Gönderen Konu: Halo 2  (Okunma sayısı 937 defa)

Çevrimdışı YuRY

  • MODERATÖR
  • 1. SINIF ÜYE
  • ***
  • İleti: 17.264
  • Puan 1606
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - Tr_YuRY@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
Halo 2
« : 03 Temmuz 2007, 06:16:34 »
Platform:
 PC
Tür:
 Action
Multiplayer:
 Var
Yayıncı:
 Microsoft
Yapımcı:
 Bungie Software
Çıkış Tarihi:
 2007 Haziran

Min. Sistem:
Windows Vista, 2.0Ghz Intel Pentium 4 ve eşdeğeri, 1 GB RAM, Geforce 6 ya da Ati X700 üzeri, 7GB HDD Alanı, Games for Windows Live için Internet Bağlantısı


Konsol sahipleri onun kulağını her daim çınlatıyor olsa da, aradan geçen onca yılın ardından bir PC kullanıcısı olarak kendilerine "eski dost" tabiriyle hitap etmemin yerinde bir karar olacağına inanıyorum. Çünkü Master Cheif "monitör ekranını" ziyaret etmeyeli nereden bakarsak dört kocaman yıl geçmiş. Kuraklığın oyun dünyasında da sıçradığı şu günlerde tamamen eksi moda bir "birinci kişi bakış açılı ateş etmece" oyununa kimse hayır demez herhalde. Bir de bu oyun Xbox'la özdeşleşmiş bir isme sahipse, Halo'nun bu ikinci PC çıkarmasına seyirci kalamayacağınızdan adım gibi eminim.

Yalnız ilk denemesinde Halo'nun Xbox'ta ki kadar PC kullanıcılarını da kendine hayran bırakabildi mi diye hatırlayacak olursak, bu tabi biraz öznel bir soru olur. O yüzden bunu çok fazla kurcalamak istemiyorum. Ama gördüğüm kadarıyla Sayın Bungie, Halo 2 için fazlaca ders çıkarmış gibi duruyor. Çünkü uyarlama olmasına rağmen böylesine iddialı bir şekilde karşımıza çıkması beklentilerin de had safhaya taşınmasına neden oluyor. Tabi oyunu yıllar evvel Xbox'ta deneyenler için birçok şey sürpriz olmayacaktır. O yüzden bu konuda fazla dil dökmeye gerek görmüyorum. Halo'yu büyük keyifle oynayan bizler için Halo 2'nin de aynı oranda başarılı olacağına inanmak zor değil.

Halo Dayı

Teknik ayrıntılara hemen geçmeden önce oyunun senaryosu hakkında bir iki bir şey söyleyelim. Özellikle konunun işleyiş şekli çok hoşuma gitti. İlk birkaç bölüm Master Cheif ile senaryoyu kaldığı yerden devam ettirdikten sonra karşı tarafın kontrolünü ele alıp, temelde bağlantılı fakat bambaşka sayılabilecek bir maceraya daha atılmak gerçekten çok iyi olmuş. Daha önce birçok oyunda gördüğümüz bu uygulamayı Halo serisinde de tecrübe etmek oyunun başarısı açısından gerçekten çok önemli. Her ne kadar oynayışta büyük farklılıklar yaşanmasa da senaryoyu birde karşı tarafın gözünden görmek beraberinde oyuncunun nefes almasını sağlayacaktır.

Sakın yanlış anlamayın. Oyuna sıkıcı demek istemiyorum. Bence yapımcıların oyunu bu şekilde tasarlamaları yine çok yerinde bir karar olmuş. Bunun tekrar oynanabilirliğe de etki ettiği çok açık. O yüzden oyunun senaryosunu daha doğrusu senaryonun anlatım şeklinden memnun kaldığımı belirtebilirim. Tabi bunda videoların etkisini unutmuyoruz.

Parlayan İnsanlar...

Baştan belirtmek istiyorum oyunun grafikleri konusunda aşırı bir beklentiniz olmasın. Elbette kafadan grafiklere kötü demek istemiyorum ama kontrol elime verildiği ilk anlarda kaplamalar konusunda küçük çaplı bir hayal kırıklığı yaşadığımı itiraf etmek istiyorum. Konsoldan PC'ye çevrilen oyunların alışılageldik problemlerinden biri yine bu sorun olsa da böylesine isim yapmış bir oyunun PC'de daha yakışıklı görünmesini dilerdim. Hatırlar mısınız bilmem ama ilk Halo'nun da sayılı eksilerinden biriydi bu. Neyse, ilk oyunla Halo 2'yi grafiksel bağlamda karşılaştırdığımız zaman arada dağlar kadar fark olduğunu görmek zor değil. Halo 2'nin Xbox için piyasaya çıktığı tarihi göz önünde bulundurduğumuzda 3 yıl gibi bir sürenin geride kaldığını görüyoruz. Her ne kadar PC'ye çeviri yapmak için biraz geç kalındığını düşünsem de oyunun "yeni nesil grafik teknolojisi" mevzusunu kenarından köşesinden yakalayabildiğini belirtebilirim. Grafikleri ilk gördüğümüz anda bunu hissedebiliyorsunuz.






Öncelikle oyunun gerçekten çok temiz bir grafik kalitesi var. Sürekli canlı renklerin kullanımını da buna eklediğimizde pırıl pırıl kareler ekrana yansıyor. Yalnız başta da dediğim gibi grafik motorunun yüksek not alabilmesi için sadece bunlar yeterli değil tabii ki. Hayal kırıklığına uğramanıza sebep olabilecek başlıca neden elbette grafik motorunun yaşı olacaktır. Eğer oyun konsol ve PC için aynı zamanlarda piyasaya çıksaydı Xbox'ta yaşattığı efsaneyi PC kullanıcıları içinde yaratabilirdi. Ama maalesef oyunda son 3 yıl içerisinde çıkmış olan diğer iddialı FPS oyunda olmayan hiçbir yeni efekt veya grafik kalitesi göremiyoruz.


Çevrimdışı YuRY

  • MODERATÖR
  • 1. SINIF ÜYE
  • ***
  • İleti: 17.264
  • Puan 1606
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - Tr_YuRY@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
Halo 2
« Yanıtla #1 : 03 Temmuz 2007, 06:17:12 »
Özellikle karakter modellemeleri parlak kaplamalarla makyajlanmış olmalarına rağmen çok köşeli ve gerçekçilikten uzak görünüyorlar. Bu durumu diğer nesnelerde ve düşman tasarımlarında da görmek mümkün. Çok alakasız ama grafikleri ilk gördüğüm zaman nedense aklıma Duke Nukem 3D geldi. Ayrıca oyunun grafik motorunda Xbox'tan kalma izlerin olduğunu hissedebiliyorsunuz (doğal olarak). Kameranın kullanımı, elimizde ki silahların duruşu falan oyunun Xbox'tan çevri olduğunu belli ediyor. Tabi böyle olmasının çok fazla rahatsızlık çıkaran bir şey olduğunu söyleyemeyiz açıkçası. Oyuna alıştıktan sonra böyle şeyleri görmemeye başlıyorsunuz.

Halo'nun hayli büyük mekanlarda geçtiğini ilk oyundan da biliyorsunuzdur. Böyle anlarda kalabalık ve efekt yüklü sahnelerin üstesinden rahatlıkla gelebilmesi oyunun öyle çok kötü grafikleri olmadığını ortaya koyuyor. Gayet rahat bir oynayışa sahip olan Halo 2'nin bölümleri arasındaki geçişler de çok hızlı oluyor. Kafaya takılacak çok fazla bir kusuru yok yaşlı olmasından başka. duvarların içine geçen objeler ve cesetlerdeki anlamsız grafik bozulmaları gibi ufak tefek bug'ları görmezden gelebiliriz herhalde. Her şeye rağmen oyunun belli bir standardın üzerinden sayılabilecek bir grafik kalitesi var. Özellikle bunu göz önünde bulundurarak grafiklerin "özetle" iyi durumda olduğunu söylüyorum. Yalnız oyun 1-2 yıl önce monitörlerimize uğrasaydı buraya yazılacak daha çok şeyimiz olurdu.

