İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - yarali

Sayfa: [1] 2
1
METİN 2 / Ejderha Rehberi
« : 24 Haziran 2010, 16:40:42 »
İyileştirme Rehberi'mizin yanına bir de Ejderha Rehberi açmak istedim. Umarım, yardımcı olurum

EJDERHA

Ejderha, kendinize veya parti üyenize saldırı ve korunmada bazı avantajlar verir.

YARARLARI

Verdiği kritik ve yansıtma, kutsama özellikleriyle gerek lonca savaşlarında gerek de partilerde aranan karakter olabilir. Tek başkalarına değil, elbette kendi işinize de yarar.

STAT

Bir levelde toplam 3 stat puanı kazanırız. Dağılımları, stratejik olarak herkes farklı yapabilir. Ama genelde şu şekildedir.

3 int - Tamamen saldırıya dayalıdır. Böyle yaparsanız, int'iniz çabuk fullenir. Fakat HP'niz çok düşük olur. Gerekli HP bonuslu takılar yoksa, sizin için bir dezavantaj olabilir.

3 vit - Bu şekilde, saldırı gücünden ziyada HP'niz fazla olur. Defansif ağrlığın yanı sıra, zor ölürsünüz. Fakat, gerek saldırınız gerek de büyü güçleriniz düşük olur.

2 int 1 vit - Standart bir dağılımdır. Hem HP'niz hem de saldırınız sizi tatmin edici olur. Gerekli takılarla da destek verdiniz mi, pek bir sorununuz kalmaz.

2 vit 1 int - Saldırıdan az ödün verip, HP' ye vermektir açıkçası. Saldırınız az da olsa düşük olur.

EJDERHA BECERİLERİ NE İÞE YARAR

Herkesin sorunu yardımcı beceriler olduğu için ilk onları açıklamak istiyorum.

Kutsama : Bu beceri, ne HP'yi yükseltir, ne de defansı yükseltir. Bu beceri, size bedensel saldırılara karşı blok bonusu verir. Yani, alacağınız hasardan düşüğünüzü alırsınız.

Yansıtma : Bu beceri ise, karşı saldırıyı rakibe ya da karşınızda hedefe yansıtır. Bir tür ayna gibi düşünebilirsiniz.

Ejderha Yardımı : Bu bildiğiniz gibi kritik özelliğidir. Üstündeki oran, şans oranıdır. Yani, kritik oranı %20 ise, kritiğin gelme şansı yüzde yirmidir. Bu beceri, vereceğiniz hasar oranının 2 katını verir.

Yardımcı becerileri master yaptıkça, kullanım süreleri de artar.

Gelelim saldırı güçlerine...

Ejderha Kükremesi : Bu ejderha şamanların alan becerisidir. Güçlü bir beceridir. Dolma süresi biraz uzundur. Ani saldırıdır. PvP'lerde yere düşüldüğünde rakibi geri itme özelliği vardır. Rakibiniz seri bir şekilde size vururken, ani kükremeyle onu geriye itmektir. Böylece, saldırmak için ortam yaratmış olursunuz.

Ejderha Atışı : Çok hızlı dolan bir beceridir. Rakipleriniz birbirine yakınsa, birden çok hedefe hasar verebilir. Alan büyüsü değildir; fakat istisnai durumlarda, birden çok hedefe vurma şansınız vardır.

Uçan tılsım : Uzak saldırıdır. PvP'lerde pek etkisi yoktur. Ta ki, master yapana kadar. Ama slot çekerken, çok işe yarar.

Takılara gelecek olursak; çoğunlukla, zeka bonuslu itemler takmaya özen gösterin. Yapacağınız en büyük hata, abanoz küpe takmaktır. Abanoz küpe, STR ve HP verir. Bu savaşçılar için idealdir. Altın küpe ya da beyaz altın küpe ideal bir seçim olacaktır sizin için.

İyileştirme ile ejderha aynı takıları takacağı için, codeniz arkadaşımızın listesini buraya koymak istedim.

Kolyeler : Kristal Kolye (46 lvl), İnci Kolye (38 Lvl)

Bilezikler : Bakır Bilezik (8 Lvl),Yeşim Taşı Bilezik (28 Lvl),İnci Bilezik(38 Lvl ),Ametist Bilezik(50 Lvl)

Küpeler : Altin Küpe (22 Lvl), Yeşim taşı küpe (28 lvl), İnci Küpe (38 Lvl), Beyaz Altin Küpe (42 Lvl),Cennetin Goz Yaslari(54 lvl)

Not : Eğer, +9 gümüş bileziğiniz varsa, sorun değil. 1200 HP yabana atılacak cinsten değil. Hele, bir şaman için.

Not : Çan veya yelpaze arasındaki tek fark; birinin saldırı değeri yüksek, ötekininse büyü gücü yüksek olmasıdır. Çan, saldırılarda iyiyken; yelpaze büyü gücünde iyidir. Ama at üstünde metin kesmek için, saldırı değeri yüksek olan bir çan kullanmanızı tavsiye ederim.

BECERİ DAÐITIMLARI

'Ben yardımı kendime yaparım, benim işim duellodur.' Diyorsanız;

Ejderha Kükremesi
Ejderha Atışı
EJderha Yardımı

Partilere ya da takım üyelerine gerekenden fazla yardım etmek için;

Kutsama
Ejderha Yardımı
Ejderha Kükremesi

Eğer hala kararsızsanız, bir de buraya bakabilirsiniz.
Master?

Bu konuda değişik fikirler olabilir. Sonuçta, herkes karakterini kendi belirlediği stratejide geliştirir. Eğer eklemek istediğiniz bir şey varsa yazabilirsiniz.

Not :

Arkadaşlar, şaman ne olursa olsun destektir asıl amacı. Ama savaşlarda, rakiplerin ilk hedefi siz olursunuz. Çünkü, vereceğiniz destek, alanında çok gelişmiş bir savaşçıyı çok da tehlikeli yapacaktır. Böyle durumlarda rakiplerin size dalmalarını hiç garip karşılamayın. İşte bu devrede, HP'niz, saldırı gücünüz devreye girer. Çünkü, saldırı güçleri aslında saldırıdan çok şamanın kendini koruması içindir.

Yukarda yazdığım kafanızı karıştırmasın. Þamanlar tek de kasılabilir. Ben 49 levele kadar hep yalnız kasıldım. Partilere girebilirdim; ama tercih meselesi.

Bir önemli dipnot daha söylemek istiyorum. Þamanların saldırı becerilerinde sorun olduğu bir gerçektir. Tek kükreme için diyemiyorum. Ejderha atışında da gereken saldırı aralığından düşük vurduğunu gördüm. Ama Türkiye Takımımız bunun da bir çaresinden gelecektir, buna eminim. Bunu göz önünde bulundurarak, 'ben ejderha seçmem' demeyin. Öyle olduğu halde bile, yüksek hasar verebilirsiniz. Bu pek mazaret olamaz. Eğer, kritik oranınız iyiyse bu pek de mazaret olmuyor. Ama düzeltilmesi lazım.

Eğer eklemek istediğiniz bir şey varsa, yorumlarnızla yazabilirsiniz. Pek ayrıntıya girmedim. Eminim, vardır fikirleriniz.

Hilesiz, seviyeli bir oyun dileğiyle... İyi eğlenceler arkadaşlar.

Tanrı, tüm şamanları korusun 

2
METİN 2 / İyileştirme Şaman Klavuzu
« : 24 Haziran 2010, 16:39:45 »
Arkadaşlar önceki klavuzu kullanarak iyileştirme şamanımı açtım ancak gene o klavuzdan faydalandıgım bazı bilgilerin oynadıgım süre için dogru kendimce doğru olmadıgını gördüm ve bunları sizinle paylasmak istedim...Stat Dağılımları:
Arkadaşlar 2 Int 1 Vit en sağlıklı stat dağılımıdır en son Vit dolduktan sonra Dex vermeye başlayabilirsiniz...Beceri Dağılımları:
Arkadaşlar beceriler konusunda iyileştirme şamanı için asıl önemli olan konu becerilerin sırasıdır. Sebebi ise pvp veya yardım amaçlı nasıl kullanmak isterseniz isteyin aynı becerileri açacaksınız sebebi ise 2 becerimizin özelliklerinin bize umdugumuz performansı vermemesidir...

Buff Yardımı İçin:

İyileştirme
Hız
Şimşek Çağırma
Şimşek Atma
Şimşek Pençesi
Yüksek Saldırı

PvP Modu İçin:

Şimşek Çağırma
Şimşek Atma
İyileştirme
Hız
Şimşek Pençesi
Yüksek Saldırı

Benim önerdiğim dağılım sırası ilk Yardım için olandır sebebi ise 4 becerinizi master yaptıktan sonra yani 70 levelden sonra yalnız kasılacaksınız ve açtıgınız skiller önemli olacak eğer 70 levele ulastıgınızda bütün grandlarınızı açtıgınızı düşünürsek gene sıranın önemi olmayacaktır ancak becerilerin açılma sırasını düşünürsek iyileştirme ve hız becerileri bizim için kasarken hem az pot harcamamıza hemde daha çabuk skill atıp daha çabuk hasar verme şansımızı artıracaktır...

Yüksek saldırı ve şimşek pençesi skillerini açmamamızın sebebine gelince,

Yüksek saldırı ilk verilen klavuzda yardım için açılan iyileştirme şamanı için 2. sırada gösterilmişti ancak skill i m6 yapmama rağmen hiçbir yararı olmadıgını gördüm. Genel olarak bilinen bu becerinin str artırtıgıdır ki dogru bir düşünce değildir bu. Yüksek saldırının asıl amacı saldırı hasarını artırmaktır ancak m6 yapmıs biri olarak 27 civarı saldırı hasarı verebiliyordum ki 300 vuran birinin 326 vurması pekte önemli değildir.

Şimşek pençesisine gelince bu becerimizi en son açmamızın sebebi beya 5. olarak açmamızın sebebi diğer yeteneklerimizin avantajlarından dolayıdır, şimşek çağırma becerimiz şimşek pençesi gibi hep toplu saldırı yapmakta ve sersemletme şansı sağlamaktadır, şimşek atma ise 7 sn de dolmaktadır ve büyü hızımı levelimiz arttıkça yükseldiğini düşünürsek 4,5 sn kadar inecektir...

Kullanılacak Itemler

Arkadaşlar kullanılacak itemler konusunda karakterin kullanılma amacı biraz daha belirleyici olacaktır,

Kolyeler

İnci Kolye; Yardım için açılmıs karakterlerimiz için önemlidir +9 yaptıgımızda cevherlerimizle birlikte +7 zeka kazanacıgız ve ve +8 büyü hızı...

Cennetin Gözü Kolye; İnci kolyeye oranla +9 basma şansımız daha düşüktür ve bu kolyeyi atak için açılmıs karakterler için öneriyorum sebebine gelince cevherlerle birlik inci
kolye ile aynı büyü hızına ulasmaktadır ve zeka yerine elimizde delici bonusumuz olacaktır...

Küpeler

54 Level e kadar beyaz altın küpe 54 levelden sonra cennetin gözü küpe.

Bilezikler

HP mizi bileziğimizden sağlamaya çalısacagımız için beyaz altın bilezik öncelikli tercihimizdir 2. seçeneğimiz gümüş bilezik olmalıdır. (önceki klavuzda hp li item önerilmemiştir bunun nedeni olarak iyileştirme gösterilmiştir ve zekaya yönelmemiz söylenmiştir ancak bilezikte zeka bonusu olmadıgı için ve diğer karakterlerin vurus güçleri artacagı için bize sadece statlardan gelen hp oranı yetmeyecektir)

Ayakkabı

Ayakakbı konusunda verdiği büyü hızı için mest eden ayakkabı tercih edilmelidir..

Silahlar

Silahlar konusunda 30 levele kadar ne kullanmanız gerektiği konusunda bir fikrim yok 30 levelden sonra beceri oranı yüksek bir sonbahar yelpazesi öneriyorum 65 levelden sonra ise büyülü saldırı oranının yüksekliğinden dolayı tercihimiz kurtulus yelpazesinden yana olmalıdır. 70 levele gelince bazı arkadaşlarımız mutluluk yelpazesi öneriyor ancak ben mutluluk yelpazesinin +9 olmadıgı sürece işimize yarayacagı kanaatinde değilim sebebi ise büyü hızını üstünde bulunduruyor ve bizim max büyü hızına ulasmamızı +9 olmadan sağlamıyor. eğer iyi bir kurtulus yelpazesine sahip olamazsak 75 levelde beceri oranı yüksek bir orkide çanı kullanabiliriz...

Aramamız gereken bonuslar:

Atak ve savunma şamanı içinde silahımızda öncelikle büyü hızı aramalıyız bazı arkadaşların kafasında zekalı item konusu soru işareti bırakacaktır ancak büyü hızımızın itemlerimize gelen büyü hızı ve hız becerimizin verdiği büyü hızı ile 240 a ulasması mümkün ve bu iyileştirme basma süremizi 4 sn ye kadar indirecektir yani 3000 hp yi 7 sn de basmaktansa 4 sn de bir 2900 hp basmamız daha vüyük avantaj olacaktır.. Diğer efsunlarımız bloklama ve hp ağırlıklı olmalıdır ve kritik oranımızı yükseltebiliriz...


Not: Diğer iyileştirme ile oynayan arkadaşlar fikirlerini söylerlerse sevinirim...

3
METİN 2 / Büyülü Silah Kullanım Klavuzu
« : 24 Haziran 2010, 16:38:04 »
İlk olarak 3 int 1 Vit şeklinde int 90 olana kadar veriyoruz.Daha sonra int 90 olduğunda Vit'i 50 ye getiriyoruz.Burada bir parantez açmak gerekiyor eğer üzerinizde yeterli hp bonusu yoksa ( bilezik + kupe ve diğer bonuslar toplamı 2 k ve üzeri) Vitimizi 75 e getirmek bizim için uygun olacaktır.44 levele ulaştığımızda 90 int ve 50 Vit e ulasmış olacağız bundan sonra 3 dex 1 str şeklinde gidiyoruz.Amacımız Vitden verdiğimiz ödünü kendimiz için avantaja cevirip vit den dolayı alacağımız hasarı almamak + olarak ceviklik ve saldırı gucu kazanmaktır.Eğer 3 str 1 vit şeklinde giderseniz vit den verdiğimiz ödün sizin için kabusa dönüşebilir.Daha sonra deximizi 55 e getirene kadar bu şekilde devam ediyoruz dex 55 e geldiğinde str mizi fullemek üzere str veriyoruz artık str mizi fulledikten sonra deximizi fulluyoruz ve son olarak 50 90 90 90 stat dağılımına ulasıyoruz.

Evet şimdide skillerimizi nasıl yapacağımız konusuna geldik.

İlk olarak butun skillerimizi destekleyici ve bizim can kurtarıcımız olmazsa olmazlarımızdan buyulu keskinliği master yapma yoluna gidiyoruz ve bunu master yapıyoruz. .Daha sonra parmak darbesini daha sonra ise buyulu zirhimizi master yapma yoluna gitmeliyiz çünkü cabuk kasılmamız rahat slot kesmemiz gerekiyor.Daha sonra eğer vs lerimi 5. mastera saklarım diyorsanız Ejderha dönüsünü yok ben 5 master açamam diyorsanız Büyü çözmeyi master yapmalısınız.Son olarak master yapmayacağınız skill de dehset olacaktır(Dehset skill i eksik ve tr de yeterliliğini gösterememektedir.).Skillerinizi kesinlikle 17 de master açmalı ve her bir skill puanının bizim için cok önemli olduğunu hiç unutmamalısınız.

Not : İnt artışı dehset skill inin özelliklerini artirmamaktadir.(Master seviyesinde).Diğer skiller int artısı ile güc kazanır

4
METİN 2 / Kara Büyü Sura Klavuz
« : 24 Haziran 2010, 16:34:43 »
Tekrar selamlar arkadaslar. Asil uzmanlik alanim olan kara büyü sura hakkinda da bir klavuz hazirlamayi uzun zamandir düsünüyordum lakin vakit yoklugundan dolayi simdi firsat bulabildim.

Kara Büyü suraya giris yapalim simdi. Nedir Kara Büyü sura? Büyücüdür tabi ki. Dogal olarak gücü büyülerinden (skill) gelir. Bu yüzden skillerimizi ne kadar güclendirirsek biz de o kadar güclü oluruz. Skillerimizi nasil güclendirebiliriz? Tabi ki int (zeka) imizi yüksek tutarak. Kara Büyü'nün hayati stat'i int'dir. Hemen detayli bir sekilde statlari inceleyelim:

Statlar:

Dedigimiz gibi Kara Büyü'nün en önemli stat'i int (zeka) dir. Bu yüzden mümkün oldugu kadar hizli bir sekilde int'i 90'a getirmeliyiz. Bunun icin bence en dogru yol 3 int 1 vit seklindedir. Lakin sizi kasacak arkadaslariniz veya bir loncaniz varsa, itemlariniz da varsa full int gidebilirsiniz. En kötü ihtimal 2 int 1 vit gitmelisiniz. Secim tabi ki size kaliyor burada lakin tavsiye ettigim sekil 3 int 1 vit'dir.

Int 90 olduktan sonra full vit gidip canimizi arttirmaliyiz. Vit de 90 olduktan sonra dex'e vermeniz en dogrusu olacaktir. Str hic mi isine yaramaz Kara Büyü'nün? Tabi ki yarar. Kilic darbelerinizi pek kullanmasaniz da str dönüstügünüz zaman verdiginiz hasari arttirir. Lakin benim tercihim dex yönündedir. Hem stamina'yi arttirir (sol alttaki sari bar), hem yerden daha hizli kalkmanizi saglar, hem daha az hasar görmenizi saglar, hem 3-4 tanede bir defans verir, hem de str kadar olmasa da saldiriyi arttirir.

Tavsiye edilen stat dizilimi:

3 int, 1 vit,
Int 90 olduktan sonra; full vit,
Vit 90 olduktan sonra; full dex.


Skiller


Kara Büyü'yü kara büyü yapan etkene geldik. Skiller.

Skiller hakkinda size bilgi veya tavsiye vermeden önce söylemeliyim ki, hangi skilleri master yaparsaniz yapin, Kara Büyü cok güclü oluyor. Size sunu sunu yapin demeden önce hepsi hakkinda bilgi vermek istiyorum.

Simdi tek tek skillerimizi inceleyelim:

1. Karanlik Vurus: Karanlik vurus 7 saniyelik dolma süresiyle oyunun en hizli dolan skillerinden biridir. (Yanlis hatirlamiyorsam ucan tilsim ile birinciligi paylasiyor) Lakin saldiri gücü olarak Kara Büyü'nün en az etkili skilli oluyor malesef. Fakat saldiri acigini dolum süresiyle dengeliyor. Uzun menzilli, cok kisa dolum süresine sahip ve Kara Büyü'nün en az saldiri gücüne sahip olmasina ragmen gayet tatminkar bir saldiriya sahip bir skilldir. Uygun büyü hizi bonuslariyla ard arda bile kullanabilirsiniz.

2. Ates Vurus: Özellikle kasarken ve savaslarda cok ise yarayan bir skilldir. Alan skilli olmasi ve etrafindaki herkese esit vurmasi nedeniyle lonca savaslarinda cok etkili olabiliyor. Özellikle de Kara Büyü'nün Karanlik Koruma gibi bir skilli varken lonca savaslarinda veya imparatorluk savaslarinda arbedenin arasina daldiginizda birden fazla düsmana büyük hasarlar verebilirsiniz. Tek kötü yani ise vurmaniz icin rakibin yanina gitmeniz gerektigidir. Genellikle Karanlik Küre ile kiyaslanir lakin dolum sürelerine göre bir oranlama yaparsak Küre'den daha fazla hasar veriyor, vurus süresi Küre'den cok daha kisa (takla atana kadar hamle yemezseniz sanslisiniz Küre'yi kullanirken), ve alan skilli. Bütün bunlar göz önünde bulunduruldugunda Küre'den bir adim önde görünüyor fakat tabi ki Küre'nin de kendine göre avantajleri mevcut. Özellikle ben tek kasarim diyen Kara Büyü'ler icin en uygun skil Ates Vurus'dur.

3. Hayalet Vurus: Hayalet Vurus da Ates Vurus kadar olmasa da alan skilli sayilabilir. Ayrica ek olarak rakibi (ve etrafindakileri) yavaslatma bonusuna sahiptir ve skillin seviyesi yükseldikce yavaslatma sansi ve yavaslatma süresi de artar. Karanlik Küre'den sonra en fazla hasar veren skillidir Kara Büyü'nün. Menzili Küre'ye ve Karanlik Vurus'a göre biraz daha kisadir fakat yavaslatma özelligiyle bu acigi kapatiyor. (Özellikle master olduktan sonra görünüsü cok hos bence. Sirf o yüzden master yapilabilir.)

4. Karanlik Küre: Kara Büyü'nün en cok tartisilan skillerinden birisidir. Acik ara en yüksek hasara sahip olan skillidir (Hatta oyunun en yüksek hasarli skillerinden birisidir). Lakin dolum süresi cok uzundur. Aksi gibi vurus süresi de (takla atmasini hesaba katarsak) skillin kacmasina olanak taniyabiliyor. Bir tane Karanlik Küre kullanana kadar iki adet Hayalet Vurus veya Ates Vurus kullanilabiliyor fakat Karanlik Küre'nin en büyük avantaji iki tane Ates Vurus kullanana kadar arada icilen pota müsade etmemesidir. Bir anda hp'yi götürür, tabiri caizse rakibi neye ugradigina sasirtir. Bitirici darbedir. Ayrica yüksek hasarlardan hoslanan arkadaslar icin birebirdir.

5. Ates Hayaleti: Kara Büyü'yü kara büyü yapan skill bence Ates Hayaleti'dir. Özellikle düellolar icin tasarlanmistir. Cok cok yüksek hasar vermese de 2 saniye gibi kisa araliklarla vurdugu icin rakibinize sans tanimaz. Herkesin mutlaka master yapmasi gereken bir skilldir. (ilk 3 sira icerisinde master olmalidir.) Lakin düello haricinde kime vurmasi gerektigini biz belirleyemedigimiz icin biraz etkisiz kaliyor. Hatta kasarken basimiza diger slotlari da cekebildigi icin bela bile olabiliyor. Yine de vurus süresine göre cok yüksek bir hasara sahip ve onsuz bir Kara Büyü düsünülemez.

6. Karanlik Koruma: Bu skill de Kara Büyü'müzü ölümsüz kilan skilldir. 1 puan verildiginde bile %30'un üzerinde bir hasar azalmasi meydana geliyor ki onlarca kez hayatinizi kurtaracaktir bu skill. Master yapilmadigi takdirde cok sp yiyor, en büyük dezavantaji bu. Lakin 1 puan verildigi takdirde bile size oyun boyunca yetebilecek kadar koruma sagliyor. Master yapildigi takdirde kitap zorlugu cekmeyeceginiz icin kolaylikla grand master yapilabilir. Bir skilli savunma yönünde gelistirip de atagini azaltmak istemeyenler Karanlik Koruma'ya 1 puan verip diger skiller üzerinde yogunlasabilirler.

Dikkat: Bütün skillerinizi 17 puanda master yapmaniz hayati önem tasir. Ilk skillinizi zaten yasli kadinda beceri sifirlayarak 17 de master yapabilirsiniz lakin digerleri 17 de acilmazsa o skillin gözlem bandini bularak 16 puana düsürüp elimizde kalan 1 puani tekrar o skille vererek master yapmaya calismalisiniz. Gözlem bandi da bulamazsaniz biraz paraniza kiyip siteden skill sifirlama kagidi almanizi tavsiye ederim. Ileride pisman olabilirsiniz 19 veya 20 de acilan skilleriniz icin.

Itemlar


Oyundaki her karakteri digerinden üstün kilan en büyük etken itemlaridir. Siz de dogasi geregi oyunun en güclü karakteri oldugunuzdan dolayi itemlariniza dikkat etmeli, dogustan gelen bu gücünüzü bos yere harcamamalisiniz. Öncelikle bonuslardan cok nasil bol +'li item bulabileceginizi aciklamak istiyorum.

Malum Kara Büyü'sünüz ve tek basiniza cok zor kasiyorsunuz, metin kesemiyorsunuz. Para kazanmaniz zor gibi görünüyor... Lakin en az savascilar kadar para kazanabileceginiz yollar mevcut. En basit yöntem kendinize bir madalyon chari acip 19, 20, 21 lvl civarinda üstüne basina güzel itemlar bulup zindana dalmanizdir. Madalyon chari icin zihinsel savasci öneririm zira o lvl'lardayken cogu karakterin defansi 3-4 slot cekmeye pek uygun olmuyor. Güclü beden'i master yapin, elinize (bulabilirseniz) +7 veya üzeri bir genis kilic (olmadi kargi) alin ve girin zindana. Eger hirsizin eldiveni varsa (iki kat esya düsürmenize yarayan, item-shop'tan alinan özellik) 2 saat icerisinde 11 ila 15 arasi madalyon düsürebiliyorsunuz.

Bunun disinda balik tutup istiridye, beyaz inci vs. satabilirsiniz. Hic tavsiye etmesem de paraniza kiyip itemlara bonus cikarip satabilirsiniz. Sansiniz varsa + basip satabilirsiniz vs. En kolay ve garanti yöntem bence madalyondur lakin tabi ki secim size kalmis. (Bir de seytan kulesi var lakin orayi pek tavsiye etmiyorum)

Simdi az cok paramiz olduguna göre öncelikle kendimize güzel itemlar bulmaliyiz. Küpe olarak 42 lvl'a kadar altin küpe, 42 lvl'dan sonra ise beyaz altin küpe'yi öneriyorum. Abanoz küpeniz +9 olmadikca kullanmaniz size pek bir fayda saglamayacaktir. Kaskimiz +'si bol bir alayci kask olabilir. +6 kale kask da is görür olmazsa. Sura zirhlari pek pahali olmadigi icin kolaylikla güzel bir zirh bulabilirsiniz. Kolye olarak inci kolyeyi öneriyorum, kendiliginden zeka veriyor. Küpeden hp gelmedigi icin bilezigimiz mutlaka gümüs veya beyaz altin bilezik olmalidir. 61 lvl'a kadar +9 savas kalkani bizi cok rahat idare eder, 61 lvl'dan sonra biraz para biriktirip güzel bir 61 lvl kalkani almaniz (basabiliyorsaniz tabi kendiniz basmaniz) önerilir. Ayakkabi olarak ne kullandiginiz 50 küsür lvl'a kadar pek önemli degil. Güzel bonuslu bir ayakkabi bulursaniz ne olduguna bakmadan kullanabilirsiniz. Lakin 55 lvl oldugunuz vakit Anka Ayakkabi kullanmanizi siddetle tavsiye ederim. +6 bulursaniz (bir de efsunlarsaniz) degmeyin keyfinize. (+7 veya üzeri bir Mest Eden Ayakkabi bulabilirseniz onu kullanmaniz daha uygun olacaktir. Lakin onu bulmak o kadar da kolay olmadigi icin Anka Ayakkabi'yi tercih etmeniz daha dogru olacaktir.) Kilic ise tabi ki 65 lvl'a kadar dolunay olmalidir. Sura icin 65 lvl'a kadar beceri hasari iyi olan bir dolunaydan daha iyi bir silah yoktur.

Taslara gelirsek, zirhiniza mutlaka korunma ve hiz tasi basmalisiniz. Bu ikisinin ardindan genelde savunma tasi basilir lakin benim tavsiyem +4 sihir tasidir. (+4 savunma tasi hem cok cok daha pahali, hem de verdigi 15 defans sadece gösteris icindir, neredeyse hic bir etkisi yok. Bunun aksine +4 sihir tasini hem cok daha kolay, hem de cok daha ucuza alabilirsiniz.) Kilicta ise 65 lvl'a kadar Savasci, Sura veya Sogutma taslarindan ikisini kullanmalisiniz. (Dolunay bulamayip da kanli kilic vs. kullananlar bu ücünü de basabilir, eger basabilirlerse) 65 lvl'dan sonra ise uygun bir Hortlak Disi Kilici bulup bu üc tasi birden basmaya calisin. (+3 den asagi tas basmaya calismayin bile, zira yazik etmis olursunuz kiliciniza.)

Ayrica itemlarinizi tamamladiktan sonra (veya kismen tamamladiktan sonra diyelim) cevher basmaniz da cok isinize yarayacaktir. Beyaz altin küpe ve inci kolyeye bastiginiz cevherlerle int'iniz artacaktir, dogal olarak skillerinizin vuru gücü de artacaktir. Gümüs bilezige bastiginiz cevherlerle de hp aciginizi kismen kapatabilirsiniz.

Ve itemlarin en önemli özelligi olan bonuslara geldik.


Bonuslar


Oyundaki her karakteri digerinden üstün kilan en büyük etken itemlar dedik yukarida lakin asil üstün kilan o itemlarin sahip oldugu bonuslardir. Sizler de uygun bonuslari bir araya getirerek elinizden geldigince güclü olmaya calismalisiniz. Ben de elimden geldigince yardimci olmaya calisacam sizlere bu konuda.

Ben hangi item'da hangi bonusu bulmaniz gerektigini yazayim, sizler bulabildiginiz kadarini kullanirsiniz.

Kask: Yanlis biliyorsam affedin, bu konuda %100 emin degilim lakin kaskta sizi ilgilendiren 2 bonus mevcuttur. "Yari insanlara karsi güclü" ve "Büyüye karsi dayaniklilik". (Yari insan bonusunun kolye, ayakkabi ve zirh haric her seyde oldugunu saniyorum lakin kask konusunda tam emin degilim. Yine de yanlis oldugunu düsünmüyorum) Kaskta yari insan bonusu bulmak pek kolay degil fakat bulabilirseniz cok güzel olur. Büyü savunmasi ise kendi türünüzden korunmanizi saglar ki emin olun kendi kendinizden korunmaniz gerekir.

Küpe: Küpede isinize yarayacak bonuslar; "Yari insanlara karsi güclü", "Cift el savunma", "Kilic savunmasi" ve "Hareket hizi"dir. Hareket hizi tabi ki zorunlu degildir, hos digerleri de zorunlu degildir lakin bulabilirseniz güzel olur.

Bilezik: Bilezikde de kaskla ayni seyler gecerli. Lakin burada ise bir de delici karisiyor. Yari insan veya büyü savunmasi bulamazsaniz delici de isinize yarar. (Her ne kadar savasci kadar olmasa da delici kilic savunmasi gibi savunmalari yok saydigi icin cok etkili olabiliyor)

Kolye: Kolyede kilic savunmasi, kritik, delici, cift el savunma, hp gibi bonuslar isinize yarayabilir. Hp'yi diger hic birini bulamazsaniz kullanmalisiniz. Digerleri arasindan secim yapmak ise size kalmis.

Kalkan: Kalkanda tabi ki ilk aranan özellik sersemlik bagisikligi. Lakin bunu bulamazsaniz, veya yaninda bir iki bonus daha olsun isterseniz tavsiyem öncelikle +12 zeka'dir. Bunun disinda bloklama ve yari insan bonuslari da cok ise yarar.

Ayakkabi: Kolye ile ayni bonuslar gecerlidir ayakkabi icin de. Birinin acigini digeriyle kapatabilirsiniz.

Zirh: Zirhda kilic savunmasi, cift el savunma ve hp'nin disinda bir de büyü hizi bonusu var ki %20 tutturabilirseniz (hatta fantazi yapip kilicta da %20 büyü hizi bonusu tutturup, +4 sogutma tasi basip bol +'li bir kolye ile ard arda skill kullanabilirsiniz hic beklemeden) cok isinize yarar. Bloklama da tercih edilebilir lakin zirhda büyü hizini bulamazsaniz savunmaya yönelik bonuslar kullanmaniz daha iyi olur.

Kilic: Kilicta sizin isinize yarayacak en iyi bonus yine +12 zeka'dir. Bunun disinda yari insan bonusu, kritik, delici ve büyü hizi bonuslari da oldukca isinize yarar.

Butun bu bonuslarin arasindan secim yapmak size kalmis. Onemli olan sizin karakterinizi nasil gelistirmek istediginizdir.


5
Çok yazıldı çizildi ama hep yanlıştı..

Ben de sonunda Okçu ninja geliştirme kılavuzunu yazmaya karar verdim.
(Konu Sabitlenirse Sevinirim)

Okçu ninjalar Pvp ve Savaşlar için yaratılmış usta silahçılardır.Bedenlerindeki dayanıklılık özellikleri ile çok fazla rahip arasında başlarının çaresine bakarlar ve bi çok tehlikeden kurtulmayı başarabilirler.
Bu dayanıklılıklarının temeli iste Dex ile aldıkları savuşturmadan ileri gelir.

Söylenen bilgilerin aksine hiçbir okçu ninja dex puanı vermeden bu oyunda kendini kanıtlayamaz.


Statlardan Başlayalım.

3dex-2 vit şeklinde ya da 1 dex 1 vit şeklinde gidebilirsiniz.Eğer ben 57 lvlden önce fazla ws yapmam partylerde takılır slot çekerim diyorsanız 1 dex 1 vit gidin.
57 lvl sonunda her iki stat da 90 olacak ve str vermeye başlayacaksınız.Sakın int vermeyin.

Bir diğer geliştirme modeli de 1 vit 1 str modelidir.Ki bu benim savunduğum bir model değil.1str ile düz ok atışlarınıza 1 saldırı değeri gelirken her Dex puanı vuruş gücünüzü 2-4 puan arası arttırır.Eğer str-vit dengesi ile gelişim yapar iseniz savaşlarda yerlerde sürünmeyi göze almanız gerek.Ayrıca pvplerde bir savaşçı size hamle attığında yerlerde zıp zıp zıplamaya başlarsınız.Kendinizi topladığınızda zaten yavaş olan skillerinizi atmak için yeterli süre kalmayacaktır.



Bi okçu herşeyden önce 2 ayağının üstünde kalmaya çalışmalıdır.
Bunu da sadece ve sadece savuşturma ile edinebilirsiniz.

Gelelim itemlerinize.
Dex ve Vit'i fulledik....O zaman ne eksiğimiz kaldı ???

Tabiki str.Demekki bir abanoz küpe +9 a ihtiyacınız var..Bunu edinmelisiniz.
Bi diğer item stratejisi de 800 hp bonusu yakalanmış kristal küpe +7 ve daha üstü olabilir.+7 kristal küpe 12 çeviklik(Dex ) verir..Abanoz küpe de 12 Güç (str) verir.İkisini takıp farka bakarsanız kristal küpede 15-20 daha fazla saldırı değerinizin skillerinizde de 100 e yakına damage farkının olduğunu görürsünüz.
Demekki bu da şu anlama geliyor ki dex; str ye göre çok daha fazla saldırı veriyor.Ancak abanoz küpeden alacağınız 1650 hp yi anca kristal küpeye ve en az bir iteminize daha yakalayacağınız 800 hp bonusları ile yakalayabilirsiniz.Böylece hem hp kaybetmez hem de daha güçlü vurursunuz.
Eğer bonus basmayan biri iseniz direk abanoza yönelin.....

Bileziğe gelince önümüzde 4 alternatif var.
Gümüş Bilezik +9 (Alt lvllerde ayakta kalmanız için kafidir.)
Beyaz altın bilezik +9 (Zor basılır ama başarıp bi de 10 critick ve delici bonus bulursanız cinayet olur)
Kristal Bilezik +7 veya üstü (Hem saldırı hızı hem de hp üretimi verir 3 slot kristal basarsanız tadından yenmez)
Cennetin Gözü Bilezik +7 veya üstü (Üstünde 800 hp ve üstü bonus ve slot açarsanız tek favorim bu olur)


Kolyeye gelince.Burada hayal gücünüz önemli.Kendinize farklı alternatifler yaratmalısınız.Pvp,boss kesme,kasarken kullanma, gibi durumlarda değişik alternatiflere açık olun.

Yeşim Taşı kolye +9 olmak kaydı ile (Delici vuruş bonusu yakalanırsa çok hoş bi item olur)
Mor Yakut Kolye +7 ve üstü (Max Hp ve Delici vuruş Bonusları yakalanırsa hem kasarken hem pvp de iyi iş çıkartır.Hp üretimi ninjalar için önemlidir
Cennetin Gözü Kolye +7 ve üstü (Mor yakuttaki gibi %20 Büyü hızı verir.10 delici vuruşla çok iş yapar.Slot açıp Yaşam enerjisi bonusu yakalanırsa oyunun en iyi itemi olabilir.)


Kasklarda Zincir Kapşon +7 veya Çelik Kapşon +6 nın altına düşmeyin.(Tercihen Hp üretimi ya da zehirleme değişimi bonuslu)

Ayakkabıya gelince Bir ninjanın Rakiplerinden sıyrılmasına yardımcı olacak en güzel bonus beden karşısındaki atakların bloklanması olacaktır.Bu partylerde peşinizde 8 slot yaratık varken kendini acaip şekilde belli eder.
Anka Ayakkabı +6 ve üstü (Tercihen Mx Hp ya Da Critik bonuslu )Bunun yanıda zırhınızda Korunma Taşı +3 ve üstü mutlaka olmalıdır.
Diğer Seçenek de Ateş Kuşu Çizme +6 ve üstü olabilir.Ama 2. planda.

Fakat siz kendinize Deri Çizme +7 ve üstü Mest Eden ayakkabı +6 ve üstü de basmayı deneyin.Ok savunması ve büyü hızı yeri geldiğinde çok işinize yarayacak.(Başka bir okçu karşınıza çıktığında veya Mesela Þuralarla ws yaparken )


Gelelim Yaylara.....

30 lvle dek ne taktığınızın pek önemi yok.
30 da Geyik Boynuzu +9 bulmalısınız fakat kesinlikle Beceri Hasarı ( - ) olmamalı.Unutmayın siz skillerinizle varsınız.Ortalama zarar düz ok atışlarınıza etki ederken beceri hasarı skillerinizi destekler.

Eğer Beceri hasarı ( - ) bi yayınız var ise ve siz daha iyisini bulamıyor iseniz.45 lvlde bir dikenli yaprak yayı +6 bile elinize alsanız geyik boynuzundan fazla hasar verirsiniz.

Eğer Geyik boynuzu yayınız iyi ise 55 lvle kadar bunu takın.55 te Tek boynuzlu yay +6 ve üstü
60 da Dev kanatlı Yay +6 ve üstü sizi güçlü kılacaktır.
65 te Sarı Ejderha yayı +6 ve üstü olmalıdır.
Sarı ejderha bulamıyorsanız +6 Kutsal Sert yay makbuldür.Vuruşu 10 puan kadar düşüktür ama +6 da 24 hız verir.İş görecektir.

Her ne yay takıyorsanız takın en önemli nokta Soğutma taşı +3 ve üstünü basmak zorunda olduğunuz.
Eğer 18-20 büyü hızı veren bi kolyeniz varsa ki cennetin gözü önermiştim bunu yanında +3 soğutma taşından 17 hız daha alırsınınız ki bu enm az % 35 büyü hızı demektir.Bu da 2 tene en güçlü skillinizin süresi olan 25 saniyeyi 16 saniyeye indirmeniz anlamına gelir.Bu çok kritik bi farktır.

Heleki mest eden ayakkabı +6 20 hızlı kolye +4 soğutmanız var ise %50 hız elde edersiniz.Bir Kara büyü şuraya 12.5 saniyede Zehirli ok ve ateşli ok atmak demek Karabüyünün acı sonu demektir....

2. olarak savunduğum taşlar öldürücü darbe ve kavrama taşıdır.Ninjalar ok attıkları için sayıca çok darbe vururlar ve critick delici isabet şansları artar.

Benim fikrim diğer taşlarınızı bu iki taşla seçin.Savaşçıdan ve şuradan koruyanlar yenine +8 +9 Aslan Ağzı ve Þahin kalkanları edinirseniz zaten delici ve critick vuruşlarınızla kendinizi o chara karşı daha fazla korumak zorunda hissetmezsiniz.

Unutmayınki delici vuruş rakibinizin defansını yok sayar.70 lvlde bi ninja grand master olmuş bir ateşli ok skillinde critick ile 6800-7000 civarı vuruşlar yapar.Her delici isabet eden düz ok atışları (Gümüş ok Takmak şartı ile) 700 damagelere çıkar.3 tane denk getirseniz bi skill daha vurmuş gibi darbe verirsiniz...Bunlar ufak görürnen ama önemli detaylardır.

Zırh konusunda Erkek Ninjalar için yorum yapamayacam.Çünkü 42 ve 66 dışında hepsi iğrenç duruyo.
Bi tane ninja takımı +9 edinin muhakkak....
Kızlarda en az Küpe çiçeği +6 yı bulsunlar.
(Korunma ve Savunma Taşı muhakkak olsun)

Kalkan için denecek bişey yok.61 kalkanı +7 ve üstü (tabi yakalayabilyorsanız sersemlik bağışıklığı hepimizin bildiği şeyler )

Gelelim Skillere...

Önce Zehirli Ok u direk Grand mastera oynayın...Bu oyunda kimsenin zehirleyemediği yaratıklar siz zehirler ve öldürmesini sağlarsınız.Zehirli okun damagesi düşüktür.Ama hem sersemletir hem zehirler.G1 olduğunda bu değer %65 e çıkar.Bir pvp de zehirlediğiniz rakibinize başka hiçbişey vurmasaniz bile onun 5500 e yakın Hp sini alırsınız ve rakibin hp yüklemesini durdurursunuz.


2. Skill Ateşli oktur.Yakın mesafede karanlık küre kadar iyi damage verir.Zehirlenen ve sersemlenen rakipe patlattığınızda onun için cenaze hazırlıkları başlamış demektir.Kesinlikle Granda oynayın.

3. Skill Tekrarlanan atıştır.Yakın mesafede Kılıç çevirme kadar darbe verir.M8 e kadar arka arkaya 5 ok atar m9-m10 da 6 ok.G1 de de8 ok atar.Bu süre içinde rakip taramalı tüfekle vurulur gibi delik deşik edilir ve o esnada rakibiniz 3 saniye kadar pek hareket edemez...

4.skill Ok yağmuru Damage'si düşüktür.Esasında çevreleyen tüm düşmanlara ve slotlara ok atması gerekir.Ancak skill bug altındadır.Sadece tek rakibe içiçe geçmiş ok atar.Master olmadan yararsızdır.ama genede 1200-1400 vurur.Açmamanız için bi neden yok.

5. Skill Hafif adımdır.Bedeninizi hafifletir.Hareket hızı kazandırır.Master olduğunda kuş gibi uçarsınız.Ws lerde rakipten kaçar onu kendi üstünüze geri çekene dek en az 3-4 ok daha atarsınız.

Tercihen ok yağmuru yerine master gidilebilir.ancak elinizin hızlı olması otomatik saldırıda değil de rakibe sağ tıklayarak space ile ok atmanız sureti ile işe yarar.Elinizi space den çekip 5 adım geri kaçarsanız.Rakibi çok sıkıntıya sokarsınz.Bu strateji ile oynamanız için ilk 3 skillin en az 2 sini Grand mastera ulaştırmış olmalısınız ki kaçmak için kayybettiğiniz bi saldırı skill gücünü diğerlerinin üstün güçleri ile kapatabilesiniz...


Ben de 3. skillim olan tekrarlanan atış Grand olduğunda Ok yağmurunu bozup Hafif adım denemeyi düşünebilirim.Üzerinde çalışıyorum şu anda.Yakında bilgi veririm bu konuda da......

Atınızı ilk önce 11 ve vakit kaybetmeden 21 ulaştırın.Slotları at üstünde çekme avantajdır.Sıkışınca attan inip kaçmak için slotları şaşırtabilirsiniz.

At skilli olarakda kesinlikle Ok fırtınasını muhakkak açınız.Peşinizden gelen 3 slot örümceğin 9 unuda sersemletebilen oyundaki en nadide skilldir.Savaşlarda yanyana duran 5 düşmanıda sersemletir.


Son olarak Þeytan kulesine gidin bol bol gümüş ok toplayın.Biolog görevlerinize Önem verin.Her gün ws ile antrenman yapın.
Kendinizden güçlü düşmanlardan kaçınmayın.
Gücünüzü sık sık test edin.Yatsanız bile zehirlediğiniz bi düşmana döktürdüğünüz ecel terleri sizden çekinmesine sebep olur.Zaten genelde başarılı olacaksınız.Tabi dediklerimi uygulamaya çalışırsanız.Savaşlarda savaşçılarınızın arkasından onlara destek verin.Zehirlediğiniz rakipleri kesmelerini sağlayın.
Sizi en çok kesecek rakipleriniz sizin gibi ninja olan bıçakçılar olacaktır.Ninja-ninja wslerin sonucu pek belli olmaz ve zehirleyen alır genelde.Ama unutmayın ki onlar da sizin gibi ninjadır ve övgüyü hakeder karakterlerdir.Yenilirseniz bi onlara yenilin zaten


Diyeceklerim bu kadar.Ben isterim ki oyunda benim gibi uzak dövüşlerin sayısı çok artsın....O zaman oyunun şekli çok değişecek emin olabilirsiniz.




Umarım söylediklerim kafanızda bazı şeylerin şekillenmesine yardımcı olabilmiştir..

6
METİN 2 / Yakın Dövüş Ninja Karakter Gelişimi (Tam Klavuz)
« : 24 Haziran 2010, 16:29:12 »
Arkadaşlar, bu konuda birçok defa konu açıldı kapatıldı. Ben sizler için ninjaları inceledim. Birçok ninja ustaları ile iletişime geçtim. En doğru bilgiyi tespit etmek için araştırmalarımı sadece ninja karakterine çektim. Sonuçta harika bir ninja karakterine sahip olmak isteyenler için muhteşem bilgiler buldum. Benim şimdi anlatacaklarıma harfi harfine uyarsanız gerçekten güzel bir karakteriniz olur.

İlk önce statü puanlarına geçelim…
2 dex – 1 vit şenlinde gidin diyor herkes. Fakat ben bu taktiği yanlış buluyorum. Aslında stillini doğru fakat ezbere yönelişini yanlış buluyorum. Benim önerdiğim taktik şöyle: ilk önce 2 dex – 1 vit deneyin. Ve kendi seviyenizdeki canavarların yanına gidin. Kesmeye başlayın. Eyer hissedilebilecek bir şekilde can alıyorsa ve çok kırmızı iksir harcıyorsak vit eksik demektir. Biraz daha fazla vit basmanız gerekir. Fakat atak yapamıyorsanız hemen dex puanlarınızı biraz daha yükseltin derim. Bunu böyle sürdürün. Bir zaman sonra dex full olacaktır. O zaman ise str puanlarımıza ufaktan başlamamız gerekir. 2 vit – 1 str gidin. Ezbere gitmek burada da hata yaratır. Fakat vit fazla beklemeye gelmez full olmak ister biran önce. Sizde öyle yapın. Zaten dex ile vit full derecesine gelince işiniz daha da kolaylaşıyor. Karakteriniz yenilmez bir ninjaya dönüşüyor. Tabi itemleriniz de burada çok önemli. İki önemli şeyi yani dex ve vit puanlarınızı full yapınca sadece str verin. Sonrasını zaten getirirsiniz.

Skill durumuna geçmeden önce, skill master zamanından biraz bahsetmeliyim.
Herkesin master zamanını, hangi levelde olacağını bilmesi gerek.
Hesaplaması aslında kolay. Aralarındaki örüntüyü bulmamız gerek.
Master yapacağımız skille yoğunlaşarak diğerlerine sadece 1’er puan verdiğimiz zaman master zamanları şöyle olur:

1. Master: Max. 25, min. 22 levelleri arasında gerçekleşir.

2. Master: Max. 44, min. 38 levelleri arasında gerçekleşir.

3. Master: Max. 63, min. 54 levelleri arasında gerçekleşir.

4. Master: Max. 82, min. 70 levelleri arasında gerçekleşir.

5. Master: Max. 101, min. 86 levelleri arasında gerçekleşir.

Master zamanını öğrendiğimize göre şimdi skill master sırasına geçelim…
İlk önce hepsine 1’er puan verin.
En iyi atak yapabileceğiniz skill 3 tane vardır. Bunlar; Bıçak çevirme, Suikast ve Hızlı saldırıdır. Aslında ilk 2 master sırası önemli değildir çünkü 2 masterı kolayca açabiliriz. Tabi herkesin bir görüşü vardır. Bence ilk önce “Bıçak Çevirme” skilline yönelmemiz gerekir. Çünkü atak derecesi gerçekten çok büyüktür. Bazıları suikastı 1. master yapıyorlar çabuk doluyor diye. Şöyle düşünün hızlı ama küçük mü vurmak iyidir yoksa vurduğu yeri göçerten tipte atak yapmak mı iyidir? Bence ikincisi. Bunun için ilk önce Bıçak Çevirme master yapılmalıdır. 2. olarak suikastı master haline getirebilirsiniz. İlk başta da söylediğim gibi Bıçak çevirme, Suikast ve Hızlı saldırı ilk önce master haline getirilecek 3 skilldir. Geriye sadece Hızlı saldırı kalıyor. Ve sizde onu master yapın. Sonra da sırasıyla zehirli bulut ve kamuflaja yönelebilirsiniz.

Çoğu istatistikleri öğrendiğimize göre şimdide silah ve item seçimlerine geçelim. Herkesin dilinde şu soru var; “Bıçak mı? Kılıç mı? “
Ve herkes fark etmez diyor. Ben size şöyle açıklamak isterim: bıçaklar, kılıçlara göre 2-3 kat daha hızlıdır. Bunun için ninjalar bıçak kullanırsa daha karlı olurlar. İlk 30 levele kadar kılıç kullana bilirler. Çünkü 30 levele kadar fazla etkileri yoktur ninjaların. Fakat 30 levelden sonra kesinlikle bir siyah yaprak hançer almalıdırlar. Birde içinde savaşçıdan koruyan taş ve ölümcül darbe taşı varsa yüksek levellere kadar bu silahı kullanabilir. Peki ne zaman bu silahı bırakacağız? Diye soranlar için hemen cevap vereyim. Bakın iki silahı yan yana getirin. Bir siyah yaprak hançer ve birde ondan yüksek level olan silah. Bir ona bakı bir de ona. Diğer silah siyah yaprak hançerin atağını, özelliklerini vs. vs. 2-3 kat geçiyorsa demek ki siyah yaprak hançerin ömrü bitmiştir. Hemen diğer silaha yönelin. Fakat benim tavsiyem siyah yaprak hançeri kolay kolay bırakmayın. Diğer itemlere gelecek olursak biliyorsunuz ki ninja için dex çok önemli dex demek el becerisi, çeviklik demektir. Sizce bulabildiğiniz kadar çeviklik veren itemler ve eşyalar giymeye çalışın.

Arkadaşlar benden bu kadar. İnşallah bu bilgiler işinize yarar. Fakat şunu bilin ki hatasız kul olmaz. Ben hata yapmamaya çalıştım yinede hatam olduysa hepinizden özür dilerim. Ayrıca klavuzu yapmamda bana yardımcı olan değerli: ReçeL, KoMpLoCu ve ZalimKus arkadaşlarıma en içten teşekkürlerimi sunar, yönetici arkadaşlarıma eyer ninja karakteri sahiplerinin işine yarayacaksa konunun sabit duruma getirilmesini isterim. Ayrıca şunu belirtmek isterim bu konu hariç bana ninja hakkında sorularınız varsa hemen bana PM yolu ile ulaşınız. Vaktim oldukça cevaplamaya çalışacağıma söz veririm.

7
METİN 2 / Savaşçı (Zihinsel) Klavuz
« : 24 Haziran 2010, 16:26:47 »
Savaşçı (Zihinsel) Klavuzu
)Zihinsel savaşçı


1.Zihinsel Savaşçı Hakkında Kısa Özet

Zihinsel savaşçı;Savunmasına dayalı ve skill gücü ile oynayan karakter sınıfıdır..

1 adet Savunma,1 adet Sersemletme,3 adet Atak skill i mevcuttur.

Skill gücüne dayalı kastığından dolayı atağı yüksek silahlar kullanması daha faydalıdır..Atağı yüksek olan silah sınıfıda "Çift El" olarak adlandırılan "Kırmızı demir pala vb." silahlardır..Tek el atağı düşük bir silah kullanması durumunda Atak Gücü az olup Öfkesi olmaması nedeniyle yavaş kalacaktır..

2.Zihinsel Savaşçı "Statüler"

Zihinsel savaşçıların oyun başındaki atağı düşüktür..Öncelik olarak "Güçlü Beden" master seçildiğinden dolayıda savunması kuvvetlenir.

Bu durumda "STR" açığı ortaya çıkacağından dolayı 2 "STR" 1 "VIT" ile gelişim yapılabilir..

"STR" nin artması skill ataklarınızı o derece arttıracaktır..

Güçlü Beden masterinden sonra 3 "STR" 1 "VIT" veya 5 "STR" 2 "VIT" oranında gelişim yapılabilir..Burda kıstas itemlerinizdir..Gümüş bilezik - Abanoz Küpe - Kolye ve Ayakkabıdan gelen HP ile beraber "VIT" e verilmesi gereken statü sayısı artabilir..HP'niz yeterli ve kasarken rahat ediyorsanız 3 "STR" 1
"VIT" veya 5 "STR" 2 "VIT" oranında devam edebilirsiniz..

"STR" dolduktan sonra "VIT" doldurulmalıdır..

"VIT" doğrudan "Güçlü Beden" in etkisini arttırmaktadır..

"STR" ve "VIT" dolduğu taktirde geriye "INT" ve "DEX" kalıyor..

INT : Büyü Savunması

DEX : Savuşturma - Saldırı Gücü

2 "DEX" 1 "INT" veya Tam "DEX" gidebilirsiniz..

Azda olsa "INT" basarak "Büyü Savunmanıza" katkıda bulunmanız Suralara karşı faydanıza olacaktır..


3.Zihinsel Savaşçı "Skiller"

1. Güçlü Beden

>Yüksek miktarda savunma ekler ve "VIT" bonusu ile orantılı etkisi artar..

İlk Master yapılması en faydalı "Skill"dir..

2.Ruh Vurusu

>"STR" ve "DEX" ile hasarı artar..Zihinsel savaşçının olmazsa olmaz skillerinden biridir.

İkinci sırada master yapılması faydalıdır..

3.Güçlü Vuruş

>"STR" ve "DEX" ile hasarı artar..Sersemletme şansı özelliği kendinden mevcuttur..Etrafındaki çember şeklinde slotlara etkisi olduğundan dolayı zihinsel savaşçıda ıskalama şansı en az olan atak skilidir..

Üçüncü veya Dördünce sırada Master seçilmesi faydalıdır..

4.Şiddetli Vuruş

>"STR" ve "DEX" ile hasarı artar.Çizgisel vuruş yapar..Iskalama şansı en çok olan skilldir..Toplu slot keserken ve savaşlarda bir kaç kişi birleşmiş iken vurulduğu taktirde işe yaramaktadır..

Üçüncü veya Dördüncü sırada master yapılması faydalıdır.

5.Kılıç Darbesi

>"STR" ve "DEX" ile verdiği hasar artar.Sersemletme skill idir..

En son master açılması en uygun skildir..

Tercihinize göre Ruh Vurusu ile Güçlü Vuruş un yerini değiştirebilirsiniz..Güçlü Vuruş un sersemletme özelliği çoklu slotlarda 2-3sn likde olsa size gelecek birkaç slotun atağını keser..

>>1. Masterinizi 17 de açmayı deneyin..17 de Master olmaz ise Yaşlı Kadın dan sıfırlayarak 17 de açmayı deneyin..

>>2. Masteriniz için şimdiden Gözlem Bandı aramaya başlayın..17 de açılmazsa gözlem bandı ile 16 ya düşürüp tekrar deneyin..Gözlem Bandı elinizde kalmadığı taktirde siteden Ep ile sıfırlayıp tekrar 17
de açmayı deneyebilirsiniz..

>>3. , 4. ve 5. Masteriniz içinde yukardakiler geçerlidir..

NoT:Bütün masterlerinizi "17" de açarsanız "70 lvl" de 4 masteriniz olur..Buda sizin için oldukça faydalı olacaktır..Örnek olarak hepsinin 18 de açıldığını varsayarsak 74 lvl de 4 masterimiz olur..4 lvl kasmak
en azından 1 haftalık bir kayıp..Ayrıca 4 de skill puanı kaybıdır..Ve uzun solukta oynayıp 85 levellere kadar kasmayı düşünüyorsanız 5.Masteri açmak adına bütün skilleri 17 de açmanız gereklidir..

4.Zihinsel Savaşçı "Kasma Yerleri"

1-5 LeveL Arası Köpek Slotları - Kurt Slotları

5-10 LeveL Arası Domuz Slotları - Ayı Slotları

10-15 LeveL Arası Kaplan Slotları - Ayı Slotları

15-20 LeveL Arası Beyaz Yemenli Slotları

20-27 LeveL Arası Yabani Slotları

27-38 LeveL Arası Ork Slotları(Dev ve Siyah olmayan) - Örümcek Slotları

38-50 LeveL Arası Siyah Ork Slotları veya Kırmızı Örümcek Slotları

50-54 LeveL Arası Siyah Ork Slotları - Örümcek Zindanı 1. Kat Girişteki Slotlar

54-60 LeveL Arası Şeytan Kulesi - Örümcek Zindanı 1. Kat Slotları

60-65 LeveL Arası 2. Kat Örümcek Zindanı Giriş slotları ( Küçük ve Orta boy örümcekler) -- Ep yok ise 1. Kat Örümcek Zindanında 68 lvl lere
kadar kasılabilir..

65-79 LeveL Arası 2. Kat Örümcek Zindanı --
NoT: EP'si olmayanlar Buz Golemleri veya Kurbağalarda 75 Levele kadar kasabilir..

79 LeveL ve Üstü Kızıl Orman slotlarında

>İtem ve Skill durumuna bağlı olarak kasmanıza en uygun yerlerdir..

Skilleri kullanma beceriniz - İtemleriniz - Statü dağılımına bağlı olarak daha öncede bu yerlerde kasabilirsiniz..

5.Zihinsel Savaşçı "Yang Kazanma"

1-25 LeveL Arası: Düşürdüğünüz itemler ve görevlerden gelen paralardan finansınızı kontrol edebilirsiniz..Ayrıca Metin taşlarından çıkaracağınız B.K ve Taşlar ile bütçenize katkı sağlayabilirsiniz..

25-40 LeveL Arası:At Madalyonu ve Dolunay / Kırmızı Demir Pala / Geyik Boynuzu Yay / Sonbahar Yelpazesi / Antik Çan / Siyah Yaprak Hançeri düşürerek..Bununla beraber çıkabilecek bonuslu itemlerden de para kazanabilirsiniz..Ayrıca Metin taşlarından çıkaracağınız B.K ve Taşlar ile de bütçenize katkı sağlayabilirsiniz..

40-48 Level Arası:Ork Reisi / Dolunay(Vahşi Okçudan şansa bağlı olarak düşebiliyor..Gördüğünüz zaman kesmeden geçmeyin) / Kasarken çıkan itemler ile para kazanabilirsiniz..Ayrıca Metin taşlarından çıkaracağınız B.K ve Taşlar ile de bütçenize katkı sağlayabilirsiniz..

NoT: Ork Reisi keserken yanınızda 1 kişi daha olmalı..Kendi atağınız Ork Reisine karşı yeterli olmadığından 1 Savaşçı veya Ninja ile çok rahat kesebilirsiniz..

48-65 LeveL Arası: Şeytan Kulesine çıkabilirsiniz.."Hırsızın Eldiveni" ve "Altın Şans Parası" ile oldukça iyi paralar kazanabilirsiniz..Çıkabilecek bonuslu itemlerde oldukça işinize yarar..50-55-60-65 LeveL metinlerini
keserek de bütçenize katkı sağlayabilirsiniz..

61 Levelden Sonra:2. katta iseniz çıkan itemleri satarak / Yüksek lvl metinler(65-70-75 LeveL) / Kraliçe Örümcek / Alev Kral (Alev Kral : Yanınızda zehirlemesi yüksek biri olması kaydı ile 2-3 de Savaşçı olmalı)

70 Level ve Sonra: 80 - 85 - 90 lvl Metinleri - Alev Kral - Dokuz Kuyruk - Sarı Kaplan Hayaleti / 2. katta düşen itemler..(Boss ları ve taşları keserken yanınızda 1-2 kişi daha olmalı-Sizle aynı lvl 1 ninja 1
savaşçı idealdir)

6.Zihinsel Savaşçı "İtemler"

1. Silah

Çift El silahlar kullanmalısınız..

Çift El Silahlar Listesi : Mızrak - Geniş Mızrak - Giyotin Pala - Örümcek Mızrağı - Kargı - Savaş Tırpanı - Kırmızı Demir Pala - Buzlu Uç - Oniki Ruh Kılıcı - Kurtuluş Palası - Aslan Katleden - Elektromanyetik Pala - Partizan -
Yarı İnsan Kılıcı - Kin Kılıcı...

Kırmızı Demir Pala +9 ve taşları bonusları güzel ise 55 - 60 lvl lere kadar idare edebilir..

Ne zaman yetersiz olursa o zaman lvl inize en yakın çift el silahı +6 , +7 , +8 , +9 yapıp kullanmaya başlıyabilirsiniz..

65 lvl de Partizan veya Elektromanyetik Pala +6 basıp uzun bir süre ( 70lvl silahının zor çıktığını hesaba katarsak belkide oyun boyunca ) kullanacaksınız..Partizan daha iyidir ama bulmak ve basmak açısından Elektromanyetil Paladan daha zordur..

Taç Seçimi olarak ,

2 Haneli Silahlar(PVP) : Savaşçıdan Koruyan Taş / Öldürücü Darbe Taşı

2 Haneli Silahlar(KASMAK) : Soğutma Taşı / Öldürücü Darbe Taşı

3 Haneli Silahlar(PVP): Savaşçıdan Koruyan Taş / Suradan Koruyan Taş / Soğutma Taşı

3 Haneli Silahlar(KASMAK): Soğutma Taşı / Öldürücü Darbe Taşı / Kavrama Taşı

2.Zırh

Zırh konusu kendi seçiminize kalmış ama en yüksek defans vereni kullanmanız faydanıza olacaktır.

Taş Seçimi;

2 Haneli Zırhlar : Hız Taşı - Savunma Taşı

3 Haneli Zırhlar : Hız Taşı - Savunma Taşı - Korunma Taşı

3.Kask

Demir kask kullanın..

Lvl siz kask + basılsa dahi defansı yetersizdir..41 lvl kaskıda +7 ye basarken inci istediğinden dolayı en iyisi 21 lvl Demir Kaskıdır..

Aynı zamanda 9 a basması da çok zor değildir..

4.Ayakkabı

"Kritik Vuruş" veya "Max. Hp" bonuslu ayakkabı kullanın..

Anka veya Mest Eden Ayakkabı önerebileceğim en iyi 2 ayakkabıdır..Anka Ayakkabı kendinden bloklama şansı verir..Mest Eden Ayakkabı ise büyü hızı..

5.Kalkan

Kalkan olarak 41 lvl e kadar +9 Savaş Kalkanı - 61 lvl e kadar +6,+7 Siyah Yuvarlak kullanın..

61 Lvl de ise +7,+8,+9 61 Lvl Kalkanı bulursanız çok faydanıza olacaktır..

6.Bilezik

Beyaz Altın Bilezik veya Gümüş Bilezik öneririm..

Öncelik olarak +7,+8,+9 Gümüş Bilezik kullanabilirsiniz..İlerleyen zamanlarda +8,+9 Beyaz Altın Bilezik bulmanız "HP"niz açısından çok faydalı olur..

7.Küpe

Str size lazım olduğu için Abanoz Küpe kullanmalısınız..Ayrıca vereceği "HP" de hesaba katılırsa en iyi seçim Abanoz Küpedir.

NoT:33 Levele kadar "Bakır Küpe" kullanabilirsiniz..

8.Kolye

Hp li veya Kritikli Kullanabilirsiniz..

Mümkünse Cennetin Gözü Kolye(Delici Vuruş) veya Beyaz Altın Kolye(STR) olsun..

Kendi özellikleride size katkıda bulunacaktır..


7.Zihinsel Savaşçı "İtem Bonusları Seçimi"

1.Silah

Seçimi En Faydalı Bonuslar;


Kritik Vuruş
Zehirleme Değişimi
Sersemletme Şansı
Delici Vuruş
+ Güç
+ Çeviklik
Büyü Hızı
2. Silah

Seçimi En Faydalı Bonuslar;


Max. HP
Kılıç / Çift El Savunması
Büyü Hızı
Hasarın Hp Tarafından Emilmesi
Hasarın Sp tarafından Emilmesi
Büyüye Karşı Dayanıklılık

3. Kask

Seçilebilecek En İyi Bonuslar;


Büyüye Karşı Dayanıklılık
Hasarın SP Emilmesi
Zehirleme Şansı
Ölümsüzlere Karşı Güç
Hp Yükleme
Sp Yükleme

4.Ayakkabı

Seçilebilecek En İyi Bonuslar;


Max. Hp
Kritik Vuruş
Kılıç Savunması
Çift El Savunması
Sersemletme Şansı

5.Kalkan

Seçilebilecek En İyi Bonuslar;


Sersemletmeye Karşı Bağışıklık
Yavaşlamaya Karşı Bağışıklık
+ Güç
+ Çeviklik
Beden Karşısında Atakların Bloklanması
Yansıtma Şansı

6.Bilezik

Seçilebilecek En İyi Bonuslar;


Max. Hp
Delici Vuruş
Hasarın HP tarafından Emilmesi
Düşmanın Sp sini Çalma
7.Küpe

Seçilebilecek En İyi Bonuslar;


Hareket Hızı
Kılıç Savunması
Çift El Savunması
Zehire Karşı Koyma
Düşmanın Sp sini Çalma
8.Kolye

Seçilebilecek En İyi Bonuslar;


Max. Hp
Kritik Vuruş
Delici Vuruş
Kılıç Savunması
Çift El Savunması
Sersemletme Şansı

8.PVP'de Zihinsel Savaşçı

Öncelikle Bedensel Savaşçılara karşı oldukça güçlüdür..

Kılıç Darbesi ile başlayıp , sırasıyla Masterden , Master olmayan Skill e doğru skilleri vurun..

NoT:Güçlü Vuruşunda sersemletme şansı vardır..Bu nedenle 2. vuruşuzdan sonra kullanmanızda fayda vardır..Ayrıca karşı tarafın skilinin size gelmesinide engelliyebilir..

Kara Büyü Suralara karşı güçsüzdür..

Büyü Savunması takımı yapmadığınız durumda suralar sizi çok rahat keser(Sizden 7-8 Level Düşük Kara Büyü Sura)

Ninjalar ile birbirine yakın güçtedir..Bir bıçakçının suikast - bıçak çevirme özellikleri engellendiği taktirde kesilebilir..

Okçular zihinsel savaşçıyı yüksek ihtimalde keser.Skill atağı en yüksek sınıf olduğundan dolayı..

Genel olarak sadece atağa dayalı bir ortamda ( Suraların büyüleri hariç ) ayakta uzun süre kalabilir..Ayakta kaldığı sürece skillerinize kritik gelirse karşı oyuncuları kesebilirsiniz..

8
METİN 2 / Savasci (Bedensel) Klavuzu
« : 24 Haziran 2010, 16:24:45 »
 Burada elimden geldigi kadar bedensel savasci hakkinda sizlere bilgi vermeye calisacam. Avantajlarini ve dezavantajlarini siralayacam.

Kisa bir bilgi vereyim. Bedensel savasci gücünü normal kilic vuruslarindan alir. Bu da demektir ki kilic vuruslarimizi ne kadar güclendirirsek biz de o kadar gücleniriz. Bu yüzden hava kilicini ilk sirada master yapiyoruz. Skiller sadece zamanlari geldiginde kullanmaya ve rakibi yere düsürmeye yarayan alternatiflerdir. Bedensel savasciyi kendine has yapan iki skill vardir; hava kilici ve öfke. Bunlar master olmadan tam anlamiyla bir bedensel savasci olamazsiniz. Diger 3 skillimiz (kilic cevirme, üc yönlü kesme, hamle) sadece kullanildiginda anlik hasar veren skiller oldugu icin hic bir özelligi yoktur diger karakterlerin hasar veren skillerinden. İleride deginecez bu konuya bol bol.

Statlardan bahsedelim:

Savascinin en önemli stat'i STR'dir. Bedensel savasci da tamamen atak üzerine dayali bir karakter oldugu icin önceligi her zaman STR'ye vermelisiniz. Zira hava kilicinin verdigi degeri str arttirir. Gücünüz tamamen kilicla verdiginiz hasara bagli oldugu icin de bu hayati önem tasir. Bu yüzden önce hava kilicini master yapiyoruz ki hem normal vurus gücümüz hem de skillerimizin vurus gücü artsin.

Tavsiye ettigim stat gelisimi söyle:

Baslarda 2 STR 1 VIT. VIT 30 oldugunda full STR. STR full oldugunda full VIT. Daha sonra da full DEX.

Bunu kendinize göre degistirebilirsiniz fakat benim tavsiyem bu yönde. 2 STR 1 VIT, 3 STR 1 VIT, (hic tavsiye etmesem de) 1 STR 1 VIT seklinde de gelistirebilirsiniz statlarinizi.

Skillerden bahsedelim:

Oncelikle her skill hakkinda biraz bilgi vereyim:

Hava kilici: Yari pasif bir skilldir. Acildiginda süresi dolana kadar kilic darbelerimizin ve skillerimizin verdigi hasari arttirir. Bedensel'i bedensel yapan en önemli iki skillden birisidir. İlk sirada master yapilmasi gerekmektedir.

Öfke: Yukarida degindigimiz bedensel'i bedensel yapan iki skillden digeri de öfkedir. Zira ne demistik? Bedensel savascinin gücü kilic darbelerindedir. Bu yüzden de kilicini mümkün oldugu kadar hizli kullanmalidir bir bedensel savasci. Bu da anca öfke'yi master yaparak olur. Öfke aldiginiz zarari arttirsa da size öyle bir saldiri hizi verir ki genellikle rakipleriniz sizi öldürmeye calismaktan cok yerden kalkabilmeye konsantre olur. Aldiginiz fazla hasarlari saldiri hizini gayet güzel kapatir, üzerine kâra gecer. Verdigi hareket hizi da cabasi. 2. sirada master yapilmalidir.

Kilic cevirme: Kilic cevirme alan skill'i olmasinin disinda hic bir özelligi olmayan, sadece rakibe hasar veren bir skilldir. Kacirma ihtimali azdir fakat dolum süresi uzundur. Pvp yerine kasmaya agirlik verenlerin 3. sirada kilic cevirmeyi acmalari daha uygun olur.

Üc yönlü kesme: Üc yönlü kesme her ne kadar iskalama sansi bir hayli yüksek olsa da pvp'de bedensel savascinin en etkili atak skillidir. Toplam verdigi hasar kilic cevirmeden yüksek olmakla birlikte dolum süresi de 15 saniyedir. Ayrica kitaplari da kilic cevirmeden ucuz oldugu icin kolay gelistirilebilir bir skilldir. Pvp'ye agirlik vermek isteyenlere tavsiyem üc yönlü kesmeyi ücüncü sirada master yapmalaridir. Yok ben suya sabuna dokunmam kasarim derseniz üc yönlüyü 4. siraya birakabilirsiniz.

Hamle: Rakibi sersemletmesinden baska hic bir özelligi olmayan, hasari düsük bir skilldir. Dolum süresi de bir hayli fazladir. Yüksek lvl'larda neredeyse herkeste sersemlige karsi bagisiklik bulunan bir kalkan olacagi icin bu skill'i master yapmaniz size hic bir sey kazandirmayacaktir. Dolayisiyla son siraya birakilmasi gereken bir skilldir. 1 puan verildigi takdirde bile zaten islevini yerine getirmektedir.

Pvp icin tavsiye edilen skill siralamasi:

Hava kilici > Öfke > Üc yönlü kesme > Kilic cevirme > Hamle

Kasmak icin tavsiye edilen skill siralamasi:

Hava kilici > Öfke > Kilic cevirme > Üc yönlü kesme > Hamle

Gördügünüz gibi bedensel savasci oynamasi ve ögrenmesi en kolay karakter. Elinizde pek fazla bir secenek yok. Fakat kolay oldugu kadar da eglenceli bir karakter. Özellikle bedensel savasciyla kasarken aldiginiz keyfi diger hic bir karakterden alacaginizi sanmiyorum. (Büyülü silah suralar hakkinda biraz soru isareti var kafamda sadece, lvl 80'lere gelince onlar kadar iyi kasabilen bir karakter mevcut degil malesef)

Simdi gelelim karakteri digerlerinden ayiran en büyük etkene, itemler.

Öncelikle kasma esnasinda ve savas esnasinda farkli itemlar kullanmamiz gerektigini söyleyebilirim (tabi ki secim yapma sansi sunan itemlariniz varsa)

Kasarken mutlaka kritige abanmaniz gerekiyor. Eger zindanda kasiyorsaniz ilaveten simsek dayanikliligi cok isinizi görür. %10'un üzerinde simsek dayanikliliginiz varsa neredeyse kritik yemezsiniz örümceklerden. %15 yaparsaniz tutabilene ask olsun. Bir de %20'nin üzerinde kritiginiz varsa cok rahat lvl atlayabilirsiniz. Bunlari yaparken hp'nizi de makul bir seviyede tutmaya özen gösterin. Gümüs bileziginiz +9 degilse +6 cennetin gözü bilezik bulabiliyorsaniz onu kullanin. Savasci icin abanoz kupeden daha ideal bir küpe yoktur, o yüzden abanozdan vazgecmeyin asla. Kalkanda da str bonusu varsa tadindan yenmez. Tabi bir de bloklama var. Söyle ki; +6 anka ayakkabi %7 (yanlis hatirlamiyorsam), zirhta %15 bloklama, kalkanda %15 bloklama ve zirhta +4 korunma tasi basili birisinde toplamda %45 blok sansi oluyor. Bu da demektir ki örümceklerin size her vurusunun %45 oranda etki etmeme sansi mevcut. Tabi bunun icin cok para ve cok sansa ihtiyaciniz var o yüzden siz yukaridaki önerilerimi dikkate alin bence.

Düelloda ise karsinizdaki rakibin kullandigi silaha göre bir savunmaniz olmasi gerekir. Misal: kilic savunmasi, bicak savunmasi, cift el savunmasi veya kara büyü suralar icin büyü savunmasi. Genelde herkes kilic savunmasina yüklendigi icin bu konudan en cok bedensel savascilar (sayilari daha fazla oldugu icin) daha sonra da büyülü silah suralar cekiyor. Zihinseller genellikle cift el kullaniyorlar. Kilic savunmasini asmanin tek yolu da delici vurustan geciyor. Düelloda savunmayi da saldiriyi da elden birakmamaniz gerektigi icin makul derecede bir savunma (kalanini 61 kalkani ile kapatmaya calisin) elde ettikten sonra saldiriniza önem vermeniz gerekiyor. Cünkü yukarida da dedigim gibi bedensel savasci atak üzerine kurulmustur. Delici ve kritik bonuslarini birbirine yakin yüzdelerde tutmaya bakin. Ikisi de %30 civarinda olursa iste o zaman karsinizdaki rakip kim olursa olsun ecel terleri dökmeye baslayacaktir. (tabi aranizda onlarca lvl farki yoksa)

Bir de "yari insanlara karsi güclü" bonusu var ki düellonun kaderini belirler. Bildigim kadariyla kaskta, bilezikte, kilicta bulunuyor bu bonus. (kupe de olup olmadigini tam hatirlamiyorum) Bu bonusun yüzdesi kadar diger oyunculara vurdugunuz hasar da artiyor. Karsinizdakinin savasci, sura, ninja veya saman olup olmamasi onemli degil, yeter ki oyuncu olsun. Fakat bu bonus yaratiklara karsi etkili olmuyor.

65 lvl'a kadar eger bulabilirseniz ortalamasi yüksek bir +9 dolunay kullanmaniz sizin yarariniza olacaktir. Bulamazsaniz +6 kanli, +6 büyük kilic, +6 ucan büyücü veya +6 yarimaya tamah etmeniz gerekecektir büyük ihtimalle cünkü bunlarin +7'leri cok nadir bulunur. +7 olsa bile hic biri ortalamasi %30 olan bir +9 dolunayin verdigi etkiyi veremez. Hatta +9 olsalar bile veremezler

Eger kasmaktan yanaysaniz kiliciniza sogutma ve öldürücü darbe taslari basmaniz gerekir. 3 slotlu bir kiliciniz var ise yanina canavardan koruyan tas (bunu basacaksaniz +4'den asagisini basmayin) veya kavrama taslarindan birini ekleyebilirsiniz. Secim size kalmis.

Pvp'ye agirlik verecem derseniz istediginiz karaktere karsi güclü olan taslardan birini veya ikisini hatta ücünü ekleyebilirsiniz.

Ikisi de orta seker olsun diyenler icin savasci ve öldürücü darbe taslarini öneririm. Ne de olsa oyunun %60'indan fazlasi savasci.

Simdilik paylasacaklarim bu kadar. Aklima yeni seyler geldikce buraya eklerim.

9
METİN 2 / Önemli Güvenlik Uyarısı
« : 24 Haziran 2010, 16:23:06 »
Merhaba,

Birkaç haftadır sizleri olduğu kadar bizleri de meşgul eden çalıntı olaylarını detaylıca inceledik.

Özellikle balık botları ve multihack programlarında hesap şifrelerinin çalınmasına neden olan saklanmış programlar bulduk. Bu programların aktif olarak kullanılması haricinde sadece indirilmiş olmaları bile bu sorunun yaşanmasına sebep oluyor. Haricinde sakın güvenliğinden emin olmadığınız bilgisayarlardan bağlanmayınız. Sonuç olarak bu programlar bir bilgisayarda bir kere bile yer edinmiş olurlarsa sonrasında aynı bilgisayardan bağlanan tüm hesaplar zarar görüyorlar.

Bu zarar görmeler sırf metin2 oyun şifrenizi değil aynı zamanda örnek olarak msn şifrelerinizi de etkiler, onları da kaptırırsınız.

Haricinde bu olaylar sırasında çalınan item ve yanglar yine sizlere parayla satılıyorlar. Yani dolandırıcılara paranızı kaptırıyorsunuz. Bu konuda sizleri sürekli uyarıyoruz ve artık sizlerin de bu uyarıları ciddeye almanız gerekiyor. Gameforge şirketinin resmi ortaklarının sattığı ürünler haricindeki ürün alımlarında tekrar tekrar düşünmenizi tavsiye ederim.

Hile programlarından, güvenliğinden şüphe duyduğunuz bilgisayarlardan, dolandırıcılardan, yabancı şirketlerden ve Yang satıcılarından uzak durunuz; oyununuzu koruyunuz.

10
gorev:1 koylerde bulunan Seon-Hae den gorev alınacak .sizden 7 tane fosil goz yası ve 4 tane obsidyen isteyecek . 7 fosil tasını haritada isaretlenen yerlere gidip toplayacaksınız. obsidyenleri ise alev keserek elde edeceksiniz. daha sonra bunlar toplanınca gorevi teslim etmek icin tekrar Sen-Hae ye gidilecek. sizi kızıl ormana gonderecek tanrıcanın hayaletini kızıl ormanda bulup onunla konusacaksınız. size tanrıca kanı verecek . aldıgınız tanrıca kanını Seon-hae ye goturup kan tasını alacaksınız.
bu gorev gunde sadece 1 kez yapılabilecek.
kan tası ile surgun magarasına giris yapabileceksiniz.
not:gorev itemlerini depoya veya yan cara aktararak gorev itemlerini gereginden fazla toplamaya kalkarsanız gorevin klitlenmesine sebeb olursunuz.
iyi oyunlar
Mitoz

11
METİN 2 / Yeni Versiyon 8.17
« : 24 Haziran 2010, 16:13:13 »
Bu gün (23.06.2010) da yapılan bakımda, Sunucularımıza yeni versiyon (Version 8.17) yüklemesi yapılmıştır.



Yeni sürümde yer alanlar:

Hata Düzeltme : Yaşlı kadına geleceginizi günde 1 kez sorabilirsiniz

Hata Düzeltme : Yaşlı kadından sonra başka NPC ile konuşulmaması

Hata Düzeltme : Bayan Savasçı/Şuralar ile Erkek Şaman/Ninjalar at üzerindeki saldırılarında ses cıkmaması

Hata Düzeltme : Yer değiştirme yüzüğü 40lvl üstü karakterler icin

Hata Düzeltme : 85 level görevinden alınan bonusların calısmaması

Hata Düzeltme : 41lvl *Seyyar Satıcı* görevinde – bitirmek için her seferinde görevi açmak gerekmeyecek

Hata Düzeltme : Dönüşmüş bir ninja tarafından saldırıldığında *Buz Cadısının* oklara karşı direncinin olmaması
(ninjalar artık tek başına Buz cadısını kesemeyecek,daha az hasar verebilecekler)

Hata Düzeltme : Savaşçının Şaman olarak gorunmesi



Yenilik: Ata binmek için ctrl+h dışında ctrl+g de kullanılabilecek





Versiyon 8.16


8.17 versiyonu 8.16 yıda kapsadıgından eski versiyonda olan yeniliklerde aktif edilmis haldedir.


Yeni item: Mağarada düşen item kutuları. Bu kutulardan çıkabilecek eşyalar: bilezikler, küpeler, kolyeler veya nesnemarket eşyaları.

Nesnemarket Item: 'Hayat Meyvesi' Kullanıldığında 2000 karma puanı geri verir, 8 saatte bir kullanılır

12
MODERATÖRLÜK BAŞVURU YERİ / Metin2 Bölümüne Modluk !!
« : 24 Haziran 2010, 12:33:05 »
Merhaba Sitede Eskiyim. Ne zamandır online olamıyordum artık online olacağım . İncemert süper mod oldu ondan boşalan metin2 konusunun modluğuna ben geçmek isterim ..

İyi Çalışmalar ..

Sayfa: [1] 2