Gönderen Konu: Heavy Gear 2  (Okunma sayısı 558 defa)

Çevrimdışı melih123

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 12.490
  • Puan 2352
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - steve_melih@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
Heavy Gear 2
« : 30 Aralık 2007, 21:45:44 »
İleride insanlığı barış dolu sıkıcı bir gelecek mi bekliyor dersiniz? Elbetteki HAYIR!!!


 
Heavy Gear 2 Activision’un Dark Side adını verdiği bir 3D grafik motoruna sahip. Dark Side yalnızca 3D hızlandırıcı kartları destekliyor, yani yazılım desteğiyle çalıştırma şansınız ne yazık ki yok. Bunun nedeni tamamen 3D çipleri için optimize edilen kodun, destekleyen sistemlerde daha verimli çalışmasıymış. İnanılmaz güzel ve akıcı grafikleri görünce adamlara hak vermemek elde değil. Patlama ve ışık efektleri çok iyi, yalnız bunun bedelini kalabalık bir çatışmanın tam ortasında kaldığınızda oyunun yavaşlamasıyla ödüyorsunuz. Kaplamalar fazlasıyla ayrıntılı. Ama beni asıl şaşırtan daha önce hiç bir oyunda görmediğim abartı sayıda çokgeni bir arada, grafikleri yavaşlatmadan kullanabilmeleri oldu. Mechwarrior 3’te dünya için sınırlı sayıda çokgen kullanıldığından yer şekilleri gerçekçi durmuyordu, Heavy Gear 2’de ise gezegen yüzeyleri fotoğraf kalitesine yakın görünüyorlar. Tepeler, vadiler, lav akıntıları, ağaçlar, kraterler sizi ekranın başından alıp bambaşka dünyalara götürüyor. Burada sorun her tarafı kayalarla dolu bir yerde saklanmaya falan çalıştığınızda hızın biraz düşmesi. Grafik motorunda benim fark ettiğim yalnızca tek bir kusur var; görüş sınırındaki nesnelerin hangi yüzeylerinin önde görüneceğine karar veremiyor, ancak bu da çoook uzaklardaki objeler için geçerli olduğundan pek farkına varmıyorsunuz.

Yapay zeka konusunda ben bir karar veremedim. Yani aslında iyi, örneğin tanklar attığınız roketlerden kurtulmak için ilginç manevralar yapıyorlar, hareket yönünüze göre ateş ediyorlar, yakınlarına geldiğinizde gövdeleriyle çarparak hasar veriyorlar falan. Ama burunlarının dibine girmeden sizi fark etmiyorlar. Hadi tanklar yine neyse biraz daha uzaktan sizi görebiliyorlar, ama örneğin bir görevde düşman üssünün yüzelli metre dibinde iki robot üç tank patlattım da lazer kulelerinin ruhu bile duymadı bunu hangi mantık açıklayabilir? Bu belki de oyunun tek eksi puanı. Görevler çok iyi hazırlanmış ve bir senaryo çerçevesinde gelişiyorlar. İstilayı durdurmak için Terran hatlarının gerisine sızıyorsunuz. İlk durağınız Caprice adında Mars benzeri, stratejik öneme sahip bir gezegen. Başlangıçtaki ve bazı bölümlerden sonra çıkan animasyonlar sanat eseri niteliğinde. Bu özel tim geyiği ve adamlarınızın her birinin kendine özgü kişilikleri olması oyuna ayrı bir atmosfer katmış. Bir mech fanatiği olarak söylemeye utanıyorum ama bu oyun Mechwarrior 3’ü de diğer rakiplerini de döver.

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.413
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
Heavy Gear 2
« Yanıtla #1 : 30 Aralık 2007, 23:03:59 »
paylaşim için saol