Gönderen Konu: neden Japon cep telefonu markalarina pek rastlamiyoruz?  (Okunma sayısı 1464 defa)

Çevrimdışı onurates2703

  • Osc Co-Admin
  • 5. SINIF UYE
  • ****
  • İleti: 735
  • Puan 1056
  • Cinsiyet: Bay
  • ONUR ATEŞ
    • MSN Messenger - onurates2703@hotmail.com
    • Yahoo Instant Messenger  - onurates2703@yahoo.com.tr
    • Profili Görüntüle
    • Parapsikoloji!
neden Japon cep telefonu markalarina pek rastlamiyoruz?
« : 03 Ağustos 2009, 00:03:56 »
Japonya bir teknoloji devi... Peki ama neden Japon cep telefonu markalarina pek rastlamiyoruz?

Japon cep telefonlari bir teknoloji meraklisinin isteyebilecegi pek cok ozellige sahip. Internet ve e-posta gibi ozelliklerin yani sira kredi karti yerine geciyor, bilet yerine geciyor ve hatta vucut yag oranini hesapliyor. Tabii ki bunlar ozelliklerden sadece birkaci ve sokakta yuruyen siradan, dusuk gelirli bir Japon vatandasi bile boyle bir cep telefonuna sahip.

Esas mesele bu cep telefonlarinin dunyada pek yaygin olmamasi. Dunyada yaygin olan tek Japon cep telefonu markasi Sony Ericsson da Isvec'le ortak bir marka ve Londra merkezli, Japonya degil. Kaldi ki bu yil Sony Ericsson da kayiplara ugradi. 2009'un ilk ceyregindeki piyasa payi yuzde 6.3 ile gerilerde kaldi.

Panasonic, Sharp veya NEC gibi markalardan ise etrafta pek fazla gormek mumkun degil. Eurotechnology Japan isimli IT danismanlik firmasina gore Japonya inovasyonda yillarca ileride olmasina karsin bundan saglam bir para kazanabilmis degil. Japonlar bu duruma Galapagos sendromu diyor.

Tokyo Keio Universitesi'nden Takeshi Natsuno bu sendromu acikliyor: "Darwin'in Galapagos adalarinda karsilastigi bolgeye has turler anakaradaki kuzenlerinden cok daha hizli evrimlesmis, gelismis ve cesitlenmistir." Fakat sorun su ki bu turler yanlizca Galapagos'ta yasar.

Natsuno bu yil i-Mode denilen populer bir kablosuz internet hizmeti gelistirmis. Sonra alaninda en iyi zihinleri toplayarak Japon cep telefonlarinin nasil butun dunyada yayginlastirilabilecegini tartismis.

Japon cep telefonlari 1999'dan beri e-posta atabiliyor, 2000 yilinda kameraya kavusuyor, 3G'ye 2001 yilinda, muzik indirmelerine 2002'de, elektronik odemeye 2004'te ve dijital TV'ye de 2005 yilinda kavusuyor. Dunyada cep telefonunda butun yenilikler once Japonya'dan cikiyor. Sorun su ki dunya Japonya'nin hizina yetisemiyor.

Ancak simdi isler degisiyor. Japonya'yi da vuran kriz yuzunden cep telefonu markalari ya deniz otesine tasacak ya da bu isten el etek cekecek. Simdi Japonlar toplantilar duzenleyip telefonlarinin yurt disinda begenilmeyen ozelliklerini listeliyorlar. Bir yandan da kendi telefonlarinin ustun teknik ozelliklerine ragmen iPhone'un satislarina kiskanclikla bakiyorlar.

Mesela Sharp'in 912SH modeli 90 derece donen LCD ekran, GPS iz surme, bar kod okuyucu, dijital TV, kredi karti fonksiyonlari, video konferans ve kamerayla geliyor. Yuz tanimlamayla aciliyor ve sadece sahibi kullanabiliyor.

Simdi gorunen o ki Japonlar denizlerin otesinde tutunabilmek icin donanima daha az onem verecek ve yazilima yuklenmeye baslayacak. Yabanci yetenekleri daha cok ise alarak satis yapmayi planladiklari piyasalar uygun tasarim yapmaya baslayacaklar. Daha basit telefonlar yapacaklar
Bir ulke kendi halki icin biseyler yapmaya baslarsa artik onu kimse durduramaz
kaynak: hurriyet
İletişim : onurates2703[at]yandex.com
 

Müzik dinle

Çevrimdışı Neco85

  • 5. SINIF UYE
  • *
  • İleti: 38
  • Puan 0
    • Profili Görüntüle
neden Japon cep telefonu markalarina pek rastlamiyoruz?
« Yanıtla #1 : 10 Şubat 2010, 08:39:32 »
Güzel bir bilgiydi sağol