Grafik yapılandırmasını tek bir çerçeve içerisinde düşündüğümüz zaman aslında tek tek ele alınması gereken bir sürü ayrıntıya sahip olduğunu görüyoruz. Animasyonlar özellikle kendilerini tek başına övdürecek kadar hoşuma gitti. Animasyondan kastım karakterlerin oyun içerisindeki hareketleri. Gayet samimiyetle söylüyorum bazı kalbur üstü FPS'lere aşık atabilecek kadar yumuşak ve birbirleri arasında geçişleri çok ustaca ekrana taşıyabilen animasyonları var Halo 2'nin. Karakterlerin videolarda ki performanslarına göre oyun içerisinde daha mekanik hareketler yaptıklarını kabul edebilirim. Ama bu tür noktalar çok dikkatli bakılmadığı sürece fark edilmiyorlar.

Grafikleri anlatmaya çalışırken belirttiğim bazı bug'ları bir kenara bırakırsak yapımcıların bu konuda takdir edilecek kadar iyi işler çıkardıklarını görüyoruz. Dost ve düşmanlar bayağı bir zeka fakiri (oraya geleceğim) olsalar da yapabildikleri hareketlerin sayısı oldukça fazla tutulmuş. Örneğin bir düşmanın ateş etmek ve saldırmak dışında uçma, siper alma, eğilme gibi farklı eylemleri kullanarak atağa geçmesi animasyonların başarısını ortaya koyuyor. Tasarlandıkları tarihi de hatırladığımız zaman artılar hanisini doldururken kesinlikle animasyonları atlamamak gerekiyor. Bu konuda söylenebilecek tek kusur videolardaki hareket çeşitliliğini oyun içerisinde pek göremememiz. Az evvel karakterlerin hareket yelpazesinin geniş tutulduğunu söylememe rağmen daha iyisi olabileceğini de atlamıyorum.





Oyundaki ara sahnelerin nasıl bir şey olduğunu tahmin edebiliyorsunuzdur. Halo 2'nin kendi grafik motoruyla yapılan videoların gayet güzel olduğunu sizde fark etmişsinizdir. Senaryoyu aktarma işinde bir hayli başarılılar. Bu yüzden yapımcıların kurgulama konusunda çok çalışmış olduğunu söyleyebiliriz. Bütün ara sahneler sanki bir film izliyormuşçasına etkili bir hava içerisinde. Olayların akışı, ana karakterlerin başına gelen hadiseler vs. gayet ilgi çekici görünüyor. İki farklı tarafı kontrol ediyor olmamızın etkisiyle bir süre sonra konuyu merak etmeye başlıyorsunuz. Videoların yalnızca bölüm sonlarında veya başlarında değil de kısa süreli de olsa bölüm içerisinde devreye girmesi monotonluğu büyük ölçüde önleyebiliyor. Bu tür FPS oyunlarının ortak problemlerinden biri arada taraf değiştirmenin, sürekli araçlarla haşır neşir olmanın ve videoların etkisiyle ortadan kalkmış oluyor. Siz ne düşüyorsunuz bilmiyorum ama bence ara sahneler olması gerektiği kadar iyi.

İngilizce Konuşan Uzaylılar...

Oyunun sesleri ne yazık ki benim pek hoşuma gitmedi. Xbox çevrisi olmasının bununla bir ilgisi var mı bilmiyorum ama artık "grafik" kadar önemli olan ses efektlerinin daha iyi olması gerekliydi. Çünkü oyunu bütün halinde bir zincir olarak düşünürsek bir yerde akıl karıştıracak bir sorun olması insanın izlenimlerini de etkiliyor. Silahlardan ve etraftan gelen normal efektlerden önce karakter seslendirmelerinin daha iyi yapılması gerekliydi. Şuan ki durumlarına kötü demiyorum ama biraz daha ruhlu konuşuyor olsalar seslerin notu çok daha yükseklere çekilebilirdi.

Diğer ses efektlerinin de kendilerine has bir tarzı var. Silah ve patlama seslerine bir süre sonra alışıyorsunuz. Diğer oyunlardan ne kadar iyi ne kadar kötü o konuda bir şey söylemiyorum ama oyun ses efektlerinde fark edilebilen bir kusur olmadığını söyleyebilirim. O yüzden ses kulvarı da seslendirmelerin biraz ruhsuz olması dışında yeteri kadar iyi. Diğer ırkların ve uzaylı tayfasının seslendirmesi sanki normal karakterlere göre daha bir başarılı gibi. Çünkü onların ses renklerine verilen ciddiyeti ana karakterlerde göremiyoruz.