Gönderen Konu: The Elder of Scrolls IV: Oblivion  (Okunma sayısı 675 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
The Elder of Scrolls IV: Oblivion
« : 10 Ağustos 2007, 22:05:14 »
Ahhh genç adam... Sana birkaç soru sormak lâzım gelir. İlk olarak:

"Han yolundan aşağı giderken aniden bir çocuğa çarptın... Çocuk elindeki parayı düşürdü ve ne kısmetse senin ayağının tam yanına geldi. Ne yaparsın?"

"Ormanda gidiyorsun... Günlerden beri devamlı meyve ve sebze yiyordun. Bu şeylerden bir tane daha yememek için nelerini vermezdin. Bir ses işittin... İnleme galiba. Yakınlaştığında şunu gördün: Yaralarının verdiği acıyla çimenlerin arasında kıvranan bir geyik... Ne yaparsın?"

"Çetin bir çatışmanın eşiğindesin... Sağ tarafında uzun bir yay ve içi dolu bir sadak, sol tarafında ise düşmanlarının kafasını boynundan kolayca ayırabilecek bir kılıç... Hangisini alırdın?"

"Bir büyücü ve bir barbar... Hangisinin sana elleriyle uzattığı içkiyi içersin?"

   Bu gibi bize yöneltilen sorularla hayat felsefemizi seçtiğimiz, özgürlüğün engin sularına kendimizi bırakıp serüvenlere atıldığımız, uçsuzluk ve bucaksızlığın mihenk taşı haline gelen Morrowind ve adeta karşımıza nükleer savaş tehlikesi gibi çıkan The Elder Scrolls serisinin devamı olan Oblivion.(Ne fantazi ama...) Bu yazıda ismini görebileceğiniz şaheserler... Evet; serinin III oyunu tahtını IV.ye bırakmadan önce gelin hep birlikte bir izlenimimizi ortaya koyalım.

   2002 yılında yayınlanmasıyla tüm RPG âlemini kasıp kavuran The Elder Scrolls III: Morrowind; bizlere hangi sırları açıklamıştı ki bu kadar sükse yaptı? Bizim gözlerimizi nasıl açmıştı? Bizlere yaşattığı "özgürlük" gerçek hayattan da mı daha genişti? Bu geniş evrenle birlikte ne kadar olağanüstü ve sağlam bir fantezisi vardı? Ne ölçüde ileri gitmişti ki iki "Morrowwindcı"nın aralarında geçen konuşmalar ve atışmalar bitmek tükanmek bilmiyordu? Neden defalarca oynamamıza karşı hâlâ keşfedilmemiş birçok yer buluyorduk? İşte, sizlere bu sorularla Morrowind'ın cevabını vermiş oldum. Bakalım Oblivion'ın cevabını ne kadar verebileceğim...

   Bethesda Software yavaş yavaş Morrowind'ın tutsaklığından çıktığımızı duymuş olacaktı ki, bizlere gene tutsaklık görüldü. The Elder Scrolls IV: Oblivion, diğer tüm Bethesda yapımları gibi bir felsefeye sahip: "Başka bir dünyada başka bir hayat yaşa..." Ayrıca bu felsefeyle birçok başarılara imza atarken, geçmişten de ders alıyormuş bizim Bethesda. Aldığı en büyük ders de; "Ne kadar risk o kadar başarı" olmuş. Özellikle Morrowind'ın Xbox'a çıkması gerçekten büyük bir riskti; tabiî aynı zamanda büyük bir başarı getirdi. Şimdi bu başarıların devamı Oblivion olacak gibi...

   Oblivion... Her (muhteşem) RPG gibi sağlam bir hikâyeyle geliyor. Biz Morrowind'cıları üzeceği muhakkak, fakat bu hikâye dünyanın başka bir bölgesinde başka bir şekilde cereyan edecek. Oyunumuz, insan ve elflerin diyarı olan Tamriel'de imparatorun ölmesi ve Oblivion'dan büyük bir şeytanî istila gelmesi ile başlayacak. Burdan da anladığımıza göre 4. oyuna ismini veren Oblivion, kötü tanrıların sürgünde oldukları bir cehennem. Bu cehennemle Tamriel arasında serüvenlere atılacak günü büyük bir içtenlikle bekliyoruz.

   Oblivion... Morrowind'dan daha gelişmiş bir karakter yaratımı ve daha alabildiğince geniş bir evrenle geliyor. Oyunun karakter yaratımı ve kullanabileceğimiz yetenekler, bunlar arasındaki denge daha ileri götürülmüş. Artık yeni özelliklerin kazanılmasıyla daha derinden saldırılar yapılabilecek. Savaş sistemi, büyüler ve gizlilik yetenekleri yeniden elden geçirilmiş. Gizlilik konusunda ünlü Thief serilerinden hatırlayacağımız Emil Pagliarulo'nun ekibe katılmasıyla büyük gelişmeler yaşandığını söyleyebiliriz. Hatırlarsak her ne kadar oyun bizleri tutsak etse de, bazıları oyuna başladıkları ilk birkaç dakikadan sonra Morrowind'dan bir daha başlamamak üzere soğutmuştu. Nedeni; uçsuzluk ve bucaksızlık(tı). Bu genişlik içinde kaybolup gitmek hiç de hoş olmayabiliyordu. Bunu anlayan Bethesda bize oyunumuzda en çok lâzım olacak şeyi yapmış: Jade Empire veya Guild Wars'taki gibi sağlam bir görev günlüğü. Görevi seçmemizle birlikte görev yeri pusulamızda ve haritamızda işaretlenecek. Bunun çok büyük bir kolaylık sağlayacağı kesin, fakat bizi sonsuzlukla doyurmuş oyunun kalıplara girmesi, bakalım oyunun hayranlarını ne kadar tatmin edebilecek. Sonuçta Bethesda'nın ne olursa olsun bizlerin isteklerini karşılayabileceğinden şüphemiz yok. Oyunda yetenek tabanlı oynanış hâlâ mevcut olacak. Yani bir konuda ilerlemek istersek bizi  engelleyen hiçbir sınır önümüze koyulmayacak. Ayrıca Todd Howard (Oblivion'dan sorumlu şahıs); vampirlik, likantropluk gibi değişik formlarda yaşam tarzlarının oyunda olmasıyla ilgili ağzındaki baklayı çıkarmıyor bizden söylemesi...

   Oblivion... Teknolojinin nimetlerinden sonuna kadar faydalanıyor, muhteşem üstü grafiklerle geliyor... Oyun dünyası gittikçe sepya tarzı ışıklandırmalara, rendelemelere mi gidiyor nedir, Oblivion bu işin devrimini yapıyor. Şu ekran görüntülerinde ışıklandırmaların, shader'ların güzelliğine bakalım (Bana hak vermeyen var mı? Haa bazıları shader'lanmış ama olsun). Oblivion bu güzellikleri yaparken de, Morrowind'da yaptığı hataya düşmüyor. Donanım üreticilerinin erken bilgi vermesiyle birlikte grafiksel anlamda birçok ayar seçebilme imkânı sunuyor. Kısaca Oblivion, günümüzün süper olmayan bilgisayarlarında da çok rahat bir şekilde oynanabiliyor.   

   Oblivion... Morrowind'ın bize sunduğu toolset'i daha geliştirerek geliyor. Toolset daha bir geniş, daha bir kapsamlı, kısacası daha bir Oblivion'a uygun olacak. Geçmişteki üzerinde saatler harcadığımız emeklerimizi uyandırmanın vakti geliyor...

   Oblivion... Gamerbug izlenime katıldı, alnının akıyla çıktı. Bizleri bol bol tatmin ederek bir dahaki buluşmamızı heyecanla beklememize sebep oldu; hem de PC ve Xbox 360 için...

   (Bu arada bizden söylemesi Fallout'un isim hakları şu anda Bethesda'da. The Elder Scrolls IV: Oblivion'dan sonra bir bombanın daha gelmesi işten bile olmaz hani...)   
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.412
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
The Elder of Scrolls IV: Oblivion
« Yanıtla #1 : 27 Ocak 2008, 16:31:44 »
Paylaşim için Sağol