Gönderen Konu: Soldier of Fortune II: Double Helix (PC)  (Okunma sayısı 487 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Soldier of Fortune II: Double Helix (PC)
« : 02 Ağustos 2007, 23:58:53 »
Soldier of Fortune'un ilkini oynayanlar ağızları bir karış açık halde bilgisayar başına kilitlenmiş kalmıştı. FPS türünün uzmanı olan Raven'dan çıkan bu başyapıt hepimizi büyülemişti. Daha sonra bu oyunu daha da çok satmak için Gold ve Platinium versiyonlarını çıkardılar. Biz yine aynı zevk ile onları da bitirdik. En sonunda Soldier of Fortune 2'nin çıkacağını öğrenince adeta deliye döndük ve geri sayıma başladık.

Zaman geçti, daha da geçti ve en sonunda Raven SOF2 ile karşımıza tekrar çıktı. Oyunun muhteşem olacağını cd kutusunun kapağından anlamıştım. Ama ne yazık ki oyun tam bir hiçti. Onca haber, duyuru ve röportajdan sonra Raven karşımıza böyle bir oyunla çıkmamalıydı....

John Mullins Tekrar Görev Başında...

Bu oyun beni resmen hayal kırıklığına uğrattı. Zaten son zamanlarda çıkacak olan ve bizi yüzyıl kadar bekleten oyunlar güzel olmuyor. Oyunda grafik motoru olarak Ghoul2 yani geliştirilmiş bir QuakeIII motoru kullanılıyor. Bu motora ayrıca TORR diye bir özellik eklenmiş. Bu özellik size araçları kullanabilmenize olanak sağlıyor. Yine de grafikler anlatıldığı kadar güzel değil. Oyunun yapımcıları her şeyin mükemmel olacağını söylüyorlardı. Karakterleri kirpiklerine kadar modellediklerini, oyunu çalıştırabilmek için en az Geforce 3'e ihtiyacımız olacağını söylüyorlardı. Aksine oyun benim “külüstürde” bile sorunsuz çalıştı. Kirpiklere gelince, karakterlerde bırakın adi kirpik, tek tel kirpik yok! (konuştuğum konuya bak :). Oynun grafikleri açısından tek beğendiğim yön detaylarda gösterdiği performans oldu. Camlar tek bir mermide aşşağı inmiyor, silahın kuvvetine göre deliniyor ya da belirli yerleri kırılıyor. Ayrıca insan modellerini 36 parçadan oluşturmuşlar. Eskisi gibi neresinden vurursanız orası hasar görüyor ama 36 farklı yerden. Kulağa hoş geliyor değil mi? Aksine hiç de hoş değil. Bir adamı öldürmek için bayağı bir mermi harcamanız gerekiyor. Vur Allah vur ölmüyorlar. Ayrıca modellerin hareketleri çok yapay. Oyunun ilk bölümündeki taksinin bir gidişi var ki, anlatıp kendimi ağlatmak istemiyorum. Toparlayacak olursak, oyunun grafikleri çıtanın altında.

Oyundaki seslere gelince. Zaten tek kusursuz olan sesler. Oyunun Creative'in EAX ses sistemini destekliyor olması oyuna gerçekten büyük bir gerçeklik katıyor. Müzikler ise oyunun atmosferini çok iyi bir şekilde tamamlıyor. Olayın gelişine göre değişen müzikler size korku, heyecan ve gaz verebiliyor.

O Tüfek Senin Bu Bomba Benim...

Soldier of Fortune 2'de ki birçok şey aynı tutulduğu gibi onlarca yeni özellik de eklenmiş. Oyunun ilkini oynayanlara oyun menüsü hiç de yabancı gelmeyecektir çünkü neredeyse aynı. Sadece biraz daha gelişmiş. Loading ekranında ise klasik şarjörümüz doluyor. Oynattığımız süper paralı asker John Mullins de karizmadan zerrecik kalmamış. Yalnız bayağı bir gelişmiş. Kilitli kapıları açabiliyor, araçlar kullanabiliyor, yerde sürünerek ilerleyebiliyor hatta kasaların kapılarını kırabiliyorsunuz. Silahlarımıza gelince, artık öyle full otomatik roket atar, mikrodalga silahı vb. gibi uçuk silahlar kullanmıyoruz. Cephanemizin hepsi gerçekte var olan silahlardan oluşuyor.
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive

Çevrimdışı fbli_07

  • 4.SINIF UYE
  • **
  • İleti: 1.468
  • Puan 518
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Soldier of Fortune II: Double Helix (PC)
« Yanıtla #1 : 03 Ağustos 2007, 00:16:52 »
paylaşım için sağol