Gönderen Konu: PES'in yapımcısı Seabass ile röportaj [Türkçe]  (Okunma sayısı 963 defa)

Çevrimdışı melih123

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 12.490
  • Puan 2352
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - steve_melih@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
GN, Seabass ile röportaj yapmış, sizin için Türkçeye çevirdim, buyrun:



Seabass: "PES 2008'i yapmak zordu."


IGN: PES6'dan ne gibi asıl farklılıkları var PES2008'in?

Seabass: Tabi ki, bu PS3 için yapılmış ilk next gen PES olacak bildiğiniz gibi. Geçen sezon next gen için çalışmaya başlamıştık ve sonunda gerçekten farklılıklar yaratacak zamana sahip olduk. Örnek olarak, görsel taraftan bakarsa farklar açık ve net ortada. Ayrıca menüleri tekrar tasarladık ve üstüne futbolcuların modellerini değiştirdik ki daha güzel oldu. Bunu oyuncular hemen farkedecekler.

Ayrıca yeni Teamvision AI yapay zekayı da bu oyunla beraber tanıtıyoruz. Bu nitelikli ve karmaşık bir yapay zeka programı ve bu yapay zeka oyuncunun oynama stiline adapte olup öğrenebiliyor.

IGN: Bize lütfen Teamvision AI sisteminin oyuncudan nasıl öğrenebildiğini söyler misin?

Seabass: Eğer ofansif AI ise, CPU'dan topu aldığınızda sizin bunu nasıl yaptığınızı bir dahaki sefer hatırlayacak. Ve bu şekilde bir dahaki sefer farklı oynayacak, mesela daha seri bir şekilde paslaşacak veya aldtama hareketlerinin (feyk) zamanlamalarını değiştirecek. Defans yaparken ise TeamVision AI oyuncunun nasıl atak yapmayı tercih ettiğini öğrenip buna göre taktiğini değiştirecek. Örneğin eğer oyuncu hep kanattan gidiyorsa, CPU defans adamlarını kanatları kontrol edecek şekilde ayarlayacak.

Bunun üzerine, her takımın kendi stratejileri var, oyunun gidişatına göre atak veya defans futbola doğru yönelecek. Genel olarak, bu AI gerçek bir futbol oyununa benzemeye çalışacak.

IGN: Bu oyunda ne gibi yeni hareketler olacak ve oyuncular bu hareketleri nasıl yapacaklar?

Seabass: Hangileri olduğunu söyleyemeyiz ancak bir çok yeni hareket var oyunda. Hareket derken sadece belirli bir hareketten bahsetmiyorum. Bundan farklı olarak bir çok özellik var, pasların zamanlaması gibi, koşuların zamanlaması gibi. Bu zamanlamaları ayarladık. Bu şekilde yeni hareketler varmış gibi de oluyor.

IGN: Çekirdek oynanabilirliği koruyarak next gen PES yapmak ne kadar zordu?

Seabass: Bu gerçekten ama gerçekten zordu. Çünkü bunun bir kilometre taşı olduğunu biliyorduk ve bu oyunu next gene taşıyordu. Biz farkettik ki zaten PES serisi artık gerçeğe neredeyse tamamen yaklaşmış, her sene oyunu tekrar ayarladık ve bu kadar zamanda iyi olması zaten normal bir şey. Ama next genin yeni bir başlangış olacağının da farkındaydık.

IGN: PS2 versiyonunda ne gibi yeni modlar olacak?

Seabass: İki yenilik var, birincisi World Tour Mode bu modda dünyanın bir çok yerinde kulüplerle karşılaşıyorsunuz. Her maç için yapmanız gereken bir göre var, geriden gelip maçı kazanmak, hat trick yapmak gibi, veya 75.dakikadan sonra maçı kazanmak gibi. Bitirmek için 50 adet takımı yenmelisiniz, oldukça heyecan verici olacaktır.

Community Mode da yeni bir mod. Arkadaşarınızla oynadığınız maçların istatistiğini tutuyor. Bu şekilde ne kadar yüzde ile maç kazandığınızı, kaç gol attığınızı görebilirsiniz. Ayrıca ikili takım maçlarının da kaydını tutabilirsiniz, en uyumlu ikilinin kim olduğunu görebilmek için.

IGN: Oyunda yeni takımlar ve ligler olacak mı?
Seabass: Takım sayısını arttırdık bu sene ve evet, herhangi bir özellik kaybetmeden yaptık bunu. Bu konuda mutluyuz. Bir miktar yeni lisanslı takım var örneğin Tottenham Hotspur, RSC Anderlecht ve Spartak Moscow ayrıca resmi milli takımlar da eklendi, örnek olarak Brezilya, İskoçya ve Portekiz. Toplam olarak 250'den fazla takım var.

IGN: Next gen versiyonunda master lig nasıl genişletildi?

Seabass: Sonunda uzun züredir istediğim bir şeyi yapabildim. Bunu çok uzun zamandır istiyordum. Sonunda 16 takımdan 20 takıma çıktık. Şimdi gerçekten futbol liglerine benzediler. Bu çok büyük bir şey değil belki ama uzun zamandır istediğim bir şeydi.

Ayrıca Master Lig'de farklı değişiklikler de yaptık, haftalık raporlar ekledik, ana menüde maçlardan tekrarlar ve özetler gösterdik. Yapmak istediğimiz, oyuncuların futbolcular ve takımlar ile daha bütünleşmesini sağlamaktı. Ayrıca her takım için popülerlik oranı diye bir özellik belirledik, bu da transferlere etki ediyor.

IGN: PES 2008 hakkında en çok gurur duyduğun bir özellik var mı?

Seabass: PES6'dan iyisini yapabildiğimiz için gururluyum .Yapay zeka ve oynanabilirlik açısında, bu oyun yeni bir PES oldu. Eski PES grafikleri gelişti ve ben hem grafik hem oynanabilirlik konularında aynı anda başarılı olduğumuz için gururluyum. Size garanti ediyorum arkadaşlarınızla çok iyi vakit geçireceksiniz!

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.435
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
PES'in yapımcısı Seabass ile röportaj [Türkçe]
« Yanıtla #1 : 05 Ekim 2007, 19:48:44 »
Saol melih

Çevrimdışı melih123

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 12.490
  • Puan 2352
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - steve_melih@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
PES'in yapımcısı Seabass ile röportaj [Türkçe]
« Yanıtla #2 : 05 Ekim 2007, 19:57:12 »
eyw  ;)