Gönderen Konu: Keepsake  (Okunma sayısı 551 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Keepsake
« : 10 Ağustos 2007, 19:31:02 »
Macera oyunlarının, özellikle de oynanması için iyi bir düşünme kapasitesine ihtiyaç duyulan macera oyunlarının, oldukça kaliteli olabilmelerine rağmen neden fazla satılmadıkları, yılın çok konuşulan oyunları arasına giremedikleri tartışılması gereken bir konu. Aslında nedeni açık, düşünmekle uğraşamayan, daha doğrusu uğraşmak istemeyen herkes -ki bu dünyanın büyük bir çoğunluğu demek oluyor- düşündürücü bulmacalarla dolu macera oyunları yerine oynanması kolay vuruş oyunlarına yöneliyorlar. Strateji ve rol yapma oyunlarının da düşünmeyi sevmeyen kesime hitap ettiği pek söylenemez, fakat savaşlarla değil de zararsız bulmacalarla dolu oyunlar ilgi çekmiyor, bunun nedeni de sanırım insanın doğal yapısının savaşı çekici bulması. Hâl böyle olunca da, daha önceleri sık sık çıkan güzel macera oyunları artık çıkmıyor, çıkanlar da oyuncular tarafından ya beğenilmiyor ya da daha duyulmadan ortadan kayboluyor. Dolayısıyla, macera oyunlarının nesli gün geçtikçe tükeniyor.

  Geçtiğimiz sene, Fahrenheit, Still Life, 80 Days gibi oyunlar macera oyunlarının sıklaşmasını, piyasanın daha düşündürücü hâle gelmesini isteyenleri heyecanlandırmış, "acaba macera oyunları dünyası yeniden hareketleniyor mu" diye umutlanmamızı sağlamıştı fakat yıl sonu geldiğinde yılın en iyilerini seçerken macera kategorisinde ilk beşi çıkarmak yine zor oldu, hâtta ilk beşe ülkemiz sınırları içerisinde kaç kişinin oynadığı tartışılabilecek oyunlar girdi. Geçen sene, demin saydığımız birkaç umutlandırıcı oyun dışında macera dünyası bir devin sona ermesi ile büyük de bir darbe yedi: Myst serîsi "End of Ages" oyunu ile sona ermişti.

  Oyun dergileri artık tam çözüm yapacak, çözülmesi gereken oyun bulamıyor, vuruş oyunlarının silahlarını vs. inceleyerek tam çözüm yapmış sayılıyor. Macera oyunları dünyası ciddi anlamda zor durumda, uluslararası bir oyun federasyonu kurup (World Game Federation - WGF) her oyun firmasının her yıl bir macera oyunu yapmasını zorunlu hâle getirmek gerekiyor. Aksi takdirde firma para cezasına çarptırılsın, ne bileyim. Yoksa, beş yıla kadar piyasada silahsız oyun kalmayacak. Şu aralar, oturup da adam gibi macera oyunu yapan birkaç firma var, Adventure Company bunların başında geliyor. Çeşitli stüdyolara macera oyunları yaptıran The Adventure Company, bu kez de Wicked Stüdyoları'na Keepsake'i yaptırdı. Keepsake ciddi anlamda çok hoşuma gitti, öyle ki, sık sık tam çözüm yapmaya bulaşmayan ben Keepsake'in üç vakte kadar (belki üç gün, belki üç hafta, belki üç ay; hayatımın akışına bağlı) tam çözümünü yapmaya karar verdim. Şimdiden söylüyorum, Keepsake'i her macera oyuncusu oynamalı, hâtta ebeveynlerine gösterip "bakın nasıl kafa çalıştırıyor" demeli. Böylece veliler evlatlarına "oğlum sen bugün hiç oyun oynamadın aa hadi ama oynasana, bırak o dersi ezberden hayır gelmez" demeye başlayacaktır. Adam öldürüp klavye parçalayınca "ölüm tarikatı" oluyoruz ne de olsa.

  "Lydia, en iyi dostu ile ayrılmak zorundadır, çünkü dostu babasının da çalıştığı Dragonvale Sihir Okulu'na gitmek zorundadır. Ayrılırken, duygusal dakikalar yaşanır ve iki dost birbirlerine keepsake olarak (yani hatıra olarak) iki nesne bırakırlar, dostu Lydia'ya altın bir saat verir. Yıllar sonra, Lydia dostu tarafından Dragonvale Sihir Okulu'na davet edilir. Normal şartlar altında Lydia okula gidecek ve öğrenci olmak için sınavlara girecektir fakat işler yolunda gitmez, Lydia okulun olduğu bölgeye gittiğinde ortada satıcı Mustavio ve biri tarafından kurta dönüştürülüp kutuya kilitlenmiş konuşan ejderhadan başka hiç kimse yoktur. Şimdi, yandan yemiş ejderha Zak'ın ve Mustavio'nun yardımlarıyla Lydia'nın ortada neler döndüğünü bulması ve gizemleri çözmesi gerekmektedir." Keepsake'in konusu böyle, maceranın gerisi ve tüm sırlar ise biz oyunda ilerledikçe ortaya çıkıyor. Sırları ve senaryonun nasıl ilerlediğini tabiî ki burada anlatmayacağım, zaten ben de henüz oyunu tam olarak bitirmedim ancak bitirdiğim zaman, oyunun tam çözümünü yaparken aşama aşama her bir şeyi anlatacağım. Bu konuda çok hevesliyim, Keepsake kesinlikle en ince ayrıntısına kadar irdelenmesi gereken bir oyun.

  Macera oyunları genelde "point & click" işleyişiyle oynanır, nereye ilerleneceği ve ne yapılacağı fare kullanılarak belirlenir yani. Keepsake de bu şekilde hazırlanmış, oyun boyunca klavyeye hiç dokunmuyoruz, her işi fare ile görüyoruz. Bu şekilde yapılan macera oyunlarında fare imlecinin her zaman olması gerektiği gibi olmaması; bir şeyi kullanmamız gerekirken kullanamamız gibi sorunlar olur fakat Keepsake'de böyle bir hata ile hiç karşılaşmıyoruz, neyin üzerine gelirsek yapabileceğimiz eylem fare imlecinden anlaşılıyor. Bir mekândan bir mekâna geçilirken imleç büyü yaparmış gibi oluyor, normal ilerlerken normal imleç şeklinde kalıyor, bir şey yapılamıyorsa kırmızı çarpı işareti oluyor, nesneyi incelememiz gerekiyorsa büyüteç oluyor, nesneyi almamız gerekiyorsa el oluyor ve başka bir şey yapılacaksa da onu açıkça anlatan sembollere dönüşüyor. Bu konuda hiçbir sorun yaşanmaz yani.
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive