İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - YuRY

469
TEKNO HABER / Gigabyte'dan bol ödüllü yarışma
« : 06 Haziran 2007, 09:06:02 »
Gigabyte'ın gelişmiş özellikleri ile ilgi çeken GA-965P-DQ6 model 6 Quad serisi anakartını geçtiğimiz günlerde sizlere duyurmuştuk. Quad Core işlemci desteği, Quad Bios, Quad Cooling, Quad eSATA 2, Quad Trible Phase ve Quad DDR2 gibi 6 adet Quad ile başlayan özelliği bulunan anakart, hem stabilitesi hem de sahip olduğu donanımsal özelliklerle Intel'in yeni nesil işlemci serisi Core 2 Duo'lar ile kullanmak üzere iyi bir anakart seçeneği oluyor.

Gigabyte, "6-Quad Futbol Kupası" ismini verdiği uluslararası bir etkinlikle, kullanıcılara hem anakartı daha yakından tanıma hem de ücretsiz olarak sahip olma şansı veriyor. 1 Temmuz'da başlayan ve 31 Temmuz'da sona erecek olan etkinliğe katılan kullanıcılar, WEB üzerinden Macromedia Flash bazlı "6-Quad Futbol Kupası" isimli oyunu başarıyla bitirmeleri halinde içlerinde GA-965P-DQ6 anakartında olduğu çeşitli hediyeler kazanabilecekleri çekilişe katılma hakkı kazanıyorlar.



Capcom'un ünlü oyun karakteri Mega Man'i andıran kahramanımızın çektiği şutlarla karşı takım üyelerini parçaladığımız oyunda, GA-965P-DQ6'nın 6 adet Quad özelliğini toplamaya ve Intel Core 2 Duo işlemcisini bulmaya çalışıyoruz. Oynanış oldukça basit yapılmış, farenizi sağa sola hareket ettirerek şutu çekeceğiniz hedefi belirledikten sonra, karakterinizin üzerine basılı tutarak şut hızını belirliyorsunuz ve fare tuşunu bıraktığınızda şut çekiyorsunuz. Oyunda tek şutla ne kadar fazla robot parçalarsanız o kadar ek puan ve süre kazanıyorsunuz.

 

Arkadaşlarınıza oyunu tavsiye ederek Gigabyte Nvidia 6600GT PCIe ekran kartıda kazanma şansı elde edebileceğiniz etkinlikte tek ödül Gigabyte GA-965P-DQ6 anakart değil. 6-Quad Futbol Kupası'na katılan şanslı kullanıcılardan 10 tanesi GA-965P-DQ6 anakart kazanacakken, 17 tanesi GA-965P-DS3 anakart ve 10 tanesi de Gigabyte 256MB 7300GT kazanacaklar.

Bir yarışmadan daha çok eğlence üzerine odaklanmış olan etkinliğe, www.gigabyte.com.tr veya www.gigabyte.com.tw ‘da yer alan oyun flash linklerini veya
http://e-service.gigabyte.com.tw/200607016Quad/en/index.asp?SourceWeb=B2C_Eng linkini tıklayarak erişebilirsiniz. İyi şanslar...

470
MP3'ün geliştiricisi Fraunhofer IIS ve beraberindeki 5 partner firma (ARRI CineTechnik, FLYING EYE, Fraunhofer HHI, Kinoton GmbH, Deutsche Telekom AG), CineVision 2006 isimli bir proje ile geleceğin sinema görüntü formatını hazırlıyorlar. Şu an HDTV yayınlarında ve HD filmlerde standart olarak kullanılan 1080p ve 720p görüntü çözünürlüklerine nazaran çok daha yüksek bir görüntü kalitesini hedefleyen proje, ilk demosunu 5000x2000 piksel çöznürlükte videolar eşliğinde gerçekleştirdi.



Almanya bazlı 6 şirketin güçlerini birleştirerek geliştirdikleri CineVision 2006, ev sinemalarında kullanılan yüksek çözünürlükteki videolardan kat ve kat fazlasını sunarak, sinema salonlarının bu sistemlere karşı rekabet şansını arttırmayı amaçlamakta.

Berlin'de bir sinema salonunda gerçekleştirilen ilk demosunda, 5000x2000 piksel çöznürlükte video görüntülerinin basın mensuplarına gösterildiği projenin asıl hedefi, ilerleyen zamanlarda 16MP resim çözünürlüğüne ulaşmak.




Bu fotoğrafın tüm hakları Golem.de'ye aittir.

Yüksek çözünürlükteki görüntüler, Fraunhofer IIS'ın geliştirdiği bir teknoloji sayesinde, birden fazla projeksiyon cihazının senkronize olarak çalıştırılması ile oluşturuluyor. Berlin'de gerçekleştirilen demoda, 5MP çözünürlükte görüntü oluşturulabilmesi için 5 adet DLP projeksiyon cihazı aynı anda kullanılmış. Demoya katılan basın mensubları, görüntünün oldukça net olduğunu ve hareketli sahnelerde herhangi bir bozulmanın yaşanmadığını belirtiyorlar. Sinema perdesinde oluşturulan görüntülerin, yüksek çözünükte olmasının yanında parlak ve canlı renklere sahip olduğu da aktarılanlar arasındalar.


Projenin destekcilerinden ARRI'nin 2 adet D-20 kamerasıyla oluşturulan boydan boya stadyum görüntüsü. (Görüntü sinema perdesinden çekildiği için bulanıklık ve renk kaybı görünmesi normal) Bu fotoğrafın tüm hakları Golem.de'ye aittir.

CineVision 2006'da 5MP çözünürlüğe sahip 90 dakikalık bir video 45GB alana ihtiyaç duyuyor. Video görüntüsünün sinema salonlarına aktarılması için şu an sabit disklerin kullanılması planlanıyorsa da ileriki zamanlarda şifreli uydu bağlantısı üzerinden sinema salonlarına film kopyalanması da söz konusu olabilir.

5MP, 16MP çözünürlükte görüntüler izleyebilecek olmak oldukça heyecan yaratıyor olsalarda, bu teknolojinin yaygın bir şekilde kullanıma geçmesi için uzun süre beklememiz gerekecek. Fraunhofer IIS, satın alınabilir 5MP çözünürlükteki projeksiyon cihazları için 5 yıl, sinema endüstrisinin ve sinama salonlarının bu tip yüksek çözünürlükteki görüntülere adaptasyonu içinse ek bir 10 yıl süre geçmesi gerektiğini öngörüyor.

Cinevision2006.de
Golem.de
Tgdaily.com

471
Ülkemizde 700$ ve üzeri fiyatlar taşıyan üst düzey ekran kartları satışlarında, kimi zaman talebe cevap vermekte zorluk çekiliyorsa da ekran kartı satışlarının büyük bir kısmı, 75$-125$ seviyesindeki alt düzey ekran kartları katagorisinde gerçekleşmekte. Fiyat/Performans oranına oldukça önem veren kullanıcıların yoğunlukta olduğu alt seviye ekran kartı katogorisine 7300GT ile Nvidia cephesinden yeni bir oyuncu daha eklendi.

8 piksel, 4 vertex iş hattına sahip olan 7300GT, 7600 serisi grafik kartlarının kullandığı 90nm üretim teknolojisi ile üretilen G73 yongasını taşıyor. 350MHz çekirdek, 333.5MHz (667MHz) bellek hızlarına sahip kartın standart versiyonları GDDR2 bellek yongaları taşıyorlar. 7300GT standart hızlarında, ATI'nin X1300pro'su ile 6600GT arasında bir performans sergilerken, Inno3D ve Gigabyte gibi üreticilerin fabrika çıkışı hız aşırtma uygulanmış 7300GT versiyonları, 6600GT yi geride bırakarak 7600GS ve 7600GT'ye rakip olabiliyorlar.



En dikkat çeken 7300GT modeli olan Inno3D 7300GT, fabrika çıkışı hız aşırtma uygulanmış olarak satılmakta. 350/667MHz çekirdek/bellek saat hızları yerine 500/1400MHz çekirdek/bellek hızlarına sahip ekran kartında, standart modellerde kullanılan GDDR2 bellek yongaları yerine GDDR3 bellek yongaları kullanılıyor.

Trustedreviews.com ve Ngohq.com donanım sitelerinde tüm ayrıntılarıyla incelenen Inno3D 7300GT, 500/1400MHz çekirdek/bellek hızlarıyla tam bir 6600GT katili. Fiyat aralığı olarak X1300pro ile aynı katagoride yer alan kart, performans açısından fiyat ikizinin çok çok ilerisinde.



Trustedreviews.com'un Inno3D 7300GT ile gerçekleştirdiği Call of Duty 2 testinde, Inno3D'nin 500/1400MHz çekirdek/bellek hızlarına sahip 7300GT'si AA ve AF'nin aktif olduğu testlerde 7600GS'yi geride bırakmayı başarmış. Aynı site gerçekleştirdiği bir çok oyun testi yanında oldukça ilginç bir test daha gerçekleştirmiş. RivaTuner yazılımıyla Windows'a 7600GT olarak tanıtılan Inno3D 7300GT ile bir 7600GT'yi SLI modunda kullanmayı başaran site ekibi, bu ilginç SLI ikilisi ile 7300GT SLI ile 7600GT SLI arasında performans almayı başarmış.

 

Trustedreviews.com ekibi 7300GT ile 7600GT'yi yazılım hilesiyle de olsa SLI modunda kullanarak dünyanın ilk melez SLI testine imzasını atmış oldu. Oldukça ilginç bir şekilde düzgün olarka GPU iş bölümü yapan grafik kartları beklendiği gibi 7300GT SLI ile 7600GT SLI arasında bir performans sergiliyor. Testi gerçekleştiren ekibinde belirttiği gibi 7600GT ekran kartına sahip kullanıcılar, 7600GT'nin yarı fiyatına satılan 7300GT'den bir tane edinerek SLI modda ek 3B performansı kazanabilirler.

Avrupa'da 110$ seviyesinde fiyat etiketi taşıyan Inno3D 7300GT'nin hakkında çok konuşulacağa benziyor. Fiyatının çok üzerinde bir performansa sahip olan kart, kaliteli bir soğutma ile biraz daha hız aşırtma uygulanarak 7600GT'nin standart haliyle başabaş hale getirilebilir.

Trustedreviews.com
Ngohq.com
Legionhardware.com

472
Gigabyte GA-965P-DQ6, Computex 2006 bilişim fuarında tanıtılan ve Intel'in P965/ICH8 çipset ikilisini taşıyan, 6xxx Core 2 Duo işlemci destekli anakartlardan biri. Diğer Core 2 Duo destekli anakartlar gibi, Intel'in Core 2 Duo işlemcilerini piyasaya sürmesiyle aynı tarihte satışa sunulacak olan GA-965P-DQ6, şimdiden 4 çekirdekli Kentsfield kod isimli işlemcilere hazır olmasıyla ilgi çekici bir ürün.

Anakart'ın Quad Core işlemci desteği dışında Quad Bios, Quad Cooling, Quad eSATA 2, Quad Trible Phase ve Quad DDR2 slotu olarak adlandırılan 5 önemli özelliği daha var. Quad Bios ile anakart, herhangi bir bios arızasında yedek 2. bios yanında sabit disk ve CD-ROM üzerinden de bios kurtarma yapabiliyor. Quad Cooling'de ise Kuzey köprüsü, Güney köprüsü ve egsoza yakın olan soğutma yaprakları, birbirine çifter ısı pompası ile bağlanarak daha etkili bir ısı iletimi sağlanmış.



Quad eSATA 2, kullanıcıya harici SATA portları sayesinde 4 adet SATA 2 diski dışarıdan bağlama olanağı verirken, Quad Triple Phase olarak adlandırılan özelikte ise anakart 12 adet güç devresiyle daha stabil voltaj sunuyor. Ayrıca Gigabyte anakartın üzerinde kullanılan kondansatörlerin, standart kondansatörlere nazaran 5 kata kadar daha dayanıklı olduğunu belirtiyor. Daha stabil voltaj ve daha dayanıklı kondansatörler, Gigabyte'ın uzun bir aradan sonra hız aşırtma tutkunlarına yönelik bir anakart çıkartıyor olduğunun sinyallerini veriyor.

 

Gigabyte'ın GA-965P-DQ6'sını özel kılan bir çok Quad ile başlayan özelliği var fakat hiç şüphesiz en önemli Quad başlıklı özelliği, masa üstü sistemler için alacağınız ve P965/ICH8 çipset ikilisini kullanan bu anakartın Quad Core işlemcilere destek veriyor olması. P965 çipseti KentsField kod isimli Quad Core işlemcileri ve DDR2-800 bellekleri destekliyor fakat şu ana kadar Gigabyte dışında hiç bir üretici, P965 çipsetli anakartlarında Quad Core desteğinden söz etmedi. Gigabyte'ın 4 çekirdekli işlemcilere şimdiden destek veriyor olması, Quad Triple Phase ismini verdiği özelliğinden kaynaklanıyor olabilir. Zira fazladan içerdiği güç devreleri 4 çekirdekli işlemciler için ileriye dönük bir yatırım gibi görünüyorlar.

Intel'in yol haritasında 2007'nin ilk çeyreğinde piyasaya çıkacağı ön görülen 4 çekirdekli işlemciler, masa üstü bilgisayarlarımızda da yeni bir dönemin başlangıcı olacaklar. Vista ile yaygınlaşacak olan çok çekirdekli işlemci desteği ve fazladan 3 çekirdek sayesinde, HD video işleme, ses işleme ve daha çok fizik, daha çok yapay zeka içeren oyunlar korkulu rüya olmaktan çıkacaklar. Sanallaştrma teknolojileri ile gerçek zamanlı olarak 4 adete kadar işletim sistemini tek makinada kullanabileceğiz. Bunca gelişmenin oldukça yakın bir zamanda bizlerle buluşacak olması heyecan verici. Ayrıca Gigabyte'ın GA-965P-DQ6'sı Intel'in KentsField kod isimli Quad Core işlemcilerinin mühendislik örnekleri ile denenmiş. Yani Quad Core Ready ibaresi bir pazarlama taktiğinden ibaret değil.

Gigabyte.com.tw
vr-zone.com
tgdaily.com

473
The Tech Report, AMD'nin 1MB L2 ön bellekli CPU modellerinin üretimini bu ay sonunda durdurabileceğini geçtiğimiz hafta yayınladığı bir haber ile duyurmuştu. AMD, bu haberin üzerinden çok zaman geçmeden, resmi olarak 1MB L2 ön bellek taşıyan işlemcilerin üretimine ay sonunda son vereceğini açıkladı. Soket AM2 ve 939 için üretilen Athlon 64 X2 4800+, 4400+ ve 4000+ kodlu işlemciler ay sonunda ömrünü tamamlamış ürünler listesinde yerlerini alacaklar.

AMD'den soket AM2 için üretimine devam edilen 5000+ için bir açıklama gelmezken, FX serisi işlemciler ve opteronlar dışında bundan sonra 1MB L2 ön bellekli işlemci üretim planı görünmüyor. 1MB L2 ön bellekli işlemciler yerine 512KB ön bellekli işlemciler üretmek firmanın aynı wafer'da daha fazla işlemci üretebilmesine olanak tanıyacak. Zira 1MB L2 ön bellekli Athlon 64 X2'lerde L2 ön bellek, işlemci çekirdeğinin %45'ini oluşturuyor.



Bir kaç gün önce duyurduğumuz "AMD'den fiyat indirim planları" başlıklı haberde, AMD'nin 24 Temmuz'dan itibaren geçerli olacak yeni fiyat listesinde Athlon 64 X2 ailesinden 4800+, 4400+ ve 4000+'a yer verilmemesi şimdi anlam kazanmış oluyor.

Intel'in performansı oldukça fazla olan Core 2 Duo işlemcilerini piyasaya sürdükten sonra, Pentium D serisi işlemcilerinde saldırgan fiyat indirimlerine gidecek olması, AMD'yi bu konuda tedbirler almaya itiyor. Fazla maliyet getiren 1MB L2 ön bellekli işlemciler yerine daha düşük maliyetli 512KB L2 ön bellekli işlemcilerin üretimine ağırlık vermek, Temmuz ayında yaşanacak olan fiyat savaşında AMD'ye biraz daha avantaj sağlacayaktır.

474
Toshiba, Sony'nin Blu-ray medya formatını benimsetmek için kullanacağı güçlü silahı PlayStation 3 çıkmadan, HD-DVD destekli ürünleri olabilecek en erken zamanda piyasaya sunmaya çalışıyor. Nisan ayında HD-XA1 HD-DVD oynatıcısını piyasaya süren firma, 2. silahı RD-A1 HD-DVD kayıt ediciyi 14 Temmuz'dan itibaren Japonya'da satışa sunacak.

İlk HD-DVD video kaydedici ürün olacak olan RD-A1, 1TB depolama alanı, tek katman (15GB) ve çift katman (30GB) HD-DVD medyalara kayıt, Hi-Vision (Japon HDTV standartı), analog TV yayınlarını alabilme, HDMI üzerinden 1080p görüntü aktarabilme, 1TB depolama alanına 130 saat HD, 74 gün boyunca standart çözünürlükte (DVD) görüntü kaydı, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD ve DTS-HD ses formatlarını çözebilme gibi gelişmiş yetenekleri ile dikkat çekici bir ürün.



457 x 159 x 408 mm boyutlarında olan RD-A1'in 15.2kg gibi yaptığı işe göre beklenmeyecek bir ağırlığı bulunuyor. Sahip olduğu 1TB büyüklüğündeki depolama alanına, 130 saat boyunca HD görüntü kaydı yapabilen ürün, 15GB kapasiteli tek katman HD-DVD'ye 115 dakika, 30GB kapasiteli çift katman HD-DVD'ye 230 dakika boyunca HD görüntü kaydı yapabilmekte. RD-A1 sadece HD-DVD'lere değil DVD medyalarada görüntü kaydı yapabiliyor. DVD-RAM, DVD-R DL (Dual Layer) ve DVD-RW medyalara bilgi yazabilen ürünün, DVD+ medya desteği bulunmuyor.



RD-A1, oldukça geniş bağlanabilirlik seçeneklerine sahip. 3 adet S-video (2 önde, 1 arkada), 3 adet komposit video (2 önde, 1 arkada), 3 adet 2 kanal analog ses (2 önde, 1 arkada), 1 adet D1 video, 1 adet FireWire girişi bulunan ürünün, 1 adet D1/D2/D3/D4 video, 1 adet HD için kompanent videoc (Y, CB, CR), 3 adet S-video,3 adet komposit video, 1 adet analog 5.1 çevresel ses, 3 adet 2kanal analog ses, 1 adet koaksiyel dijital ses, 1 adet optik dijital ses, 1 adet HDMI, 2 adet 4 pin FireWire (i.LINK) çıkışı buşunuyor. Bu akdar fazla bağlantı seçeneğini kim nasıl kullanır bilinmez fakat, RD-A1 bu haliyle evinizdeki bütün çoklu ortam cihazlarına aynı anda bağlanmaya yetecek bağlantı seçenekleri ile gelmekte.

Telefon ve ethernet bağlantılarına da sahip olan RD-A1'de tek eksik DVI çıkışı bulunmaması gibi görünüyor. Toshiba, HDMI'ın kolaylıkla DVI'a çevrilebileceğini düşünerek ek bir porta gerek duymamış olabilir. Bunca bağlantı seçeneğinin yanında DVI portunun hazır olarak gelmemesi, DVI'ın artık ömrünü doldurduğunun da bir göstergesi oluyor.

Görüntüyü MPEG 2 formatında kayıt altına alan RD-A1, video dosyalarını .ts uzantılı olarak kayıt ediyor. İlk çıkan HD video kayıt ediciler ve HD filmlerde MPEG 4 H.264 yerine MPEG 2 formatın tercih edilmiş olması oldukça ilginç. Zira uzunca bir süredir H.264, HD görüntü sıkıştırma standartı olarak lanse ediliyor ve Blu-ray ve HD-DVD medyalarda sunulan HD filmlerde kullanılacağından söz ediliyordu. H.264'ün yüksek donanımsal gereksinimleri olması ve HD-DVD, Blu-ray medyaların sundukları depolama kapasitelerinin, MPEG 2 ile sıkıştırılan büyük boyutlu videolara olanak vermesi ilk ürünlerin MPEG 2 destekli olmalarının nedenlerinden olabilir.

14 Temmuz'da Japonya'da satışına başlanacak dünyanın ilk HD-DVD kayıt cihazı RD-A1, 3700$ gibi oldukça yüksek bir fiyat etiketi taşıyacak. Sahip olduğu 1TB depolama alanı, HD-DVD yazıcı, HD video, 24bit/192kHz yüksek kalitede ses işlemcileri gibi donanımlar ve ürünün türünün ilk ve şu an için tek örneği olduğu düşünülürse fiyat normal karşılanabilir.

Toshiba ve Sony arasında sıcak çatışmaya dönüşen HD-DVD ve Blu-ray medyaları sektöre kabul ettirme yarışı, bir kaç ay sonra Play Station 3'ün piyasaya sürülmesiyle farklı bir boyut kazanacak. Sony'nin belli bir oranda zararla satışa sunacağı yeni nesil oyun konsolu, içerdiği Blu-ray medya okuyucusuyla bu formatın yaygınlaşmasında etkili bir rol oynayacak. Zira aynı zamanda Blu-ray filmleride izleyebileceğimiz bir video player olacak olan PS3, ne kadar fazla satılırsa blu-ray standart olma yolunda o kadar fazla puan kazanacak. Toshiba, rakibinin yakın zamanda gerçekleştireceği bu hamlesine, şimdiden HD-XA1 HD-DVD oynatıcılarını 200$ zarına satarak karşılık veriyor. Toshibaya maliyeti 700$ olduğu tahmin edilen HD-DVD oynatıcının şu anki satış fiyatı 499$ civarında.

Toshiba ve Sony arasındaki medya standartı savaşı, ne sonuç doğurur bilinmez ama şu an için durum kullanıcıların yararına gibi görünüyor. Rekabet kızıştıkça HD video oynatıcıların, medyaları ve yazıcıların fiyatları, hızlı bir şekilde makul seviyelere düşecektir. Bu duruma, kimsenin hayır diyeceğini sanmıyorum... Cihazın daha ayrıntılı teknik özelliklerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.


475
TEKNO HABER / AMD'den fiyat indirim planları
« : 06 Haziran 2007, 09:03:42 »
AMD ve Intel arasındaki rekabet kullanıcıları yararına olacak gelişmelerle devam ediyor. AMD'nin Athlon 64 ve Athlon 64 X2 işlemcileri ile performans liderliğini ele geçirmesine, Intel'in işlemcilerinde fiyat kırarak karşılık vermesiyle 140$+KDV gibi bir ücretle çift çekirdekli işlemci (D805) sahibi olma şansına kavuşmuştuk. Bu sefer işlemci fiyatlarında indirime gitme sırası AMD'de.

Intel'in yeni işlemcileri ile performans liderliğini tekrar ele geçirmesinin hemen ardından AMD'nin de aynı Intel'in yaptığı gibi pazar payı kaybetmemek ve rekabet şansını artırmak için fiyatlarda bir indirime gideceği tahmin ediliyordu. Şu an gelen haberlere bakılırsa, tahminler boşa çıkmamış gibi görünüyor. AMD, Intel'in yeni işlemcilerinin piyasaya sürülmeleriyle birlikte büyük bir fiyat indirimine gitmeye hazırlanıyor.



24 Temmuz'dan itibaren geçerli olması beklenen yeni fiyatlar oldukça etkileyiciler. Özellikle bir çok kullanıcının 200$ seviyesine gerilemesini beklediği Athlon 64 X2 3800+'ın 169$ seviyelerine gerilecek olması, yakın zamanda PC almayı düşünen veya sistemini güncelleyecek bir çok kullanıcının, bu yeni fiyat indirimini beklemesine neden olacaktır.

FX cephesinde herhangi bir fiyat indirimi görünmezken, AMD Athlon 64 X2'lerde %50, Athlon 64'lerde %30, Sempron'larda ise %15'e varan indirimlere gidecek. Yeni fiyat indirimiyle birlikte AMD, Core 2 Duo karşısında fiyatıyla avantajlı duruma geçmeyi ve hızlı bir şekilde fiyatları gerileyecek olan Pentium D'lerin yaratacağı etkiden de korunmayı hedefliyor.

Dailytech.com
Behardware.com

476
POKEMON CRATER / SORUN VE SOHBET
« : 06 Haziran 2007, 08:52:34 »
EVT BEYLER POKEMON İLE İLGİLİ SORUN VE SORUNLARINIZI BEKLİYORUM BEN YARDICMI OLACAĞIM

477
POKEMON CRATER / Tüm Pokemonlar Ve Özellikleri
« : 06 Haziran 2007, 08:46:56 »
Tüm Pokemonlar Ve Özellikleri
[/size][/b]

Abra

[image]http://img231.imageshack.us/img231/6161/063fk5.gif[/image]
Abra’nın saldırı kabiliyeti ve savaşma özellikleri yok; fakat kendini bir yerden bir yere ışınlama özelliği ile yakalanması zor, savunması farklı bir pokémon. 16. bölümde Abra, daha güçlü Kadabra’ya dönüşecek.

Tipi: Psişik
Boyu: 0.9 m
Kilosu: 19.5 kg
Gelişme : Abra Kadabra Alakazam[/b]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aerodactyl

[image]http://img238.imageshack.us/img238/4467/142rg2.gif[/image]
Pokémon Labarotuvarı, Pewter Şehri’ndeki bir müzeden aldığı eski bir amberi kullanarak Aerodactyl’ı kopyaladı.

Tipi: Kaya /  Hava
Boyu: 4.2 m
Kilosu: 352 kg[/b]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aggron

[image]http://img238.imageshack.us/img238/631/306tm6.gif[/image]
Aggron beklenmedik bir şekilde çevresini korur. Eğer orman toprak kayması yada yangın sonucu zarara uğrarsa yüzey toprağını yeniler, ağaç diker, kendi bölgesini mükemmel bir şekilde yeniler.

Tip: Çelik(Sert)/ Kaya
Boy: 1,86 m.
Kilo: 360 kg.
Gelişme : Aron Lairon Aggron[/b]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aipom

[image]http://img182.imageshack.us/img182/3152/190nj6.gif[/image]
Kuyruğunda hemen kullanabileceği bir el taşıyan bu hareketli Pokemon becerikli bir çalıştırıcıdır.

Tipi: Normal
Boy: 0.80 m
Ağırlık: 11.5 kg[/b]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alakazam

[image]http://img182.imageshack.us/img182/6200/065bz9.gif[/image]
Pokemon uzmanları Alakazam’ın beyninin tıpkı süper bilgisayarlar gibi olduğuna inanıyorlar. İnanılmaz psişik yetenekleri bu inanışı destekliyor gibi.

Tipi: Psişik
Boyu: 1.9 m
Kilosu: 125 kg
Gelişme: Abra Kadabra Alakazam[/b]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Altaria

[image]http://img231.imageshack.us/img231/4881/334hy1.gif[/image]
Altaria harika bir saprona gibi şarkı söyler. Kanatları pamuktan bulutlar gibidir. Yüzen kanatlarıyla hava akımını yakalar ve süzülerek yükselir.

Tip: Ejderha/ Uçan
Boy: 1,12 m.
Kilo: 20,4 kg.[/b]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ampharos

[image]http://img231.imageshack.us/img231/9710/181vk5.gif[/image]
Tipi:   Elektirk
Boyu: 1.40 m
Kilosu: 61.5 kg
Gelişme: Mareep Flaaffy Ampharos[/b]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anorith

[image]http://img182.imageshack.us/img182/1864/347dq3.gif[/image]
Anorith için gövdesinin kenarlarında bulunan sekiz kanatla Pokemon’ un atalarından biri denilebilir. Sekiz kanadıyla el değmemiş denizleri dalgalandırarak yüzer.

Tip: Kaya/ Böcek
Boy: 0,73 m.
Kilo: 12,7 kg
Gelişme : Anorith Armaldo[/b]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arbok

[image]http://img231.imageshack.us/img231/7364/024as7.gif[/image]
Bölüm 27’de Arbok’un saldırılarına felç edici Parlak Işın saldırısını ekleyebilirsin. Bölüm 36’da ise yeni bir savunma olarak, Öfke Bakışı’nı yavaşlatıcı çığlık ile yenileyebilirsin.

Tipi: Zehir
Boyu: 6.2 m
Kilosu: 452 kg
Gelişme: Ekans Arbok[/b]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arcanine

[image]http://img182.imageshack.us/img182/2496/059kk9.gif[/image]
Arcanine’s gerçekten de korkunç özellikleri olan güçlü bir savaşçı. Özel saldırıları arasında Kükreme, Kor Ateş, Yapışma ve Aşağı Çekme sayılabilir. Bu yer, kaya su tipi saldırıları yapabilen pokémonun göz bebeği ateş saldırılarıdır.

Tipi: Ateş
Boyu: 0.6 m
Kilosu: 1.5 kg
Gelişme: Growlithe Arcanine[/b]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ariados

[image]http://img487.imageshack.us/img487/7849/168bs5.gif[/image]
Tipi: Böcek / Zehir
Boyu: 1.10 m
Kilosu: 33.5kg
Gelişme: Spinarak Ariados[/b]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Armaldo

[image]http://img487.imageshack.us/img487/6453/348cs1.gif[/image]
Armaldo tarih öncesinde yer alan ve soyu tükenmiş Pokemon türlerinden biridir. Bu Pokemon’un arka ayakları üzerinde yürüdüğü söylenir. Kara yaşamına daha uyumludur.

Tip: Kaya/ Böcek
Boy: 1,25 m.
Kilo: 68 kg.
Gelişme : Anorith Armaldo[/b]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aron

[image]http://img258.imageshack.us/img258/3656/304kj6.gif[/image]
Aron’ un gövdesi çeliktendir.  Bütün gücüyle saldırdığı zaman ağır bir kamyonu bile yıkabilir. Kamyonu yıkıldığında bu Pokemon için bir lokmalık yiyecek haline gelir.

Tip: Çelik(Sert)/ Kaya
Boy: 0,42 m.
Kilo: 59,8 kg.
Gelişme: Aron Lairon Aggron

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Azumarill

[image]http://img258.imageshack.us/img258/1811/184pc5.gif[/image]
Tipi:   Su
Boyu: 0.80 m
Kilosu: 28.5 kg
Gelişme: Marill Azumarill

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Azurill

[image]http://img258.imageshack.us/img258/3021/298ov8.gif[/image]
AZURILL’ in kuyruğu büyük ve çok hareketlidir. Bu Pokemon büyümek için ihtiyacı olan vitaminlerle doludur. Geniş  ve lastikten olan kuyruğunda sürekli hareket edip, oyun oynarken görülebilir.

Tip: Normal
Boy: 0,24 m.
Kilosu: 1,81 kg.
Gelişme: Azurill Marill Azumarill

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bagon

[image]http://img256.imageshack.us/img256/5701/bagonom7.gif[/image]

Tip:Dragon
Boy:0,30m.
Kilosu:1,59 kg.
Gelişme : Bagon Shelgon Salamance

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Baltoy

[image]http://img258.imageshack.us/img258/4855/343st2.gif[/image]
Kendi türünden olanları tanır tanımaz, onlarla biraraya gelir ve birlikte uyum içinde ve yüksek sesle ağlamaya başlar.

Tip: Toprak /Medyum
Boy: 0,54 m.
Kilo: 21,3 kg.
Gelişme :Baltoy Claydol

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Banette

[image]http://img487.imageshack.us/img487/2006/354cz1.gif[/image]
Bu bir tarafa atılan ve unutulan peluş bebek, içine lanetli bir enerji dolarak Banette olarak yeniden hayat bulmuştur. Bu Pokemon’un enerjisi ağzını her açışında sızıp azalır.

Tip: Hayalet
Boy: 1,12 m.
Kilo: 12,7 kg.
Gelişme : Shuppet Banette

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Barboach

[image]http://img409.imageshack.us/img409/8431/339bg6.gif[/image]

478
POKEMON CRATER

İlk olarak www.pokemoncrater.com sitesine giriş yapıyoruz  ;)

Yeni bir hesap almak için



burdan sign up diyoruz 

gelen pencereden yas aralığımızı seciyoruz



onaylıyoruz ve karsımıza gelen yerdeki kişisel bilgilerimizi dolduruyoruz  ;)



daha sonra ise contunie sign-up diyoruz 

aşsağıdan ise pokemon karakterimizi ve pokemonumuzu seciyoruz



Oyunda daha hızlı ilerlemek istiyorsak poocheyena yı secmeliyiz 

sectikten den sonra complete sign-up diyoruz 

daha sonra onumuze gelen yerden clik the login diyip oyuna giriyoruz 

Daha sonra ise efsane pokemonlar yakalayabilmek için gym leri yenmemiz gereklidir


Brock u yenebilmek için: Su, Grass, Steel. pokemonlarınızın olması gerekir  ' ın olması yeter
Misty yenebilmek için: Grass, Elektrik. pokemonlarınızın olması gerekir  ' ın olması yeter
Lt. Surge yenebilmek için: Yer. pokemonlarınızın olması gerekir  ' ın olması yeter
Erika yenebilmek için: Ates, Ucan. pokemonlarınızın olması gerekir  ' ın olması yeter
Sabrina yenebilmek için: Karanlık, Bocek. pokemonlarınızın olması gerekir  ' ın olması yeter
Janine yenebilmek için: Medyum, Steel, Ates. pokemonlarınızın olması gerekir  ' ın olması yeter
Blaine yenebilmek için: Su, Rock, Yer. pokemonlarınızın olması gerekir  ' ın olması yeter
Gary yenebilmek için: Elektrik, Karanlık, Rock, Yer. pokemonlarınızın olması gerekir  ' ın olması yeter

Falkner yenebilmek için: Electric, Ice.  ' ın olması yeter
Bugsy yenebilmek için: Fire, Flying, Rock.  ' ın olması yeter
Whitney yenebilmek için: Fighting, Any type.  ' ın olması yeter
Morty yenebilmek için: Dark, Psychic.  ' ın olması yeter
Chuckyenebilmek için: Electric, Psychic.  ' ın olması yeter
Jasmineyenebilmek için: Fire.  ' ın olması yeter [/b]

479
OGAME / ξ¿ξ---Ogame Başlangıç Bilgileri--- ξ¿ξ
« : 06 Haziran 2007, 08:17:52 »
BAŞLANGIÇ

Oyuna girdiğinizde ''Genel Durum'' ekranında olacaksınız.
Orada gezegeninizin ismini, oyun sunucusunun saatini, o sırada filonuz yoldaysa hedefe uzaklığıyla saldırıya uğruyorsanız düşmanın size ulaşacağı saati gösteren bölümü, gezegeninizin temsili resmini, çapını, sıcaklığını koordinat bazında pozisyonunu, sizin o ana kadar toplamış olduğunuz puanları ve tüm oyuncu sayısıyla sizin sıralamadaki yerinizi görebilirsiniz.
Gezegenin çapı üzerinde geliştirebileceğiniz teknolojiler ve inşa edebileceğiniz binaların kademeleri için önemlidir.
Ne kadar ''geniş'' bir gezegen olursa o kadar çok gelişebilirsiniz.
Sıcaklık değeri Deuterium üretiminize etki eder. Deuterium, soğukta daha çok ve rahat üretilebilen bir hammaddedir. Bu yüzden kuracağınız kolonilerin güneşe uzak olanlarında Deuterium'a ağırlık verirseniz daha kazançlı çıkarsınız.
Pozisyon kısmındaki değerlerin ilki galaksinizi (toplam 9 galaksi bulunur), ortadaki güneş sisteminizi (499 tanedirler) ve sonuncusu da güneşe olan yakınlığınızı gösterir. Her güneş sisteminde 15 gezegen vardır ve en yakınının sıra numarası 1, en uzağının 15 olur.
Genelde 1-3 arasındaki gezegenler koloni kurmaya pek elverişli değildrler. Alanları küçüktür ve ileri düzeydeki oyuncularca Gravitasyon Araştırması için kullanılırlar. Ayrıca kurulacak Solar Uydular da daha çok enerji sağlarlar.
12-15 arasındaki gezegenlerin de alanları küçüktür. Soğuk oldukları için Deuterium üretimi için çok elverişlilerdir.
Koloni kurmaya en uygun gezegenler 4-11 arasındakilerdir.
Yukarıda anagezegeninizle kolonileriniz arasında geçiş yapabileceğiniz bir açılır kapanır menü, o anki hammadde stoğunuz ve enerji durumunuz vardır.
Soldakı menü öğeleri ve onlarla ilgili bilgiler de şöyle:
Genel Durum
Geniş açıklaması yukarıda var.
BİNA
Hammadde stoğunuza ve bilimsel araştırma seviyenize uygun olan binaları bu bölümde inşa edebilirsiniz. Başlarda her binayı göremezsiniz, zamanla bilimsel araştırmalar yaptıkça daha çok bina çeşidi çıkar.
HAMMADDE
Bu bölüm sizin saatlik hammadde üretiminizi gösteren, ayrıca enerjiyi en verimli halde kullanabilmeniz için bir ayar tablosuna sahiptir. Bu tablodaki değerlerin yüzdelerini azaltıp çoğaltarak üretilen enerjiyi en kayıpsız şekilde kullanabilirsiniz. Tablonun üstünde göreceğiniz üretim faktörü değeri, 1'e olabildiğince yakın olmalıdır. En verimli üretim, üretim faktörü 1 iken ve sağ üsttekı enerji göstergenizin pay kısmındaki değer 0'a olabildiğince yakınken mümkündür.
ARASTİRMA
Bilimsel Araştırma Merkezi'nde yapabileceğiniz araştırma türlerini ve yaptıklarınızın seviyesini görebilirsiniz.
TERSANE
O anki hammadde stoğunuza ve bilimsel araştırma seviyenize uygun gemiler, casus sondası, solar uydular ve diğer yardımcı gereçleri yapabilirsiniz.
FİLO
Sahip olduğunuz gemileri gösterir. CAsus sondası göndermeyi, saldırıları ve nakliyeyi buradan yaparsınız.
TEKNİK
Tüm objelerin kurulum için bilimsel araştırma ve bina bazında gerektirdikleri koşulları bu bölümde görebilirsiniz. Yerine getirilen koşullar yeşil, henüz getirilmemiş olanlar kırmızı renktirler.
GALAKSİ
Sizin pozisyonunuz merkez alınarak, bulunduğunuz gakalsi ve güneş sistemindeki diğer gezegenlerin işgal edilip edilmediklerini, kimlerin yönetiminde olduklarını görürsünüz. Yukarıdaki oklarla güneş sistemini ya da galaksiyi değiştirebilirsiniz. Listede gördüklerinizin köşeli parantez içindeki ilki oyuncunun bağlı bulunduğu ittifakı, ortadaki oyuncunun gezegeninin ismini, parantez içindeki sonuncu da oyuncunun ismini gösterir. İsmi açık yeşil olan oyuncular çaylaklardır, onlara saldıramazsınız. Gezegen sırasının yanındaki T harfi harabe alanını, M harfi de bir ayı işaret eder. Aksiyon kısmından oyuncuya casus sondası ve mesaj yollayabilir, onu arkadaş listenize alabilirsiniz (yeşil
buton).* işareti o sırada gezegende bir inşa işlemi olduğunu ya da gezegen filosunun bir görev için yolda olduğunu gösterir. 14 dakika sonra * işareti zerini dakika sayacına bırakır. Sayaç 59 olduktan sonra da oyuncu ''off'' gözükür. Galaksi menüsünü kullanırkenki her tıklama size 10 Deuterium'a mal olur.
SAVUNMA
Gezegeninize savunma amaçlı roket sistemleri, toplar ve kalkanlar kurabilir, sahip olduğunuz savunma sistemlerini görebilirsiniz.
İTTİFAKLAR
Bir ittifaka başvurabilirsiniz. İttifaktaysanız, ittifak sayfanızla görüşe açıksa üye listesini görebilir, müttefiklerinize sirküler mesaj yollayabilirsiniz.
FORUM
Sizi Ogame.com.tr'nin forum sayfalarına yönlendirir.
İSTATİSTİKLER
Oyuncu ve ittifak istatistiklerini takip edebilirsiniz.
ARAMA
Oyuncu, gezegen ve ittifak arayabilirsiniz.
YARDIM

Sizi Ogame'in Almanca resmî sitesine yönlendirir.

HABERLER

Filo komutanlarınızdan gelen sonda ve savaş raporlarını, diğer oyunculardan gelen mesajları ve müttefiklerinizden gelen sirküler mesajları görürsünüz.

NOTLAR

Oyunla ilgili kendinize notlar alabilir, bir nevî ''to do list'' oluşturabilirsiniz.

Arkadaş Listesi

AYARLAR

Şifre ve e-mail adresi değişiklerini yapabilir, tatil moduna geçebilir, kaydınızı silebilirsiniz.

ÇIKIŞ
Kurumsal
Sizi Ogame'in kurumsal bilgilerine yönlendirir
************************************************** *******
AYRINTILAR
Binalar
Metal madeni
Gemi ve bina inşaatında kullanılan hammaddelerin en önemli kaynağı. Metal en ucuz hammadde olduğu için, aynı zamanda en çok kullanılanıdır da. Metal üretimi için fazla enerji harcamak gerekmez. Madenler büyüdükçe yüzeyden derine inerler. Daha derin ve büyük madenler sayesinde daha fazla metal çıkarılabilir ve böylece üretim de artar. Yalnız daha büyük madenlere daha fazla enerji ayırmak gerekir.
Kristal Madeni
Elektronik inşaat malzemesi ve alaşım için gereken hammaddelerin en önemli kaynağıdır. Kristal çıkarılırken gereken enerji, metal çıkarılırkenkinin neredeyse iki katıdır ve bu yüzden Kristal metalden daha değerlidir. Tüm gemi ve binaların Kristal ihtiyacı vardır. Ne yazık ki, gemi yapımı icin çok gerekli olan bu değerli madenler Metal'de oldugu gibi ancak daha derinlere inildikçe büyük miktarlarda çıkartılabilir. Daha saf ve büyük miktarda Kristal'e ulaşabilmek için maden ocaklarının kademelerinin yükseltilmesi gerekir.
Deuterium Sentezleyicisi
Deuterium, bir çeşit ağır sudur. Bu sebeple madenlerde olduğu gibi daha derinlerde daha fazla miktarda bulunmaktadir. Daha derinlere ulaşabilmek için sentezcinin geliştirilmesi ve kademesinin arttırılması şarttır. Deuterium neredeyse tüm gemilerde, tüm araştırmalarda, Galaksi'nin incelenmesinde, ayrıca Radar İstasyonu Taraması'nın çalışmasında çok önemli bir rol oynar.
Solarenerji Santrali
Madenlerin ve sentezcinin enerji ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çok büyük Solarenerji Santralleri yapmak gerekir. Fabrikalar büyüdükçe , ışık enerjisini elektrik enerjisine çeviren fotovoltaj hücreyle kaplı yüzey alanı da büyür. Solarenerji Santralleri gezegenin enerji ihtiyacini karşılamak için gerekli olan en önemli binalardır.
Füzyonenerji Santrali
Füzyonenerji Santrallerinde soğuk füzyon yöntemiyle, çok yüksek basınç ve ısı altında 2 hidrojen atomu helyum atomuna füzyonlanır. Bu işlem sırasında oluşan bir helyum atomu için 41,32*10^-13 Joul'luk enerji ışınım olarak açığa çıkar (1 gram hidrojenden 172 MWh enerji açığa çıkar). Füzyon Reaktörü ne kadar büyük olursa, o derece komplike füzyonlar elde edilebilir ve o büyüdükçe üretilebilen enerji de artar.
Robot Fabrikası Robot Fabrikaları gezegenin altyapısı ve organizasyonu için gereken vasıfsız iş gücünü üretirler. Kademesi arttıkça diğer binaların yapım süreci de hızlanır.
Nanit Fabrikası
Nanit Fabrikası robot tekniğinin taçlandırılmasıdır. Nanitler iyi bir iletişim ağıyla inanılmaz ve alışılmadık işler yapabilen nanometre büyüklüğündeki robotlardır. Neredeyse tüm branşlardaki üretimi arttırırlar. Her seviye gemi, bina ve savunma yapıları için gereken süreyi yarıya indirirler.
Metal Deposu
Çıkarılmış metaller için dev depolardır. Depo büyük olursa içinde tutulabilecek Metal de o kadar fazla olur. Eğer depo dolarsa daha fazla Metal çıkarılamaz ve madenin çalışması durur.
Kristal Deposu
Daha işlenmemiş Kristal, bu devasa depolarin içinde tutulabilir. Depo büyük olursa içinde tutulabilecek Kristal de o kadar fazla olur. Eğer depo dolarsa daha fazla Kristal çıkarılamaz ve madenin çalışması durur.
Deuterium Tankeri
Yeni elde edilen Deuterium'un depolanabileceği dev tankerlerdir. Bu depolar genellikle uzay limanlarının yakınında olurlar. Ne kadar büyük olurlarsa o kadar çok miktarda Deuterium depolanabilir. Tankerlerin dolması durumunda daha fazla Deuterium üretilemez.
Bilimsel Araştırma Labarotuvarı
Yeni teknolojileri keşfedebilmek için bilimsel araştırma istasyonu gereklidir. Bu istasyonlardaki ilerlemelerin kademesi yeni teknolojilerin geliştirilme hızını direk olarak etkiler. Gelişme kademesi ne kadar yükselirse yeni teknolojileri keşfetme hızı da o kadar artar. Bir gezegendeki bilimsel araştırmaları mümkün olduğunca hızlı bitirebilmek için tüm bilim adamlarının bu gezegende kurulan yeni araştırma istasyonuna gönderilmeleri gerekir. Bu yüzden diğer gezegenlerde bilim adamı kalmaz. Eğer yeni bir teknoloji keşfedilirse bilim adamları bu yeni teknoloji ile birlikte kendi vatanları olan geldikleri gezegene geri dönerler. Böylece bu teknoloji bütün gezegenlerde kullanılabilir.
Roket Silosu
Roket Siloları'nda roketler konuşlandırılır. Yapımı biten her kademe için tamamen isteğe bağlı ama azami 5 roket konuşlandırılabilir.
Bilimsel Araştırma Merkezi Bölümleri
Casusluk Tekniği
Casusluk Tekniği ilk aşamada daha yeni ve daha etkili sensor bulunmasındaki araştırmalarda kullanılır. Teknik geliştikçe bu tekniği kullananlar çevrelerinde olup bitenler hakkında daha fazla bilgiye sahip olurlar. Casusluk yapabilmek için kendi kademenizle rakibinki arasındaki fark çok önemlidir. Casusluk Teknigi geliştirildikçe hem casusluk sonrası gelen raporların içeriği daha zengin olur hem de casusluk yaparken yakalanma riski azalır. Eğer bir rakibin üstüne gönderilen Casus Sondası sayısı artarsa, gelen raporlar da daha detaylı olur. Ama aynı zamanda yakalanma riski de artar.
Bu teknolojinin çok erken keşfedilmesinde yarar vardır. En uygun zaman Küçük Nakliye Gemileri'nin bulunmasından sonradır.
Daha ayrıntılı bilgiyi Casusluk bölümümüzde bulabilirsiniz.
Bilgisayar Tekniği
Teknik, mevcut bilgisayar kapasitesinin genişlemesi ile alakalıdır. Her zaman eskisine göre daha etkili ve verimli bir bilgisayar ağı oluşması için araştırma yapılır. Bilgisayarın verimi ve işlemlerin yapılış hızı da bu gelişime orantılı olarak artar. Bilgisayar kapasitesinin genişlemesi ile emir verilen filo sayısı arttırılabilir. Yükseltilen her 1 kademe ile yönetilebilen filo sayısı da 1 artar. Aynı anda yönetilebilen filo sayısı artarsa, yapılabilecek akınıi seferlerinin de sayısı artar ve bunun sonucu olarak ele geçirilen hammadde artar. Bu tekniği tüccarlar da kendi ticaret filolarının sayısını arttırmak için kullanırlar. Bu yüzden bu tekniğin tüm oyun boyunca düzenli olarak geliştirilmesinde yarar vardır.
Silah Tekniği
Her şeyden önce eldeki silah gücünün gelişmesini amaçlar. Bu noktada en çok, eldeki sistemlere daha fazla enerji sağlanmasına ve bu enerjinin amacına uygun kanalize edilmesine önem verilir. Böylece silah sistemleri öncekine göre daha etkili ve daha fazla zarar verici olurlar. Yükseltilen her kademe birimlerin başlangıçtaki silah gücünü % 10 arttırır. Silah Tekniği'ni geliştirmek, kendi birimlerinizin vuruş gücünü her zaman etkili ve de hazır kılmak için çok önemlidir. Bu yüzden bu tekniğin tüm oyun boyunca aksatılmadan geliştirilmesi gerekir.
Koruyucu Kalkan Tekniği
Kalkanların daha verimli ve dayanıklı olabilmeleri için onlara daha fazla enerji sağlanmasını sağlayacak olan teknolojinin geliştirilmesini amaçlar. Yükseltilen her teknik kademe birimlerin başlangıçtaki koruyucu kalkan gücünü % 10 arttırır.
Uzay Gemilerinin Zırhlandırılması
Özel alaşımlar sayesinde uzay gemilerinin zırhları daha da güçlendirilebilir. Bir kere dirence ve de darbeye çok dayanıklı bir alaşım keşfedilirse, o zaman tüm gemiler özel bir ışımaya tabi tutulup eski zırhları bu yeni alaşımdan elde edilen zırhla değiştirilir. Böylece seviye başına zırhın direnci % 10 arttırılabilir.
Enerji Tekniği
Enerji iletme sistemlerinin ve enerji depolama sistemlerinin gelişmesi ile yakından ilgilidir. Yeni teknolojilerin keşfi ve geliştirilmesi için çok önemli bir tekniktir.
Hiperuzay Tekniği
4. ve 5. boyutun birleştirilmesi sonucu artık eskisine göre daha ucuz, güçlü ve verimli bir hareket tertibatı oluşturmak mümkündür.
Yanmali Motor Takımı
Eski yöntem arkadan itme sistemine göre çalışırlar. Yüksek ısıya tabi tutulan materyal geri püskürtülerek gemi ters yönde harekete geçirilir. Bu motorların etki alanları çok geniş değildir ama üretimleri çok ucuzdur. Bunun dışında çok küçük oldukları ve az yer kapladıkları için küçük gemilerde tercih edilirler. Her türlü uzay yolculuğunun temeli oldukları için mümkün olduğu kadar erken geliştirilmelidirler. Her gelişim kademesi başına şu gemilerin hızını %10 arttırır: Küçük ve Büyük Nakliye Gemileri, Hafif Avcılar, Casus Sondaları ve .Geridönüşümcüler
İmpuls (İçtepi) Motor Takımı Geri itme prensibine dayanır. Radyoaktif ışıma büyük oranda, enerji kazanımı için uygulanan atom füzyonu sırasında artan maddelerden sağlanır. Bu motor takımlarının geliştirilmesi şu gemilerin hızını başlangıçtaki seviyesine göre %20 arttırır: Bombardıman Gemisi, Kruvazör, Ağır Avcı ve Koloni Gemisi.
Hiperuzay İticisi
Uzay zamanının bükülmesi sonucu geminin yakın çevresindeki alan sıkıştırilabilir ve bu da uzun mesafelerin daha hızlı katedilebilmelerine olanak sağlar. Hiperuzay İticisi ne kadar gelişmiş olursa, uzay sıkıştırılması da o derece başarılı olur. Her yükseltilen kademe için şu gemilerin hızı %30 artar: Komuta Gemisi, Muhrip ve Ölüm Yıldızı.
Lazer Tekniği
Lazer yoğun ve güçlü bir enerji ışını sağlar. Bu aletler, optik bilgisayarlardan Ağır Lazer Topları'na kadar pek çok işe yarayabilirler. Mesela Ağır Lazer Toplarıyla en güçlü gemi zırhları bile geçilebilir. Lazer teknolojisi daha başka silah tekniklerinin geliştirilmesinde de çok önemli bir rol oynar.
İyon Tekniği
Hızlandırılmış iyonlardan oluşan, gerçekten ölümcül yönlendirilmiş ışın türüdür. Bu ışınlar çarptıkları maddelerde çok ağır hasara yol açarlar.
Plazma Tekniği
Geliştirilmiş İyon Tekniği'dir aslında, ama iyonları hızlandırmaz. Onun yerine yüksek enerji yüklü plazmalar oluşturur. Çarptığı maddelerde yok edici bir etki yapar.
Gravitasyon Araştırması
Gravitasyon, yükü ve yığını olmayan yerçekimi kuvvetini belirleyen bir partikeldir. Yoğun graviton partikelleri yüklü saldırılar sayesinde suni bir yerçekimi alanı oluşturularak gemiler, hatta aylar yok edilebilirler. Yeterli miktarda gravitasyon elde edebilmek için çok yüksek miktarda enerjiye ihtiyaç vardır.

480

###OGame Hesaplayıcı Programlar###


***program download linklerindeki r.apidshare için r ile a arasındaki noktaları silmeyi unutmayın***

***************************************************************
***************************************************************

SpeedSim savaş simülasyonu-son versiyon

Savaş gercekleşmeden önce kendi filonuzu ve tekniklerinizi,ayrıca karşı tarafın filosunu tekniklerini ve savunma araçlarını yazarak yaklaşık savaş sonucunu öğrenebileceğiniz program.

speedsim resmi sayfası

http://speedsim.sourceforge.net/dl.htm

Sppedsim i Türkçe yapmak için aynı sayfanın alt tarafında türkçe dil dosyası linki var,oradan türkçeyi tıklayıp,indirdiğiniz dosyayı spedsim klasörüne taşıyın.daha sonra sepedsimi çalıştırdıktan sonra programın üst kısmından language den türkçeyi seçin.

Speedsim skinleri

indirdiğiniz skini speedsim de aynı dosyanın içine açtıktan sonra speedsim de sağda arayüzü değiştir diye bir yer var.oradan istediğiniz skini kullanabilirsiniz.

http://www.speedsim.de.vu/eng (adrese girdikten sonra soldaki linklerde Skins linkine tıklayıp beğendiğinizi indirin)

Temanın arkaplan resmini kendi istediğiniz resmi koymak için bir tema indirin, içeriğindeki bg.bmp resmini istediğiniz bir resimle, mümkünse aynı boyutlarda bir resimle aynı ad ile değiştirin. Dikkat edin, değiştireceğiniz resim bmp uzantılı olacak. Bunun için basitçe Windows'un Paint'i ile bmp yapabilirsiniz.


***************************************************************

RHesap 2.0 Üretim ve Maliyet Hesaplayıcı *** YENİ***

Program Boyutu : Boyutu 2,5 MB
Skinler bulunduğu için program kurulum istiyor. Kurulumu Next ve Install butonunu tıklayarak kolayca yapabilirsiniz.

HESAPLAMA

1- İmparatorluk menüsünde girilen kademelere göre günlük üretimi hesaplar.
2- Ana gelir olarak metale 20, kristale 10 ekler.
3- Füzyo Enerjinin tükettiği deut miktarını bularak saatlik deut üretiminden düşer.
4- Son olarak elde edilen rakamları Saatlik Net Üretim, Günlük Net Üretim ve Aylık Net Üretim olarak gösterir.

Program ilk açıldığında karşınıza Saatlik net üretim gelir. Günlük ve aylık üretimleri görmek için isimlerin üzerine tıklayın. Kademeler girilmezse veya sıfır olarak yazılırsa ekranda ana gelir olarak 20 metal, 10 kristal görürsünüz.
1- İmparatorluk Menüsü: Burada tüm sömürgelerinizi ve binalarınızın kademelerini toplu olarak görme şansımız var. İmparatorluk menüsüne gezegenlerimizi, kademelerimizi yazıyoruz. Hesapların doğru yapılabilmesi için kırmızı ve mavi olanları eksiksiz dolduruyoruz. Sıcaklık, metal, kristal gibi alanların kademelerini girerken bunların kırmızı, füzyon Enerji Santralinin ise mavi olduğunu göreceksiniz. Onları eksik bırakırsanız hesabınız hatalı çıkar.

2- Savunma Binaları ve Araştırmalar: Burada tüm sömürgelerinizdeki savunma binalarınızı ve sayılarını yazarak hepsini aynı anda görme şansı yakalıyoruz. Böylece zayıf olan savunma hangisi diye sömürgeleri tek tek dolaşmaya gerek kalmıyor. Araştırmaları da aynı şekilde görebiliyoruz.

3- Kademe Maliyeti: Bu butonu tıklayarak açılan formdan binaların, araştırmaların, gemi ve savunmaların maliyetini hesaplayabilirsiniz.

4- Filo / Savunma Üretimi :  Bu menüde aylık üretiminize göre yapabileceğiniz gemi ve savunma sayısını görebiliyorsunuz. Üstte net yapabileceğiniz adet yazar. Altta ise Metal, Kristal ve Deuta göre ne kadar üretebileceğiniz gösterilir. Böylece hangisini artırınca daha fazla gemi/savunma yapabileceğinizi de görmüş oluyorsunuz.

5- Oyuncu bul : Burada oyuncu/ittifak adı ve evreni yazarak doğrudan Ogamestatse bağlanarak oyuncu/ittifak istatistiklerine bakabilirsiniz.
6- Ticaret:   Bu menüde satacağınız madene karşılık alacağınız madenin miktarını hesaplayabilirsiniz. Bunu zaten hesap makinesi ile de yapıyordunuz. O kadar etkileyici değil ama karışık satış bölümüne geçerseniz size kolaylık sağlayan yönünü göreceksiniz. Diyelim deut satacaksınız. 500 bin deunuz var. Bunun %80 kadarını kristal kalanını da metal ile değişmek istiyorsunuz. Oran bölümüne 80 Maden miktarı bölümüne de 500000 yazarsınız. Satılan maden olarak Deutu alınacak ağırlıklı maden olarak da kristali tıklarsınız. Bu kadar. Hesap makinesi ile cebelleşmeye gerek yok. Deut oranları değişebilir. Bunu ayarlardan girerek değişebilirsiniz. Metal oranı diyelim 2 ama siz 3 olarak satacaksınız. Ayarlardan metali 3 yapın gidip hesabınızı yapın. Sonra tekrar doğru oranı girersiniz.

7- Ay yok etme : Burada ay-ölüm yıldızı savaşı hesabı yapabilirsiniz. Fazla açıklamaya gerek yok zaten.

8- Programda 6 tane skin var. Beğendiğinizi seçerek kullanmaya başlayabilirsiniz.

9- Bilgisayarınıza format atacağınız zaman Başlat/Çalıştır açın. Regedit yazın. HKEY_CURRENT_USER altında Software altında RHesap üstüne gelin. Sağ tıklayıp ver diyin. Kaydedeceğiniz yeri seçin mesela kademeler diyin. Formattan sonra programı kurun. Sonra kaydettiğiniz kademeler isimli kaydettiğiniz dosyayı çift tıklatın. Böylece formattan önceki yazdığınız kademeler aynen geri gelmiş olacak.(ogame forumdan alıntıdır.)

http://r.apidshare.com/files/34906259/rhesap.rar.html


***************************************************************


Firefox

Ogame oynuyorsanız ve firefox kullanmıyorsanız zaten baştan kaybetmişsiniz demektir:)firefox internet explorera göre çok daha hızlı ve kullanışlı bir internet tarayıcısıdır ayrıca bir çok eklentiye sahip olması da diğer bir avantajı.türkçe son versiyonu indirmek için aşşağıdaki linke tıklayın.

http://www.mozilla-europe.org/tr/products/firefox/


***************************************************************

Firefox için foxgame eklentisi

**özellikleri**
-genel durumda filo ve içerik ayrıntısı.
-ana sayfada kullanıcı adınızı ve evreni seçtiğiniz yerdeki evren kısmını önceden ayarladığınız evren olarak otomatik seçer.
-sadeleştirilmiş galaksi ekranı.
-özel mesajları ve sirkuler mesajların arka planını istediğiniz gibi renklendirebilirsiniz.
-mesaj silme butonu üst kısıma da eklenip işimizi kolaylaştırıyor.
-filonun varış ve dönüş zamanları saat olarak görülebiliyor artık. binaların ve araştırmaların bitiş saati görülebiliyor.
-çoklu dil desteği de var.
-büyük harabe alanları artık gözünüze çarpacak halde renkleniyor.

Yapacağınız İşlemler

1. Firefoxu kurun.
2. Firefox sayfasını Açın.
3. Adres bölümüne (http://foxgame.mozdev.org/changelog.html) adresini yazın ve gİt tuşuna basın.
4. Açılan sayfada en üstteki versiyonu tıklayınca  küçük bir pencere açılacaktır.
5. Kuruluma hazır olması için bekleyin ve hazır olunca kurun.
6. Firefox sayfalarını kapatın ve yeniden açın foxfame çalışacaktır.


http://foxgame.mozdev.org/changelog.html
(en üstteki en yeni versiyonu yükleyin)


***************************************************************


EXEL Tabanlı İmparatorluk Menüsü-1

Excel dosyasın indirin. Açın. Makro içerdiğinden makroları kabul etmeniz gerekir. Bunun için Excel-->araçlar-->seçenekler-->güvenlik-->makro güvenliği-->düşük yapın. Exceli kapatıp açın.
Genel sayfasını açın: Evren ismi, koloni isimleri, koordinatlarını, gezegen alanını, max sıcaklığı, hammadde yüzdelerini girin.
Binalar sayfasını açın. Burada gezegen isimleri otomatik gözükmesi gerekiyor. Kademelerini girin.
Aynı şekilde savunma, araştırma, aylar, filo sayfalarında bilgileri girin.

Programın bize verdikleri:
Genel sayfasında: Madenlerin günlük toplamları. koloniler ve genel toplam.
Puanların grafik dağılımı, tüm kolonilerdeki maden seviyelerinin grafik gösterimi. Resim.
Binalar sayfasında: tüm kolonilerin puanları ve yapımda gerekli madenleri. Koloni terketmede kaç puan gidecek hesabı otomatik çıkıyor.
Savunma sayfasında: Tüm kolonilerin ayrı ayrı kazandırdıkları puanlar, ay savunması puanları.
Araştırma sayfasında: Araştırma skorları, puan skorları. En yüksek araştırmanın yapıldığı gezegenler, gezegenler arası roketlerin menzili.
Aylar sayfasında: Phal. menzili, geri tepme şansı, puan skoru. Ayrıca Yokolma şansının otomatik hesabı.
Filolar sayfasında: Getirdiği puanlar, ana savaş filosu ve otomatik gravitasyon hesabı. Gravitasyon içi kalan ve toplam süreyi veriyor.
Required Resources sayfası: Burada giriş yapılmıyor. Maden kademeleri için gerekli maden tablosu var.
Notlar sayfası: Yazı yazabileceğiniz boş sayfa


http://r.apidshare.com/files/34923216/MS-AuxCommander_2.5.rar.html

***************************************************************

EXEL Tabanlı İmparatorluk Menüsü-2

Başka bir imparatorluk menüsü gerekli yerlere bilgilerinizi(bina,araştırma vs. kademelerinizi) girmeniz gerekiyor.(oldukça görsel hazırlanmış)

http://r.apidshare.com/files/34911812/imparatorluk.rar.html

***************************************************************

RakSim-gar simülasyonu

(Gezegenler arası roket saldırısı simülasyon programı)

http://r.apidshare.com/files/14720269/Raksim_tr.zip.html

***************************************************************

Durum izleme aparatı

Birkaç gezegeni sömürgeleştirmiş olan oyuncuların, hangi gezegende ne durumda olduklarını toplu bir halde görmelerine olanak tanır.
Bir gezegene sahip oyuncular da sayfalardaki ilgili yerleri doldurarak durumlarını daha iyi görebilirler.

http://r.apidshare.com/files/14833422/durum_izleme_aparat__305_.html

***************************************************************

Maden üretim hesaplayıcısı

Excel formatındadır. Renkli kutulara maden kademelerinizi girmeniz yeterli,
saatlik ve günlük üretiminizi görebilirsiniz. (Dinçer arkadaşımıza teşekkürler)

http://r.apidshare.com/files/17369970/ueretim.xls

***************************************************************

OGame ay hesaplayıcısı

Bu program ile hiçbir formül bilmenize gerek kalmadan sadece istenen değerleri girerek önemli sayılabilecek birçok işlem ve sonucunu hesaplayabilirsiniz. Ay alan'ı bulmaktan radar istasyonu menziline, ayın yok olma ihtimalinden, yoketmek için gönderilen ölüm yıldızlarının yokolma ihtimaline, solar uydu enerji üretimi hesaplamasından gezegenlerarası roketatar menzili hesaplamasına, ay çıkma ihtimali hesaplamasından hammadde üretim hesaplamasına bir çok hesaplama %100 doğru olarak sizlere bu programda sunulmuş. Ancak yine de yanlış hesaplamalardan oluşan hatalardan siz sorumlusunuz, programın doğru çalışma garantisi zaman zaman olmayabilir.

Programı kullanabilmek için tek yapmanız gereken size sorulan bir yada iki değeri programa girmek ve "Hesapla" tuşuna basmak, gerisini program sizin için zaten hallediyor)

http://www.arsivindir.com/?page=indir&cid=9937653#

veya

http://r.apidshare.com/files/14833845/ogameayhesap_kur.exe.html

***************************************************************

FleetUntil

Süre hesaplama programi. Filonuzu bir daha online oluncaya kadar havada nasil kalabilecegini hesaplayan program.programın açıklamasında yazan şu:''Belirli bir filo sayisi, kalkış ve varış saati girin.
Bu program önerilen filo hızı, toplam filo kaçırma süresi ve yakıt tüketimini hesaplayacaktır.

http://r.apidshare.com/files/14834350/fleetsave.rar.html

***************************************************************


Savaş raporu düzenleyici

Savaş raporlarınızı forumlarda yayınlarken her çeşit gemi ve savunma aracına ve sayılarına farklı renkler vermenizi sağlayan ve karmaşıklığı azaltıp daha anlaşılır ve havalı raporlar koymanızı sağlayan program.

http://www.gengvv.nl/DutchDemon/CRconverter1.5.zip

***************************************************************

Ticaret oranı hesaplayıcı

Bu Program Sayesinde Ticaretlerde Hesap Kitap İsleriyle Fazla Zaman Kaybetmemek Amaclanmistir.
Programin Özelligi, Verilen Maden Miktarina Göre Ödenmesi Gereken Karsiligi:

* Tek Ürün Olarak (Örnegin Deuterium'a Karsilik Metal)
* Karisik 2 Ürün Olarak (Örnegin Deuterium'a Karsilik Metal Ve Kristal)
* Belirli Bir Gemi Oraninda (Örnegin Komuta Basabilmeye Uygun Oranda)Hesaplamasidir.

