Gönderen Konu: Unreal Tournament 2004  (Okunma sayısı 562 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Unreal Tournament 2004
« : 02 Ağustos 2007, 21:44:05 »
Roadkill!
Seri olarak çıktığını bildiğimiz birkaç oyun vardır. FIFA, NBA, NHL ve Championship Manager bu seri oyunlara örnek gösterilebilir. Her yıl bu oyunların yeni versiyonları çıkar, Fifa 2004, NBA 2004 gibi. Oyuncular bu oyunları büyük bir iştahla alır ve yüklerler. Oyunun bir önceki versiyonundan pek bir farkı olmadığını öğrenmeleri uzun sürmez –daha boyalı grafikler, belki birkaç yeni hareket ve ses, o kadar.

İşte Unreal Tournament 2004, bu ‘geleneği’ yıkıyor, tamamen yokediyor. Oyunu oynadıktan sonra, “işte” dedim kendi kendime, “Bir oyunun devamı böyle olmalı!” Demosunu zaten ağzımızın suyu aka aka oynamıştık. Demosunda grafikler gerçekten inanılmazdı, “daha ne kadar güzel olabilir acaba?” diye düşünürken üstüne Epic Games’ten bir yetkili çıkıp “Asıl oyundaki Texture’lar demodakinden iki kat daha detaylı ve güzel olacak.” diye bir açıklama yaptı!

Unreal Tournament, kendi başına bir klasikti zaten. O güne kadar tüm FPS oyunları Single Player’a çok büyük ağırlık veriyorlardı. Hem Single Player’ında katılabileceğiniz turnuvasıyla, hem de Mutliplayer oynayabileceğiniz yığınlarca değişik oyun moduyla Unreal Tournament piyasaya bomba gibi düşmüştü. Deathmatch, Capture the Flag, Domination ve Assault modları vardı ilk UT’de. Bunlar bile sizi saatlerce monitörün başında tutmaya yetiyordu.

Unreal Tournament 2003’te Assault’u kaldırdılar, yerine futbola oldukça benzeyen Bombing Run eklediler, Domination’u da daha az işkenceli bir hale, Double Domination’a çevirdiler. Grafikler ilk UT’ye göre inanılmaz bir gelişme kaydetti, bazı silahlar çıkarıldı, yerine yenileri eklendi. Bu “Unreal Tournament 2” de oyuncular arasında büyük bir heyecan yarattı ve yok sattı.

Unreal Tournament 2004’ün ismi aslında UT2003 ilk çıktığı anda fısıldanmıştı oyuncuların kulaklarına. “Birkaç yeni mod” demişti yapımcılar, “bir de, büyük bir ihtimalle, araç kullanma...”

UT2004, beklenenden çok daha iyi olarak karşımıza çıkıyor. Bir sürü yeni mod, inanılmaz grafikler, rahat oynanabilirlik ve muhteşem yenilikler sizi bilgisayarın başına çiviliyor.

Vehicular Manslaughter!
Oyunun yeni modlarından başlamazsam, bu “sanat eseri”’ne haksızlık ederim herhalde. İlk yeni modumuz Mutant. Mutant, Jedi Knight 2’deki Jedi Master oyun türüne oldukça benziyor. Oyun, normal bir Deathmatch gibi başlıyor. Ancak, ilk birini öldüren (“Frag” yapan) “Mutant” oluyor. Tüm silahları alıyor, neredeyse görünmez oluyor ve daha fazla hasar veriyor. Ancak Mutant olduğu her saniyede canı azalıyor. Canını doldurmanın tek yolu birini öldürmek. Mutant ölürse, yetenekleri ve silahları onu öldüren kişiye geçiyor.

Last Man Standing, aslında Unreal Tournament’ın özel versiyonu ile gelmişti. Her oyuncu oyundaki tüm silahları alıyor ve savaşmaya başlıyor. Her oyuncunun belli bir miktar dirilme hakkı var. Bu hakkı dolanlar bir daha doğamıyorlar. Ölmeden en sona kadar dayanabilen oyuncu kazanıyor. Invasion ise oldukça ilginç bir mod. Burada üç kişilik bir takımımız var, bu takım ile haritada gezinen uzaylıları öldürmeye çalışıyoruz. Uzaylılar “dalga” halinde geliyorlar. Takımdan bir kişi bile dalganın sonuna kadar dayanabilirse Round’u kazanıyor. Tabii, sonra, daha güçlü bir dalga geliyor...Emin olun, köşeyi döndüğünüzde size sırıtan bir Skaarj görmek pek hoş bir olay değil... Bir de silahınız yoksa.

Takım oyununu yeni bir boyuta çıkaran Assault’ta iki takım var: Saldıran takım ve savunan takım. Saldıran takımın amacı, haritadaki belli noktalarda belli şeyler yapmak. Mesela, bir asi üssünü patlatmaya çalıştığınız bir haritada önce yolumuzu açıyor, sonra asilerin ön üssünü ele geçiriyor, sonra asilerin üs kapılarını koruyan kilitleri havaya uçuruyor, son olarak da içeriye dalıp patlayıcıları koyuyoruz. Bütün bunları 10 dakika içinde yapmalıyız, savunan takım da bunları yapamamamız için elinden geleni yapıyor. Saldıran takım tüm görevleri bitirdiğinde veya on dakika içinde bitiremediğinde takımlar değişiyor-savunanlar saldırıya geçiyor, saldıranlar da savunuyor. Ancak saldıran takım ne kadar kısa sürede görevleri tamamlarsa, savunan taraf takımlar değiştiğinde o kadar kısa sürede işini bitirmek zorunda kalıyor. Mesela saldıran takım NEXUS Füze’lerini 4 dakikada çalmışsa diğer takım ikinci turda bunu 10 dakika yerine 6 dakikada yapmak zorunda kalacak.
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive