Gönderen Konu: Kİbar, 150 Bİn Adedİ GÖzlÜyor Hyundaİ'den Yenİ Model Beklİyor 07.06  (Okunma sayısı 286 defa)

Çevrimdışı J@koß

  • 5. SINIF UYE
  • *
  • İleti: 813
  • Puan 1000
  • David ViLLa
    • Profili Görüntüle
Koreli otomotiv devi Hyundai Motors Company, geçtiğimiz yıl Türkiye’de Kibar Holding’le ortak olduğu Hyundai Assan’daki çoğunluk hisseyi alırken verdiği sözleri yerine getirmeye hazırlanıyor.
Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, 2010 yılından itibaren yeni model yatırımı ve buna bağlı olarak kapasitenin artacağını belirterek, "Karşılıklı verilmiş sözler var. Bu ortaklıkta beni ancak kapasitenin en az 150 bin adede ulaşması ve daha kárlı üretim şartları mutlu eder" dedi.


Yeni model belli olacak

Kibar, Hyundai’nin en küçük sınıfta yer alan modeli Atos’un yerine geliştirdiği ve Hindistan’da üretilen yeni i10 modelinin tanıtım toplantısında sorularımızı yanıtladı. Kibar, "Önümüzdeki birkaç ay içinde 2010 yılına doğru üretimine başlanacak yepyeni bir modelin Türkiye’de üretimi için karar verilecek. Biz iki farklı segment ve araç için fizibilite çalışması yapıp, sunduk. Koreliler bizim isteklerimize göre bu modelleri geliştiriyorlar. Accent ve Matrix üretiminden hangisinin üretimine son verileceği belli değil. Ama yeni üretilecek model 80-90 bin adetlik bir kapasite demek. Şu anda 100 bin adet olan üretimimizin, 86 binini ihraç ediyoruz" dedi.

Küçük motor vergisi

Kibar, Türkiye’de binek araçlara yüzde 37’den başlayan vergiler, hafif ticari araçlara ise yüzde 10’luk verginin uygulandığına dikkat çekerek, "Türkiye’de 5 koltuk 7 koltuk demeden hafif ticarilere düşük vergi uygulanıyor. Buna karşın 1.3 litreye kadar olan küçük motorlu araçlara yüzde 37 vergi var. Bu dengesizliğin ortadan kaldırılması için Maliye ve Sanayi bakanlıklarına başvuruda bulunduk. Hükümetin hem çevrenin korunması, hem düşük yakıt tüketimi açısından bu soruna çözüm üretmesini bekliyoruz. Hafif ticari araç vergisinde birkaç puanlık artışla, 1.3 litreye kadar olan motorların vergisinde rahatlıkla indirime gidilebilir. Böylece hem devletin vergi kaybı olmaz hem de akaryakıt tüketiminde yaşanacak azalmayla, ithalat kaybını azaltır" dedi.

Hyundai Assan Direktörü Yavuz Kim ise yatırım için şu anda ortamın sisli olduğunu belirterek, "Bütün şirketler gibi biz de yatırım yapmadan ayakta durulmayacağını biliyoruz. Ancak şimdiden detay açıklamak mümkün değil" diye konuştu.

Hyundai Euro 2008’e 140 milyon dolar yatırdı

DÜN başlayan EURO 2008’in en büyük sponsorlarından biri olan Hyundai, bu yılki organizasyon için tam 140 milyon dolar yatırım yapmış. Hakemlerin taşınmasından, üst düzey yöneticilerin taşınmasına kadar pek çok taşıma işlemi Hyundai sponsorluğunda gerçekleşirken, Türkiye’den de 94 Hyundai davetlisi maçları yerinde izleyecek. Hyundai 2014 yılına kadar Avrupa Şampiyonası’nın sponsorluğuyla ilgili sözleşme imzaladı.

Hyundai’nin ’Ayten’i 21 bin 200 YTL’ye geldi

HYUNDAI’nin Hindistan’daki yeni tesislerinde ürettiği küçük sınıftaki küçük temsilci i10 (İngilizce okunuşu Ayten) Türkiye’de 21 bin 200 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Hyundai’nin Avrupa stratejine bağlı olarak geliştirdiği ’i’ serisi araçların ikincisi olan i10’un 66 beygirlik 1.1 litre motoru, küçük boyutları, ABS, klima, otomatik vites gibi modern ekipmanları, kolay park özelliği ile küçük sınıfa hareket getirmesi bekleniyor. 5 yıl veya 100 bin kilometre garantisiyle satışa sunulan i10’dan Hyundai Assan bu yıl sonuna kadar 500 adet satmayı hedefliyor. Hyundai Assan Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, "Aslında biz 1000 adet istedik ancak Hyundai bize 500 adet verebildi " dedi.