Kullanimi:

1- Ayarlar:
1.A. Mevcut Ticaret Oranlari: Burada Su Andaki Mevcut Ticaret Oranlari Olan 1-1.5-2.5 Oranlari Kayitlidir. Oyun Yöneticileri Tarafindan Yapilacak Bir Degisikligi Buraya Yansitabilirsiniz.
1.B. Koordinat: Buraya Sattiginiz Malin Karsiliginin Gelecegi Koordinati Kaydedebilirsiniz. Bu Sekilde İleride Anlatilacak Mesaj Olusturma İsleminde Kolaylik Saglanir.
1.C. Server Saati: Buraya Bulundugunuz Ülkeye Göre Server Saatinin, Bilgisayarinizin Saatinden Ne Kadar İleri Ya Da Geri Kaldigini Yazabilirsiniz. Bu Sekilde İleride Anlatilacak Mesaj Olusturma İsleminde Kolaylik Saglanir.
2- Verilen Maden:
Bu Kisma Sattiginiz Madeni Cinsine Göre Yanina Tik Koyarak Yaziyorsunuz
3- Alinan Maden:
3.A. Tek Ürün: Buraya Sattiginiz Madenin Karsiligini Tek 1 Ürün Olarak İstediginizde, İstediginiz Ürün Cinsini İsaretlemeniz Yeterlidir.
3.B. Karisik Ürün: Bu Kismi, Sattiginiz Ürünün Karsiligini 2 Ürün Cinsinden İstediginiz Taktirde Kullaniyorsunuz. Örnegin, Sattiginiz 1m Deuterium'un Karsiliginin 2m'ununun Metal, Kalaninin Kristal Olarak Yollanmasini İstediginiz Taktirde, Metal-Kristal Bölümünde Metal Kismina 2.000.000 Yazdiginiz Taktirde, Ne Kadar Daha Kristal Gerektigini Hesaplayabilirsiniz.
3.C. Gemi Orani: Bu Kismi, Sattiginiz Ürünün Karsiliginin Bir Gemi Üretmek İcin O Gemi Oraninda Yollanmasini İstediginiz Taktirde Kullaniyorsunuz. Örnegin, Sattiginiz 1m Deuterium'un Karsiliginda Gelecek Malin, Hafif Avci Üretmenize Uygun Sekilde Gelmesini İstiyorsaniz, "Hafif Avci" Kutusunu İsaretlemeniz Yeterli Olacaktir.
4. Mesaj Olustur:
Hesaplarinizi Yaptiniz, Belirlediginiz Karsiligin Hangi Koordinata İstediginizi Aliciya Özet Olarak Belirten Mesajin Otomatik Olarak Olusturulmasini Saglar.


http://www.edepom.com/download/y6r1h4/ogame_ticaret.rar.html


***************************************************************

OGame Skin Downloader

Skin İndirmek için Tasarlanmış ve OGameye özel Bir Program.

Programı İndirdikten Sonra Zip Dosyasından Çıkartın ve Bir Klasörün içine Atın.
Programı Açın
URL Link Yazan Yere Skinin Adresini Yazın ve Sağ Üst Köşede Bulunan Download Butonunu Tıklayınız. Skinin İndirilmeye Başladığını Göreceksiniz. Skin indirilirken indirilen resimlerin öz izlemesi indirim sırasına görünmektedir.
İndirilen Skin Nereye İndi..? Bilgisayarınızda Aramayın. ( İndirilen Skin Programın Bulunduğu Klasör içinde Otomatik olarak dosya açıyor ve o klasörün içine otomatik olarak kaydediyor.
Skin İnmiştir, İster kullanın ister oynama yapıp kendi skininizi yapın.

http://digilander.libero.it/skinogame/ODownloader.zip

***************************************************************

İttifak sayfası kod gösterici

İttifak sayfası hazırlarken yazdığınız kodların ittifak sayfasında nasıl görüneceğini gösteren program.program kurulum gerektirmiyor,dosyayı indirip program simgesine tıklamanız yeterli,açılan program penceresinin sol tarafındaki(zrodlo yazan pencereye)tıklayıp kodları yazıyorsunuz,program sağ tarafındaki pencerede(podglad yazan pencerede)kodların sayfada nasıl gözükeceğini gösteriyor.
 
http://r.apidshare.com/files/34917910/ittifaksayfasi.rar.html

***************************************************************
***************************************************************

###OGame Faydalı Linkler###

***************************************************************
***************************************************************

Drago-sim

Online savaş simülatörü(Yeni gemi de mevcut-fırkateyn-Battlecruiser)

http://drago-sim.com/index.php?lang=turkish

***************************************************************

O-CALC

Çok çeşitli hesaplamaları internet üzerinden herhangi bir program indirmeden yapabileceğiniz faydalı bir link,bu sayfadaki tool´larla kolayca hesaplamalar yapabilirsiniz, bunlar sizlere oyunda yardım edecektir. Hesaplamaların arasında yapıların giderleri de vardır. Gemi, Araştırma, Savunma yapıları ve inşaa için Yapım Süresi hesaplamaları gibi imkanlarda sunuyoruz. Sadece bi kaç tıklama ile Filolarınızı hedefe varacağı süreleride hesaplayabilirsiz. Daha sı bir Sömürge terketdiğinizde kac puan kaybedeceğinizi de hesaplayabilirsiniz. Ayrıca Maden üretimi veya Filolarınızda ve Araştırmalarda nekadar maden harcamak zorunda kaldığınızıda hesaplayabilirsiniz. Gravitasyon Araştırması içinde ufak bi hesaplama bölümü de vardır.

http://tr.o-calc.com/

***************************************************************

Ogame resmi sitesindeki hesaplayıcı

Binaların,savaş gemilerinin,savunma araçlarının ve bilimsel araştırmaların ne kadar zamanda ve ne kadar madenle yapılabileceğine bakabilirsiniz(Tersane,Robot Fabrikası,Bilimsel araştırma laboratuvarı ve Nanit kademesini yazmayı unutmayın)aynı linkte uçuş süresi hesaplayıcı da var.(Yanmalı Motor Takımı,İmpuls (İçtepi) Motor Takımı,Hiperuzay İticisi kademelerinizi ve kordinatları yazarak uçuş sürenizi hesaplayabilirsiniz)

http://www.ogame-tr.com/hesaplayici.php

***************************************************************

Takanacity

Bu da diğer online hesaplama sitelerinden bir tanesi.yalnız bir de online savaş raporu düzenleyicisi var)

Takana'nın SR Aracı

Bu araç (SR) savaş raporlarınızı rengarenk forum mesajlarına çevirir.

Takana'nın OGame Hesap Makinası

Bu araçla binaların, araştırmaların, gemilerin ve savunma sistemlerinin maliyetlerini ve diğer özelliklerini hesaplayabilirsiniz.

http://www.takanacity.com/index.php?sLang=7

***************************************************************

Web Tabanlı Gar Simulatörü

Adı üstünde web(internet bağlantısı gerekli)üzerinden gar simülasyonu yapabileceğiniz site.
http://raksim.owiki.de/turkish/Raksim_tr.html

***************************************************************

Ogamestats

Bu siteden evrenlere göre oyuncu araması yapabilir,günlük,haftalık ve aylık en iyi gelişen oyuncuların durumunu takip edebilirsiniz.puan,filo ve bilimsel araştırma gelişimleri grafiksel olarak da gösterilmektedir.

http://www.ogamestats.com/ (Türk serverı için)

http://www.ogamestats.de/ (Alman serverı için)

***************************************************************

OGame serverları

Serverların durmunu görebileceğiniz bir site.Server ların cevap süresine göre yoğunluğunu yada çalışıp çalışmadığını anlayabilirsiniz.

http://ogame.make-more.ch/serverstate/index.php?language=com.tr

***************************************************************

OGamemaps

sitedeki açıklamalar

Haritalar
Bir oyuncunun tüm koordinatları, yakınınızdaki güçlü veya zayıf tüm oyuncular, bir ittifağın tüm oyuncuları ve koordinatları, belli bir koordinat aralığında aya sahip olanlar, inaktif (i) yoğunluğu fazla olan bölgeler, ittifağınızda ay sahibi olanlar gibi aramaları yapmanıza olanak sağlar.
İstatistik
İlk 1500 içerisindeki oyuncuların son 24 saate ait değerlendirmeleri ve grafiğe dökülmüş haftalık/aylık performansları.)

www.ogamemaps.com

***************************************************************

Ogame.org da inaktif oyuncular

Ogame.org da evrenlere göre inaktif oyuncuları,cezalı ve tatil modundakileri bulabileceğiniz bir site.

http://www.joy-datou.com/org/galaxylist.php

***************************************************************
***************************************************************
***************************************************************


###Ogame Skin (Avatar) Merkezi###

[link=http://forum.donanimhaber.com/m_8092419/mpage_1/key_//tm.htm#8092464]>>>Skinler ve skin sorunları için TIKLA<<<[/link]


***************************************************************
***************************************************************
***************************************************************

Arkadaşlar bu şekilde konu çok var forumda ancak bazısında sadece bir kaç program var bazısındaki program linkleri ölü ya da bazı konular karman çorman,sadece ogame programlarını bulabileceğimiz bir konu olsun istedim böylece hem konu kirliliğinin önüne geçmiş oluruz hemde aradığımızı daha kolay buluruz.programların çoğunu kendim upload ettim bazılarını da başka arkadaşların açtıkları konulardan aldım,zamanla yeni çıkan programlar olursa onlarıda ekleriz,burda olmayan bildiğiniz başka programlar varsa download linkini bana pm atarsanız onlarıda ekleriz,hepinize iyi oyunlar..

***program download linklerindeki r.apidshare için r ile a arasındaki noktaları silmeyi unutmayın***