar için Ageia PhysX kartı opsiyonu mevcut. Yani bu karta sahip değilseniz de yapımı oynayabilirsiniz fakat fizik motorunun nimetlerinden faydalanmanız pek söz konusu olmayacaktır.

X360'taki gibi görünmüyor. Neden?
Taktiksel FPS türünün kalburüstü başlıklarından biri olan GRAW 2, X360 versiyonunda bir takım farklılıklarla PC'ye adapte edilmiş. Oyun açılır açılmaz görüyoruz ki grafiksel olarak GRAW 2, X360 versiyonu kadar görkemli değil. Bazı nesnelerin üzerindeki kaplamalar, günümüzden 3-4 yıl öncesini hatırlatıyor. Ayrıca surat kaplamaları da, yapımın konsol versiyonundaki kadar etkileyici değil, hatta "Dönemin sıradan FPS'lerinden çok büyük fark içermiyor" bile diyebiliriz. Bütün bunların en büyük sebebi olarak, GRAW 2'nin konsolda Yeti Engine ile geliştirilmesine karşın, PC'de farklı bir oyun motoru, GRIN'in Diesel Engine yedinci sürümünün kullanılmasını işaret edebiliriz.

Bu tür yapımlarda artık standart hâle gelen ses kalitesi, GRAW 2'de de kendini gösteriyor. Kimsenin yadırgayacağını sanmadığım silah ve ortam seslerinin, türün önde gelen oyunlarından farkı yok.

PC'ciler için 2006'nın Mayıs ayında piyasaya sürülen GRAW, yüksek sistem ihtiyacıyla, çoğu oyuncuyu zor durumda bırakmıştı. Görünen o ki, ikinci oyunda çıta birazcık aşağı çekilmiş olmasına karşın, oynanabilir bir performans için hâlen iyi bir sisteme gerek var. Her şeyden önce Ageia PhysX kartı bir nebze olsun oyunun çehresini değiştiriyor. Ancak oyunu kurduğunuz mükemmel oyun PC'sinde bile, olağanüstü görseller beklemeyin.

Rambo'lara uygun değil.
Elinizde silahla, hiçbir siperin arkasına saklanmadan sağ sola yaylım ateşi açıp, mermi yağdırmaktan keyif alanlar, GRAW 2 ve taktiksel FPS türünün diğer yapımlarından çok fazla keyif alamayacaklardır. Zira FPS'nin stratejiyle yolunun iyiden iyiye kesiştiği bu türde, sabır ve taktik kurma beceriniz ön plana çıkıyor. Aksi hâlde bedeninize alacağınız birkaç kurşun ile yerle yeksan olabilirsiniz. Bu yüzden siperler ve takım arkadaşlarınız hayati önem taşıyor. Onları doğru konumlandırırsanız, görevleri hiçbir ekip arkadaşınızı kaybetmeden rahatlıkla tamamlayabilirsiniz. Eğer sürekli kendinizi öne atarak oynama taraftarıysanız, zaten birkaç denemeden sonra bir noktada takılıp, ekibinizin yardımını almak zorunda kalacaksınız. Aksi hâlde, isteseniz de çok fazla ilerleyemiyorsunuz.

Çoklu oyuncu, GRAW'ın en çok pirim aldığı özelliği. Yeni oyunda, online rakiplerinize karşı seçebileceğiniz 4 sınıf var; Marksman, Rifleman, Automatic Rifleman ve Grenadier. Müdavimlerin muhakkak GRAW 2'yi çoklu oyunculu oynamaları gerekiyor. Zira 1997 yılında kurulan GRIN, bu işte iyice ustalaştı.

Genel olarak bakıldığında GRAW 2, ilk yapımın verdiği lezzeti birkaç geliştirme ile yineleyebiliyor. Eğer türün müdavimiyseniz, iyi bir PC'niz varsa, ömrünüz Tom Clancy romanlarını okuyarak geçiyorsa, kurduğunuz düşlerde kendinizi özel tim elemanı olarak görüyorsanız, bu oyunu oynamamak için bir gerekçeniz yok gibi görünüyor. Türden haz etmeyenlerin bile denemesinde yarar var diyebileceğim GRAW 2, başarılı bir taktik FPS oyunu. Mutlaka bir göz atın, serinin takipçilerine seçenek şansı bile tanımaya gerek yok. Zaten onlar şimdiden sipariş vermişlerdir.
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive