Gönderen Konu: Kazanç Kapısı mı, Spam Yuvası mı?  (Okunma sayısı 510 defa)

Çevrimdışı erhanerhanerhan

  • Osc Çizik Üye

  • 5. SINIF UYE
  • *
  • İleti: 576
  • Puan 200
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - erhan0717@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Kazanç Kapısı mı, Spam Yuvası mı?
« : 26 Kasım 2007, 16:26:41 »




özgürlüğünüzü kazanın” sloganı ile, yurt dışındaki bir çok örneği olan uygulama biçiminin yerli versiyonu olarak 2006’da ortaya çıkan süper teklif,2007 sonu itibariyle hem ciddi bir likidite akışının öznesi olmaya hem de bolca öfkeli sesi yükseltmeye devam ediyor.

Gelişen koşullara ve çevrimiçi ortamların genel geçer kurallarına göre artık “eski” olarak anılmaya başlayabilecek olan site, başlangıçta Murat Serdar Özyaşar’ın küçük bir girişimcilik örneği olarak ortaya çıkmış ve pek de güven vermeyen ara yüzü ile hem çokça tartışılmış hem de ciddi sayıda insana ulaşmaya başlamıştı.

Proje’nin çehresi, 2007’nin ilk yarısında, halen teknoloji in bir parçası olarak çalışmaya devam eden E-mbrio A.Ş.

tarafından satın alınmasıyla ciddi şekilde değişti. Sürecin bundan sonrası, aslında süper teklif projesi için olduğu kadar, E-mbrio için de bir ilk idi. Şirket bu projeyi yönetebilmesi için DataProfil A.Ş.’yi kurdu ve kendi kriterleri dahilinde başarıyı yakalayarak, bugün Süper Teklif dışında kolay tedarik ve tio gibi ciddi projeleri de yürüten, rüştünü ispatlamış bir firma olarak kabul edilmeye başladı.

Biz Süper Teklif’in hikayesine geri dönersek; bu noktadan sonra hem sermayeye, hem ciddi bir altyapı desteğine, hem de geniş bir pazarlama ağına ulaşan proje giderek büyümeye başladı. Sloganını “Türkiye’nin web tabanlı ilk izinli pazarlama platformu” olarak değiştiren web sitesi artık kurumsallıktan, reklam pazarına hizmetten, internet reklamlarını son kullanıcı için bir kar aracına dönüştürerek spam’a karşı toplum hizmeti yapmaktan bahseder olmuştu. Tabir caiz ise artık “Tribüne Oynuyordu”. Ancak gökyüzü toz pembe değildi;




Artık eleştiriler de, savunmalar da daha sert idi. Bir taraf siteyi düz dünyayı spam ile donatıp saadet zinciri kurmak ile suçlarken, diğer taraf bunun bir saadet zinciri olmadığına dair savunmalarını teorize etmeye gayret ediyor, pazarda bir şekilde var olmuş ismini karalamamak için çaba harcıyordu. - ki ticari varoluşlarını korumak için de çabalamak zorundaydılar -

Site karşıtları uzunca bir süre bloglarda, forumlarda, internetin köşesinde bucağında tartışadursun, Süper Teklif’in üye sayısı beş yüz binleri geçmiş, site artık bir web sitesinin imkanlarını zorlayacak hediyeler dağıttığını anons eder olmuştu.

Google Bombaları, ekşi sözlük’te ve bir çok çevrimiçi ortamda zaten katmerlisi önceden var olan eleştiriler, azalmak yerine kıyasıya devam ederken, E-mbrio A.Ş. de boş durmuyor, tartışmanın odak noktası olan “iyi niyeti” göstermek adına, sitenin kenarına köşesine spam’ın ne olduğunu, neden yapılmaması gerektiğini anlatan duyurular koyuyordu.

Enteresan bir gerçeklik idi, çevrimiçi platformların aralarındaki ilişkilere, globalizm kavramına, kapitalist uygulamalara, para trafiğinin topluluklar üzerindeki etkilerine ve daha bir çok makro gerçekliğin mikro yansımasına dair sosyolojik bir araştırma gibi didişme sürdü gitti. Geçen Haftaya kadar…

Geçen hafta süper teklif artık mail yolu ile davetiye göndererek de puan (doğallığında para) kazanılabileceğini açıkladı. Büyük mail sunucularında bu hafta görülen trafik artışları ve sorbs gibi ciddi anti-spam kurumlarında bu hafta listelenen teknoloji holding mail sunucuları da elbette bir tesadüfün ürünü değildi. Bir çok insana göre “özüne döndü”, ortalık hem karıştı hem de duruldu.

Sitenin bu kampanyasını ne kadar süre ile devam ettireceği, bunun siteye ve kullanıcılara ne getireceği, süper teklifin gerçekten para kazandırıp kazandırmadığı, spam karşıtlarının bundan sonra ne yapacağı ise şu anın merak konuları.

Öyle yada böyle bu sorular yakın gelecekte cevaplanacak. Ancak asıl amacım “araştırma isteği” olsa dahi, benim gibi spam’dan ciddi şekilde rahatsız olan karşı bir bireyi kendine üye yapabilen, dahası bu yazıyı yazdığım sırada, kenarda köşede kendi referans linkimi verme isteği uyandıran bu sitenin varlığı kabul etmek zorundayım ki mutlak bir market başarısıdır. Etiğin mi, spamın mı, reklamın mı, paranın mı, dürüstlüğün mü, kolay paranın mı bu işten alnının akı ile çıkağını ise tarih boyunda hep olduğu gibi toplumların kolektif psikolojileri belirleyecektir. Spamsız günler dilerim.

Çevrimdışı -Qlv-

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 12.106
  • Puan 1008
  • Cinsiyet: Bay
  • Wasp
    • Profili Görüntüle
    • YOK A...Q
Kazanç Kapısı mı, Spam Yuvası mı?
« Yanıtla #1 : 26 Kasım 2007, 20:05:38 »
 ;D






Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.429
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
Kazanç Kapısı mı, Spam Yuvası mı?
« Yanıtla #2 : 26 Kasım 2007, 20:52:28 »
para verdikleri yok.hepsi yalan.boşuna vaktinizi harcamayın