Gönderen Konu: NHL 2004  (Okunma sayısı 581 defa)

Çevrimdışı melih123

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 12.490
  • Puan 2352
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - steve_melih@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
NHL 2004
« : 30 Aralık 2007, 22:09:40 »
Her yıl “bundan daha iyi ne yapılabilir ki?” dememiz boşuna

NHL serisi 2003 yılında az da olsa değiştirdiği çizgisinden sonuna kadar sapmış bu sefer. Bu iyi haber mi kötü haber mi az sonra anlayacaksınız arkadaşlar. Diğer birçok oyunun aksine spor oyunları genelde sessiz sedasız çıkıyorlar piyasaya. Yurt dışında biraz farklı tabii ama bizde durum bu maalesef. Adam öldürmekten, kaynak toplamaktan, karakter geliştirmekten, karşısındakini kafasından vurmaya çalışmaktan hala baymadıysanız ne oyun ne de yazı size göre değil.


 
Arcade öldü...
NHL’in arcade oyun tarzı sizlere ömür. “Gerçekçilik” kelimesini bir çok oyun için kullandım bugüne kadar. Hatta her NHL yazımda sıkça geçti. Bu kelime anlamını ilk kez buluyor gibi hissediyorum şimdi ise. Artık ne roket gibi paslar, ışık hızıyla çekilen şutlar var. Ne yanından geçtiğiniz adama uçarak Body Check atabiliyorsunuz, ne de 3 kişinin arasından hasarsız çıkabiliyorsunuz. Paslar güdümlü değil artık. Göremediğiniz birine pas atamayacağınız gibi, sizi göremeyen biri de pası alamıyor. Arkanızda olan birine çarpamayacağınız gibi, size arkası dönük biri de size çarpamıyor. Cümleler altı yaş grubuna bir şeyler anlatıyormuşum hissiyatı veriyor belki. Ama ne diyebilirim ki bu durum da. Gerçek hayatta ne nasılsa oyunda da aynı şekilde. Grafik, ses vs diyeceğiz ama EA ekibi bunlardan çok daha fazla uğraşmışlar oyuncular ve animasyonları ile. Oyuncunun animasyonlarının büyük bölümünü oyun esnasında kaçırıyor olsanız bile en azından tekrarları seyredin. Motion Capture üstüne güzel bir ders veriyorlar oyun yapımcılarına. Sürekli hareket halinde bir sürü oyuncunun hareketleri o kadar gerçek ve akıcı ki anlatmaya imkan yok. Mesela hızla giden bir oyuncu aniden fren yapıp ters yöne doğru kaymaya başlıyor. Bu hareket gerçekleşirken, fren yapmak için gövdesini arkaya yatırması, kalçasını çevirip buza yüklenmesi, kolların bükülmesi ve Puck’ı ters yöne çekişi, ters yöne doğru ilk adımını atışı ve devamını birebir görüyorsunuz. Oyuncular olmadık şekillerde bükülmüyor, eğilmiyor, katlanmıyor. Buz üstünde nasıl hareket edilir ise o şekilde hareket ediyorlar. Bu sporla ilgilenen yada televizyonda vs seyretmiş olanlar çok daha rahat fark edeceklerdir bunu. Grafiklerdeki önemli değişikliklerden biri de seyirciler. Artık 2D bir tek seyirci bile yok. Garip ama gerçek. Tüm seyirciler 3D ve erkek (ahaha bu neden ben de anlamadım). Gerçi 5 – 6 farklı seyirci tipi var ama yine de oldukça güzel gözüküyor saha. Bütün bunlar ile bu kadar uğraşılmış olması boşuna değil.
EA Sports spor oyunlarını bir adım daha öteye taşıyor. Şu ana kadar çıkan en derin ve en başarılı NHL oyunu. Mutlaka edinin.

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.412
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
NHL 2004
« Yanıtla #1 : 04 Ocak 2008, 00:18:27 »
Paylaşim için saol