Gönderen Konu: ..::GEARS OF WAR VS RESİSTANCE::..  (Okunma sayısı 1506 defa)

Çevrimdışı mert961

  • 3. SINIF UYE
  • ***
  • İleti: 2.682
  • Puan 746
    • Profili Görüntüle
..::GEARS OF WAR VS RESİSTANCE::..
« : 06 Şubat 2007, 22:35:18 »
Şuana kadar pek çok oyunu günahı ve sevabıyla yazdım ve çizdim. Ancak hakkında çok konuşulan ve tartışılan bir konsolun, kritik bir çıkış oyunuyla direk olarak karşı karşıya kalmamıştım. PS3 çıkmadan önce pek çok kişi hakkında sayfalar dolusu yazdı, forumlar açıldı ve tartışıldı. Resistance: Fall of Man için oldukça fikirler ve komplolar ortaya atıldı. Bazıları ezip geçecek, bazıları ise tuş olacak dedi. Böylesine ateşli bir ortamda, ilgi çekici ve sürekli haklarında konuşulan PS3 ve onun çıkış yapımlarından birini; normal bir şekilde yazmayacağım. Yaşadığım deneyimi, araştırdığım kriterleri iyice öze çekip, buraya dökeceğim.

Gears Of War vs Resistance

İlk olarak belirtmek istediğim, yapılan bir karşılaşmanın yersiz olduğu. Gears of War ve Resistance: Fall of Man kesinlikle birbiriyle karşılaştırılmamalı. Buna neden olarak birisi X360’ın en büyük kozlarından ve ilk oyunlarından değil. Diğeri ise PS3’ün en iyi çıkış oyunu. Bu yüzden “Çıkış oyunu” ve “Konsolun kült yapımı” gibi iki kavramı ayırt etmek lazım. Mesela beklenen MGS 4, PS3’ün için nasılsa, GOW’da X360 için öyleydi. Bu aradaki farkı es geçtikten sonra konuya geri dönelim.

Resistance: Fall of Man aslında farklı bir boyutun oyunu. Çünkü paralel başka bir gerçeklik söz konusu. Senaryo olarak bir anda ortaya çıkan Chimera (Mayhem’in 2004’teki son albümüydü ayrıca) ırkına karşı, yapılan bir mücadeleyi temel alıyor. Chimera’nın nereden geldiği kesin belli değil. En başta bunun bir biyolojik silah olduğu sanılıyor, sonrasında ise aslında işin iç yüzünün böyle olmadığı gerçeği fark ediliyor. Chimera yavaş yavaş yayılırken, Avrupa’yı da işgal ediyor. Hedef bu sefer Birleşik Krallık yani İngiltere. Ancak insanlar da boş değiller ve büyük bir mücadele sergiliyorlar. Biz de Nathan Hale adında bir askeri kontrol ediyoruz. Nathan’la gerekse büyük meydan savaşlarına, gerekse tek kişi olarak çeşitli yerlerde Chimera’lılara karşı çarpışıyoruz.

Chimera nasıldır?

Chimera ırkına mensup adamlar oldukça vahşi ve saldırganlar. Genel olarak çevrede “Hybrid” denilen düşman birimiyle daha çok haşır neşir olacağız. Ancak bunlar dışında devasa olanları da var. Rakiplerimiz belki dahi değiller, ancak şunu kabul etmek gerek ki, son derece başarılı atraksiyonlar yapıyorlar. Bunların en başında eğer sırtınızı sağlam bir yere dayamamışsanız veya ortalıkta keklik gibi geziniyorsanız, sizi kesin bir şekilde öldürmeleri. Hadi ortalıkta gezinirken avlanmayı anladık, ancak siper aldığınız yer biraz çürükse, kesinlikle “Saklanıyorum vurulmam” demeyin. Çok güzel bir şekilde ruhunuz bedeninizi terk edebilir. Bu yüzden iyi ve sağlam açılı yerlerde saklanın. Chimera’lılar genel olarak üstünüze sayıca biraz fazla şekilde gelecekler. Bu şekilde geldikleri zaman, daha saldırgan bir hal alıyorlar ve bu can yakıyorlar. Ancak tersi oldu, onlara karşı üstünlük kurdunuz diyelim. Bu sefer de saldırıdan, 5-4-1 formatına dönüp defans ağırlıklı oynuyorlar. Düşman yapay zekası belki mükemmel değil, ancak korkutucu ve kesinlikle birçok oyundaki yapay zekadan daha akıllı.

Sorun var, ama çözümü de var

Painkiller’ı birçok kişi oynamıştır. Zamanında çıktığında güzel grafikleri, üstünüze duble gelen düşmanları, çevreyle etkileşimi vs… olmasıyla güzel bir hitti. Hatta pek çok turnuvada, resmi oyun olarak kullanıldı. Ufaktan bir anımsama yaptıktan sonra gelelim ortak noktaya
Painkiller’ın ismi aslında ilk silahtan geliyordu. İki fonksiyonu vardı; birincisi Pain denilen döner bıçak gibi olanı, ikincisi ise adamın üstüne silahın ucunu fırlattığımız ve ışın çıkan Killer kısmıydı. İkisi birleşince Painkiller oluyordu. Oyundaki silah seçenekleri azdı, ama ikincil fonksiyonları vardı. Bu aradaki farkı kapatıyordu. Resistance: Fall of Man içinde silahlar birazcık yavan kalmış (Beklediğim gibi değildi aslında). Fakat gerçek olmayan bu silahlar, aynen Painkiller’daki gibi özelliğe sahipler. Kesinlikle birçok açıdan ikincil fonksiyonları hayatınızı kurtarırken, Chimera’lıları resmen ağlatacak. Örnek vermek gerekirse aslında ilk Max Payne’nin devrimlerinden biri olan zamanı yavaşlatma. Kalabalık bir yerdesiniz ve etrafınız sarılmış. Ancak korkmayın, zaman sizin için çalışacak. Hemen silahtaki ikincil fonksiyon yardımıyla, zaman bir anda iyice yavaşlıyor. Saliseler saniye, saniyeler dakika oluyor. Saklandığınız yerden çıkıp, ağır çekimde “Bam bam bam” kafası patlamayan tek bir Chimera’lı kalmıyor. Bu yüzden düşman yapay zekası gözünüzü iyice korkutmasın. Kesinlikle boş değilsiniz.

Silahlar yetmedi mi? İşte size gerçek düşman parçalama şöleni sunalım. Yapmanız gereken araca atlamak ve önünüze geleni ezip, çiğnemek olabilir. Bu olmadı mı? O zaman farklı noktaları deneyerek, düşmanları şaşırtabilir ve onları sürpriz tuzaklara düşürebiliriz. Yapım bu konuda esnek davranıyor ve bize bazı alternatifler sunuyor.

Motor

Oyunculuk hayatımda iki konuyu oldukça çok gördüm bunlardan biri 2. Dünya Savaşı, diğeri ise uzaylıların istilası. Resistance: Fall of Man’in hikayesinin ilgi çekici olduğunu söylemek zor. Aslında bilindik bir temeli alıp, önümüze sunmuşlar. Fakat bu olurken, yapımcılar öyle bir ayar çekmiş ki, oyuncu kişisi “Vay be” demekten kendini alamıyor. Bir aksiyona girerken veya hemen sonrasında ara sahneler yer alıyor. Bunlar neyi, kimi veya olayı vs… bize ufaktan gösteriyor. Kesinlikle gerek ses ve görüntü bakımından ara sahneler, oldukça doyurucu. İşin diğer enteresan kısmı, ara sahne geçtikten sonra “Aaa kontrol gene bana geçmiş” diyebilirsiniz. Çünkü sahnenin bitip, kontrolün oyuncuya geçmesi öyle bir yedirilmiş ki; bunu pek fark etmiyorsunuz bile. Fakat bu güzel işleyişi bozan bir problem var, o da ara sahnelerin çok kullanılması ve karşımıza bolca çıkması. Bu oyuna dalmışken, bir anda konsantreyi sıfırlayabiliyor.

Tartışmalı pozisyon

İşte geldik PS3’ün ve Resistance: Fall of Man’in en çok konuşulan ve tartışılan kısmına; kısaca grafiklere. Belirtmek istiyorum ve belirtiyorum, Resistance grafik olarak kesinlikle muazzam. Evet, Insomniac güzel bir iş çıkarmış. En çok ilgi çekici kısım, modellemeler olacak. Ancak bu modellemeleri özellikle Chimera’lılar daha çok oluşturuyor. Çünkü etrafınızda gördüğünüz düşman figürleri üstünde kesinlikle uğraşılmış. Bu kadar mı? Tabii ki hayır. Efekt kısımlarında yapım kesinlikle sırıtmıyor, hatta piyasadaki birçok oyundan kat kat daha iyi. Ancak grafiklerde tek bir sorun var. Uzaktan sesi hoş gelen dokular, yakına geldiği hafiften bozulabiliyor. Ancak bu genel durumu etkilemeyecektir.
Sesler konusunda da yapımın yine iyi kaliteli olduğunu belirtmek isterim. Ne olursa olsun, “Adamlar yapmış” diyorsunuz. Çevredeki bağrış ve çağırışlar, yanınıza düşen bombanın etkisi, bunları işitsel olarak hissedebilirsiniz. Aynı şekilde girdiğiniz çatışmalarda, etrafın dökülüp parçalanması gibi yine atmosferi derinlik katan etkileşim var. Sakın, kendinizi fazla kaptırmayın. Yoksa televizyondan içeri girip, katılmak isteyebilirsiniz. Resistance’da böylesine ilginç bir istek uyandırma özelliği yatıyor.

Gitsin yapay zeka, gelsin gerçek zeka

Xbox’ın en büyük kozlarından biri şüphesiz Live desteği. Microsoft bu konuda oldukça başarılı bir politika sürdürüyor. PS2’de açıkçası Multiplayer oynamak başarılı değildi, ancak Sony bunu PS3’le aşacak gibi gözüküyor. Resistance: Fall of Man’in en önemli avantajı 40 kişiye kadar Multiplayer’ı desteklemesi. Bu gerçektende bir çıkış ve konsol oyunu için oldukça büyük bir başarı. Yapımdaki başarılı bölüm tasarımları, aynı şekilde çoklu oyuncuda da karşımızda. İlk yapmamız gereken silahlar arasından birini seçmek ve oyuna dahil olmak. Aynı şekilde karşı taraftaki oyuncular da silah seçimi yapıp, haritaya akacaklar. Artık karşınızda yapay zeka yok, bu yüzden daha dikkatli olmanız gerek. Chimera ırkını veya insanları seçip, takım takıma mücadele edebiliriz. Sadece aldığımız bir silahın, belirli kişilere karşı etkili olmasını sağlayan faktöre dayanabiliriz. Ancak Multiplayer için en önemli koz; doğru silahı, doğru yerde kullanmaktan geçiyor. Eğer ilk kez Resistance’ın çoklu oyuncusunu oynayacaksanız, kendinize en iyi kullanabileceğiniz ve kolayınıza kaçan silahı bulmanızı tavsiye ederim. Ayrıca bizi Single Player’da kurtaran ikincil atış fonksiyonu da oldukça önemli. Kesinlikle onu da kullanın, çünkü sizi Multiplayer’da da kurtaracaktır.

Eksikler ve sonuç

Yapımdaki Multiplayer başarılı, tek eksik Cooperative oynamak. Bu can sıkıcı bir şekilde oyuna yerleştirilmiş. Daha iyisi yapılabilirdi. Peki sonuca bağlayacak olursak Resistance: Fall of Man nasıl? Kesinlikle mükemmel bir çıkış oyunu, aslında birçok çıkış oyununa göre oldukça kaliteli. Belki klişe senaryosu ve bazı hataları olabilir. Ancak bunlar göze girip de, çıkmayan cinsten değil. PS3 sahibi olanların oynamaları gereken bir yapım. Eğer çevrenizde PS3 sahibi kişiler varsa, kesinlikle gidip oyuna bir 10 dakika bile olsa göz atın. Şundan artık eminim ki, eğer yapımcılar bir çıkış oyununu bu kadar muntazam yapıyorsa, ikincisi neden klasik olmasın? Kesinlikle bir devam gelecek gibi duruyor.

Diğer değineceğim nokta, Resistance: Fall of Man olsun, Gears of War olsun, Call of Duty 3 vs… şuana kadar X360 ve PS3’e çıkan yapımların aslında, her iki konsolunda gerçek gücünü göstermediği. Mesela PS2’nin son bir iki senesinde, bazı kişiler artık “Jübilesi geldi” diyordu. Fakat bir anda PS2’nin tüm gücünü kullanan yapımlar ortaya çıktı ve konsolun böyle grafikleri nasıl verdiği konuşuldu. Belirteceğim nokta, ne X360 ne de PS3’ün asıl gücü daha ortaya çıkmadı. Her iki konsolunda gücünün sadece bir kısmı kullandı. Asıl güçleri yavaş yavaş 2007’nin sonlarına doğru ve sonraki yıllarda çıkacak. İşte o zaman grafiksel olarak gerçek bir ziyafet çekeceğiz.




Çevrimdışı El_NiNo

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 10.664
  • Puan 326
    • Profili Görüntüle
..::GEARS OF WAR VS RESİSTANCE::..
« Yanıtla #1 : 28 Mart 2007, 13:52:44 »
paylaşım için sağol
Şeytanın En Büyük Hilesi Dünya'ya kendinin var olmadığına inandırmakmış!

Çevrimdışı N0RM

  • 2. SINIF UYE
  • ****
  • İleti: 6.136
  • Puan 310
  • Cinsiyet: Bay
  • Narq0z
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
..::GEARS OF WAR VS RESİSTANCE::..
« Yanıtla #2 : 07 Nisan 2007, 22:02:33 »
paylaşım için saol

Çevrimdışı Sinoplu57

  • Osc Admin
  • 1. SINIF ÜYE
  • *******
  • İleti: 17.625
  • Puan 291
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
..::GEARS OF WAR VS RESİSTANCE::..
« Yanıtla #3 : 10 Haziran 2007, 12:44:14 »
saol paylaşım için

Çevrimdışı meert

  • 3. SINIF UYE
  • ***
  • İleti: 4.796
  • Puan 50
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
..::GEARS OF WAR VS RESİSTANCE::..
« Yanıtla #4 : 24 Haziran 2007, 17:07:17 »
SAOL
Bir Gün Herkes FENERBAHÇE'li Olacak !!!

Çevrimdışı ***ALfoNSo***

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 23.777
  • Puan 6935
  • Cinsiyet: Bay
  • Dü$medeN BuLuTLaRDa Ko$mAm GeREk...
    • Profili Görüntüle
..::GEARS OF WAR VS RESİSTANCE::..
« Yanıtla #5 : 25 Haziran 2007, 01:31:44 »
paylaşım için teşekkürler  ;)



Çevrimdışı LeGeND-MæN

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 25.719
  • Puan 1937
  • Cinsiyet: Bay
  • Mangal Yürekli Adam
    • Profili Görüntüle
..::GEARS OF WAR VS RESİSTANCE::..
« Yanıtla #6 : 29 Haziran 2007, 07:44:19 »
paylaşım için sağol ;)
tarz yaratmak için Ağır Abi OLma!! Ağır Abi Dediğin Sevdimi Tam Sever Giydiğini herkez Beğenir, Saygısı Sonsuz Sevgisi Ebedi Olur..

DAĞLARINA DARGIMIM YAR...